Isola&Lille+julegave Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Lille har fått en luftveisinfeksjon, og fikk antibiotoka av legen i dag. Men problemet er at jeg får det ikke i henne!! Hun er 2 år, så fikk resept på flytende ATB med smak. Først fikk hun en hun skulle ha 5 ml av og innen 1 minutt etter at hun ufrivillig svelgte det ned, så kastet hun opp alt sammen. Prøvde å gjemme det i smoothie, appelsinjuice ++, men klarte ikke å lure henne med noe. Dro tilbake på apoteket og fikk en annen smak og mer konsentert av samme type atb så hun ikke måtte ha mer enn 1 ml. Jeg tenkte kanskje mengden var et problem. Fikk det i henne med tvang (Igjen! huff!) men samme skjedde igjen. Under ett minutt senere hadde hun spydd alt opp igjen. Noen som har vært borti det samme?? Hva gjorde dere?? Noen tips?? Kan det være penicillinallergi? Virker rart da hun ikke har fått noe medisiner tidligere, men jeg er allergisk, så hun kan jo ha arvet det?!
Gjest SHOC Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Ville ringt legevakta og spurt dem. Kan være allergi, kan være at smaken er så vond at hun kaster opp.
Babykilo Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Er det Apocillin? Den smaker noe så innihælvetes jævlig at det føles som overgrep å tvinge det i barn! Men du hadde fått noe annet...? Vi har hatt god erfaring med Weifapenin, smaker ålreit appelsin. Og da lillegutt måtte ha en kur i fjor, var vi nødt til å bestikke ham med litt godteri (noen pez) hver gang han tok medisinen. Man gjør det man må. God bedring! Tviler på at det er allergi, aksjoner på penicillin skal visst være ganske dramatiske. Men jeg er ikke lege.
Himmel og hav Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Jeg spyr tvert opp igjen antibiotika jeg ikke tåler. Snakk med legen om å prøve et annet slag.
Billle Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 Ring legevakt og hør med dem. Og ellers med medisiner så bland dem godt ut i f.eks juice, fruktpure osv. Heller spe det godt ut, enn å ha alt på en gang.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #6 Skrevet 13. mars 2013 Bland det i sanasol, den har ganske skarp smak og klarer å kamuflere penicillinsmaken ganske så bra det tipset fikk vi både av lege og på apoteket og det fungerte her Det ble litt mer sanasol enn anbefalt dagdose i de dagene ungen brukte penicillin, men det gikk bra ifølge fagfolk Er jo ikke snakk om mange dagene. Anonym poster: 81e754cd834a7a1f0609bc9fed21731c
Isola&Lille+julegave Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2013 Apocillin, ja. Den første med noe karamell og noe. Den siste med grapefrukt pluss noe. Håpet jeg kunne kamuflere den i appelsinjuice, men den grøsset hun av. Luktet som en dårlig syden-drink, så skjønner den. Stakkars!! Fælt å tvinge i de noe de ikke vil som smaker sååååå jævelig! Godt det fins andre alternativer. Legen hadde skrevet ut noe, men apoteket hadde ikke den og gav meg dette rælet isteden. Skulle vist være det samme, sa hun. Jeg kjøpte sjokolade til henne for første gang EVER, men hun orket ikke å putte den i munnen engang. etter den grusomme antibiotikaen. *vondtimammahjertet* Skal be om å få noe annet. Den som finner opp antibiotika som kan gis som stikkpiller, fortjener nobelprisen!
Isola&Lille+julegave Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2013 Huff, nå ligger hun å roper "jeg vil ikke!!" I søvne. Stakkars lille! . Traumatisert....
Honningmelon Skrevet 13. mars 2013 #9 Skrevet 13. mars 2013 Jenta mi på snart 2 år spyr av Apocillin. Så hun får nå bare Immacillin. Får den sterkeste så hun trenger bare 1 ml av den. Hun tar den veldig greit, og det er null problem å få den i henne, i motsetning til Apocillin. Så spør om å få bytte til den sterkeste av Imacillin. Den lukter bringebær :-)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. mars 2013 #10 Skrevet 13. mars 2013 Oppkast er en vanlig reaksjon på antibiotika når man ikke tåler den. Ikke tving den i henne, ring legen i morgen tidlig og be om en ny type. Det er ikke enkelt å være barn nei
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #11 Skrevet 14. mars 2013 Imacillin er bredsprektret og smaker godt. Anonym poster: 2178c5d2c6915eda0d5703d65fcad8ae
Babykilo Skrevet 14. mars 2013 #12 Skrevet 14. mars 2013 Imacillin er bredsprektret og smaker godt. Anonym poster: 2178c5d2c6915eda0d5703d65fcad8ae Den smaker bra, ja, men den vil ikke legene gi siden den er bredspektret. Mitt tips er altså Weifapenin, den går min gutt med på, og den er ikke bredspektret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå