Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 I alle fall reise på visning. Det er tvangssalg. Bor nå i er hus vi har verdivurdering til ca 2 mill. Hva tenker dere? Risikosport? Potensiale i er hyggelig småbruk? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=40339078&areaId=20064 Anonym poster: b1cc9b5fcac3d70a1337759a6e5349ea
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 syns det ser greit ut. vi kjøpte oppussingsobjekt for 2 år siden. hvert mye jobb med det. ligger slik som dette huset. stor koser oss. dra og se. se hva du mener da. Anonym poster: 34e247eba9eb600b38ce4aa076943ef9
Gjest Emea Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Ser ut som det trengs en del arbeid, sikkert ikke noe problem til den prisen. Men jeg kunne aldri kjøpt noe på tvangssalg.
Mø schæl! Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Det kommer an på flere ting. I utgangspunktet synes jeg dette så ut som et veldig hyggelig småbruk, med stort potensiale. Likevel vil det vel være salgsrapporten som vil si deg mest. Har du lest den? Hvordan er det feks med drenering? Husets materiale? Vinduer og dører? Elektrisk anlegg? Mugg/råte? Det er flere ting som fort kan trekke opp den totale summen en god del, selv om huset i utgangspunktet var billig. Vær obs på ting som etterhvert vil koste dere mye økonomisk, men også arbeidsmessig. Jeg ser at huset er fra 1927, så dette er jo et i utgangspunktet gammelt hus med de følger det har, med mindre det er renovert i større grad i senere år. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 Jeg hadde ikke orket, men det er nok fordi jeg har pusset opp hus i flere år nå... De tingene som vi har måttet gjort og som koster penger er å drenere rundt hele huset, grave opp og legge ny kloakk fra huset og til kommunale rør, legge om alt det elektriske i huset og få inn et moderne sikringsskap. Vær også obs på slike ting som at det kan dukke opp råte i veggene rundt/under vinduer, at det antagelig er kaldt og må isoleres osv. Vi er veldig fornøyd med huset vårt i dag, men det er en lang prosess å komme dit. Vi har valgt å sette bort en del jobbing for å slippe å bli helt mannevonde av all oppussingen selv da, så vi har hatt håndtverkere til å sånne ting som å helsparkle og male gipstak, ta badet og å isolere og bytte panel utvendig. Om dere er gira på plassen og å pusse opp en stund ville jeg tatt med en tømrer eller noen andre som har peil når dere skal på visning for å få gode råd og et realistisk syn på hvor mye jobb det egentlig blir. Anonym poster: 5e3d86da9277a271aa087cb1e17c852f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #6 Skrevet 13. mars 2013 Hus bygget på den tida kan ha mildt sagt manglende isolasjon, kan være verdt å sjekke ut. Det beste er faktisk gamle hus bygd med tømmervegger, men det ser det ikke ut til å være her. Ellers ser jo stua og kjøkkenet ganske bra ut! Det sies ingenting om avstander til skole og barnehage? Kartet viser at det er endel naboer, bra for evt barn! Sjekk evt kommunens reguleringsplaner for området (ring kommunen og spør), for å sikre deg at det ikke er planer for ny vei, nytt boligfelt e.l. like inntil tomta. En ting man bør være obs på når det er snakk om tvangssalg og det er ei lita bygd: Hvem er det som "mister" huset sitt? Er de født og oppvokst i bygda? Hvor blir det av dem etterpå? Kanskje får dere uvenner for livet boende like i nabolaget, og alle andre synes "synd" på dem og misliker dere, bare fordi dere "tok" huset deres! Anonym poster: d6389f399dbb86410cefb489d401ebe5
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #7 Skrevet 13. mars 2013 Jeg har lest salgsoppgaven. Og finner ikke værre feil en at det er råte i utvendige flater på låven. Og at det er slitte gulv i huset. Samt at dusjene på begge bad henger direkte på vegg som ikke er anbefalt. Det ble gjort mye på huset i 1992, drenering, nytt el anlegg osv (alt du nevnte over her) Alikevel er jeg/vi selvsagt skeptisk siden det går på tvang. Men altså ingen store feil eller mangler på boligen. Nesten litt for godt til å være sant etter min mening. Nå et vi begge håndverkere og vet hva vi skal se etter og er jo selvsagt innstilt på diverse oppussing. Og at boligen har så mange mål er supert for oss. Da vi har tenkt å ha hest når minsten blir større. Men nevner igjen....for godt til å være sant? Rart at det ikke er større feil og mangler. For en takst er jo en takst uansett om det er tvang eller ikke. Så da er vel ikke bruket verdt mer enn 850 000kr så lenge det er det taksten ligger på per i dag. Anonym poster: b1cc9b5fcac3d70a1337759a6e5349ea
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #8 Skrevet 13. mars 2013 Drenering og etterisolering samt påbygg ble gjort i 1992. Kjenner til bygda der og er ingen planer om å utvide vei e.l 7km til "by" med skole og barnehage. Beundrer dere som virkelig klarer å holde på med sånn oppussing som du beskriver anonym! Høres ut som utrolig mye jobb med drenering, vann/kloakk osv! Ja jeg er redd for hva folk vil tenke om de som kjøper dette på tvang. Føler det er dårlig gjort på en måte. Men....ja hva skal jeg si :/ HI igjen foresten, glemte å skrive det over her. (men ser jo koden) Anonym poster: b1cc9b5fcac3d70a1337759a6e5349ea
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #9 Skrevet 13. mars 2013 Da synes jeg dere skal dra på visning! Ja, prisen er lav, men kanskje det er et område som regnes som ekstremt tungsolgt med mindre man kjenner stedet fra før? 7 km til skole er litt langt, men ikke noe problem med buss. Har det omtrent slik der vi bor også. Stor fordel om det er muligheter for SFO med fritidsaktiviteter inkludert, ellers blir det mye bilkjøring for å delta på slikt. Hm... En sær tanke slo meg... Har dere noen dere kjenner som bor i nabolaget? Så kanskje dere kan spørre, i tilfelle det er et "spøkelseshus"? Har hørt om noen tilfeller der spøkeri faktisk har vært årsaken til uvanlig lav pris. Men liten sjans da? Anonym poster: d6389f399dbb86410cefb489d401ebe5
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #10 Skrevet 13. mars 2013 Ser ut som det trengs en del arbeid, sikkert ikke noe problem til den prisen. Men jeg kunne aldri kjøpt noe på tvangssalg. Jeg må bare spørre: Hvorfor ville du ikke handlet på tvangssalg? Av hensyn til de som er tvunget til å selge, eller pga risikoen med feil osv på boligen? Ser ut som det trengs en del arbeid, sikkert ikke noe problem til den prisen. Men jeg kunne aldri kjøpt noe på tvangssalg. Anonym poster: b1cc9b5fcac3d70a1337759a6e5349ea
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #11 Skrevet 13. mars 2013 Tvangsalg kan ta lang tid og være en påkjenning fordi en gjerne ønsker åf å en klarhet så snart som mulig. for oss tok det 4 mnd fr aføste bud til boligen ble vår. Dere har heller ingeting å gå tilbake på hvis det skulle dukke opp store og uventet problemmer. Utover det er det rimligere å kjøpe hus på tvangsalg, Men er gjerne desto større utgifter etterpå. Min erfaring er i hvertfall at det er veldig nedslitt og og mye rare løsninger på ting. Tror ikke du skal tenke på tidliger eier, men klart nå kjenner ikke jeg folk i den bygda. selv har vi ikke hatt noe problem. Og enting til, det er ingen garanti for at huset er vasket ned, er ikke gøy å vaske andres dritt for å si det sånn. Møbler og eiendeler som står igjen blir deres ansvar og fjerne hvis ikke eier har hentet det innen en hvis tid. Anonym poster: f5e65b2abacf2b0ad7c3c86ced10bfaf
Gjest Emea Skrevet 13. mars 2013 #12 Skrevet 13. mars 2013 Ser ut som det trengs en del arbeid, sikkert ikke noe problem til den prisen. Men jeg kunne aldri kjøpt noe på tvangssalg. Jeg må bare spørre: Hvorfor ville du ikke handlet på tvangssalg? Av hensyn til de som er tvunget til å selge, eller pga risikoen med feil osv på boligen? Ser ut som det trengs en del arbeid, sikkert ikke noe problem til den prisen. Men jeg kunne aldri kjøpt noe på tvangssalg. Anonym poster: b1cc9b5fcac3d70a1337759a6e5349ea Jeg hadde ikke hatt lyst på en bolig som noen hadde vært tvunget til å selge. Samt at det er urimelig å tro at det ikke har vært det beste vedlikeholdet om økonomien er dårlig.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #13 Skrevet 13. mars 2013 Er sant som du sier anonym ebe5 Er ikke akuratt verdens navle! Er på en måte ei bygd til ei bygd ovenfor ei bygd Men jeg er oppvokst i denne lille minibyen som bygda tilhører og føler meg hjemme. Så sånn sett passer det perfekt. Vi bor omtrent sånn til nå også ute på bygda, så vi flyter i allefall ikke fra byen. Jeg har ei venninne som er sånn spøkelseuttdriver, kunne bedt henne med på visning Det som føles bittert er at det er jo noen som lider midt oppe i dette, de som må forlate hjemmet sitt.... Hmm. Men vi MÅ på visning, i alle fall for å få ro i sjelen Anonym poster: b1cc9b5fcac3d70a1337759a6e5349ea
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #14 Skrevet 13. mars 2013 Har satt oss inn i dette med tvangssalg sånn lovmessig sett. Og er forberedt på at vi kan ende opp med å ta vasking og utdryddning :/ Skjønner hva du mener Emea :/ Må sove på det og kjenne etter hva vi føler i morgen! Anonym poster: b1cc9b5fcac3d70a1337759a6e5349ea
HoneyBooBoo Skrevet 13. mars 2013 #15 Skrevet 13. mars 2013 Dra på visning! Synes det ser ut som et koselig småbruk med mye potensiale. Skulle gjerne kjøpt noe sånn for å ha hest etterhvert jeg også, stort savn fra barndommen.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #16 Skrevet 13. mars 2013 Så lenge dere vet hva dere går til og har satt dere inn i hva ett tvangssalg innebærer er det jo bare å dra på vising for å se med egne øyne om dette er drømmeplassen eller ikke :-) Men veldig lurt som andre nevner å ha med en som ikke ser seg blind på det oveflatiske, men gjerne går litt mer i dybden av husets tilstand. Ønsker dere lykke til :-) Anonym poster: f5e65b2abacf2b0ad7c3c86ced10bfaf
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #17 Skrevet 13. mars 2013 Spent på hvordan det ser ut under snøen Så på flyfoto på kart og ser jo fint ut der! Både jeg og mannen er gira på å ha igjen hest når barna blir større. Og vi er litt typiske småbrukfolk for å være ærlig Drømmen er mange dyr etterhvert :-) Vi ender nok opp med å reise på visning. Spent på hvor mange som kommer! Det er jo dn prisklasse som passer for mange. Konkurransen kan bli stor. Og kan bli slitsom langvarig budrunde i og med at det er tvang. Blir lenge å vente for hver gang noen skal by over siden det MÅ ta 6 uker for hvert bud. Ps: mannen er tømrer (snekker) og senere byggingeniør. Så han vet hva han skal se etter Anonym poster: b1cc9b5fcac3d70a1337759a6e5349ea
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #18 Skrevet 14. mars 2013 Å hjelp, bare ved å se på kartet tenker jeg "neeeeei"!! Men nå er jeg byjente da, og kunne aldri bodd som det Anonym poster: b305abd07df5e3382a5faec6de21b345
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #19 Skrevet 14. mars 2013 Hehe, skjønner hva du mener Men for oss så spiller det ingen rolle, er sånn vi bor til nå. Bare i en annen retning. Så beliggenheten er vårt minste problem med dette huset. Anonym poster: b1cc9b5fcac3d70a1337759a6e5349ea
Gjest sug lut Skrevet 14. mars 2013 #20 Skrevet 14. mars 2013 Uansett - med 37 mål tomt for 850000? Slå til!
Elsker livet Skrevet 14. mars 2013 #21 Skrevet 14. mars 2013 Skulle jeg kjøpt hadde jeg reknet med at selve huset har minimal verdi. Jeg ville ikke kjøpt det med mindre jeg hadde økonomi til å rive huset og bygge nytt og var rimelig sikker på at her skulle jeg bo til jeg ble gammel og grå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå