PintSizedDictator Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Hvordan gjorde dere det når dere tok utdanning? Var det et hindre for dere? Er det hjelp å få? Jeg har slitt med matte og tall hele livet. Først på Vg2 fikk jeg tatt en test som viste at jeg hadde Dyskalkuli. Klarer ikke noe så enkelt som å trekke fra med store tall hvis jeg må låne fra neste tall.... Det låser seg helt. Så...nå har jeg jo veldig lyst til å videreutdanne meg til Apotektekniker eller Helsesekretær, men føler at alt motet og all lyst renner av meg med tanke på matte. Noen tips og råd å få? Kan NAV hjelpe med noe? Har jeg rett på tilrettelagt mattetime?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Nei, men har slitt med matteangst. Dvs. at det låser seg hos meg også, men får det til når jeg slapper av. Anonym poster: 9e5fa54b11c9d76a5c04d3be4d8e33f9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Samme som # 2, slitt med matteangst siden barneskolen. For meg hjalp det å jobbe masse med ulike regnestrategier, å virkelig begynne helt fra scratch og få en forståelse for alt. Men det er klart det er annerledes med dyskalkuli, kan desverre ikke hjelpe deg der :/ Men Sjekk ut Snorre Ostad (Onstad?), han er autoriteten på feltet i Norge, har skrevet mye bra og brukes i matematikkstudiene for lærerstudenter. Anonym poster: 4b7e025fbf3c7374b0e88542df1fb9f1
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Ja jeg har dyskalkuli.. Men har utdannelse som førskolelærer, så har ikke så mye bruk for vanskelig matte Men jeg har ikke en alvorlig grad av det.. Men ta kontakt med NAV og ppt kontoret ditt så kanskje de har noen svar til deg:-) lykke til! Anonym poster: ec36a88adef43803675de56d3434e5a1
PintSizedDictator Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2013 Takk for svar! Kanskje det er håp for meg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå