Gå til innhold

Barnehageplass i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått svar på barnehagesøknad i Bergen enda?

Anonym poster: ed6c66f4b173a51bc50f5d8f5029c73d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke fått svar.

Er vel ikke vanlig å få svar før i mai vel?

Skrevet

I fjor fikk ikke jeg svar før ut i Juni.

Anonym poster: 64b270f377b89399096c6416b65acea9

Skrevet

Oi, det var da lang ventetid... Skjønner jeg kommer fra en liten by, her fikk vi nemlig svar etter 14 dager;) Prøver å finne bosted, og da kan det være greit å få vite om vi har fått plass i en av barnehagene vi har søkt plass i... Takk for svar:)

Skrevet (endret)

Oi, det var da lang ventetid... Skjønner jeg kommer fra en liten by, her fikk vi nemlig svar etter 14 dager;) Prøver å finne bosted, og da kan det være greit å få vite om vi har fått plass i en av barnehagene vi har søkt plass i... Takk for svar:)

Hvor hat du søkt, og når søkte du? Barnehager i sentrum er spesielt vanskelige på småbarnsavdeling.

Endret av Pinnus
Skrevet

En ansatt i barnehagen her sa april, men venter ikke noe svar før godt uti mai tror jeg, var slik da jeg søkte til eldste.

Anonym poster: 0dfda9a7a6f198eb11cf0710e42c302b

Skrevet

Hvor hat du søkt, og når søkte du? Barnehager i sentrum er spesielt vanskelige på småbarnsavdeling.

Har søkt en i sentrum og to i Fana. Han skal på stor avdeling, og har prioritert plass, så jeg har et lite håp...

Skrevet

Har søkt en i sentrum og to i Fana. Han skal på stor avdeling, og har prioritert plass, så jeg har et lite håp...

Da går det sikkert bra:) Vi fikk svar i slutten av mars når vi søkte til minstefrøken i Åsane her. Bekjente som søkte i sentrum fikk svar i mai.

Skrevet

Fanaområdet er ikke så enkelt å få plass heller.

Den ene barnehagen var han nr 31 på venteliste,å den andre barnehagen var han nr 20.

Så er ikke bare sentrum som er vanskelig å komme inn i.

Anonym poster: 0fcc0d57f986236db01e76130329c2ad

Skrevet

Æsj, da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet;) Håper i hvertfall på plass i en av de vi har søkt...Er det noen forskjell på kommunale og private i forhold til prioritering i Bergen, eller er det like regler?

Skrevet

Fanaområdet er ikke så enkelt å få plass heller.

Den ene barnehagen var han nr 31 på venteliste,å den andre barnehagen var han nr 20.

Så er ikke bare sentrum som er vanskelig å komme inn i.

Anonym poster: 0fcc0d57f986236db01e76130329c2ad

Med prioritert plass på stor avdeling? Vi har fått plass til høsten på stor avdeling på Paradis, uten prioritert plass. Hadde det vært småbarnsavdeling hadde det vært glemmesak, der er det nesten bare søskenprioritet e.l.

Skrevet

Æsj, da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet;) Håper i hvertfall på plass i en av de vi har søkt...Er det noen forskjell på kommunale og private i forhold til prioritering i Bergen, eller er det like regler?

Like regler i utgangspunktet, men noen bhg har egne prioriteringssaker. Vet at Steinerbarnehager prioriterer barn som også er søkt på skole der f.eks.

Skrevet

Like regler i utgangspunktet, men noen bhg har egne prioriteringssaker. Vet at Steinerbarnehager prioriterer barn som også er søkt på skole der f.eks.

Da har vi kanskje en sjanse, ettersom vi har søkt storebror inn på samme skole som vi har søkt barnehage til lillebror;)

Skrevet

Da har vi kanskje en sjanse, ettersom vi har søkt storebror inn på samme skole som vi har søkt barnehage til lillebror;)

Står spesifisert på Bergen Kommune eller barnehagens hjemmesider dersom de har egne prioriteringsregler. Tror ikke det er mange som har dette, men mulig det er vanlig hvor man har barnehage og skole innenfor samme pedagogikk som f.eks Steiner, Montesorri osv.

Skrevet

Står spesifisert på Bergen Kommune eller barnehagens hjemmesider dersom de har egne prioriteringsregler. Tror ikke det er mange som har dette, men mulig det er vanlig hvor man har barnehage og skole innenfor samme pedagogikk som f.eks Steiner, Montesorri osv.

Fikk beskjed fra skolen at vi skulle presisere i skolesøknaden at vi hadde søkt lillebror inn i barnehagen, og det samme bare omvendt inn i barnehagesøknaden. Ettersom jeg forstod ville vi ha høyere prioritering hvis vi gjorde dette siden vi søker begge barna inn på samme sted. Vi skrev også i barnehagesøknaden at lillebror skal starte på skolen der når han er ferdig i barnehagen:) Står ikke spesifisert noe sted at de prioriterer slik, men fikk beskjed av skolen direkte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...