Gå til innhold

noen slitere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

legger dette på anonym forumet fordi det gjelder jo egentlig ikke meg, og det er ikke alle som kjenner til situasjonen og det er slettes ikke opp til meg å dele...

jeg er selv gravid med nr to, og er selvfølgelig ekstatisk for det. jeg har en fatastisk storesøster som, desverre, sliter veldig med å bli gravid. hun er som en andre mor for mine barn, mer enn en tante og jeg ønsker så sterkt for henne å kunne få ønsket sitt om å bli gravid oppfyllt.

etter lang tid (flere år) med prøving på "naturlig vis" og flere runder med medisiner venter de nå på første prøverør forsøk. (egg har blitt tatt ut og de venter på beskjed om de deler seg)

jeg VET det er vanskelig for henne at jeg er gravid og hun ikke er det og selv om vi har snakket om det og jeg vet at hun er glad på mine vegne, så må det jo være sårt.

jeg vil være der for henne, men er så redd for å trø i salaten. hvis hun lykkes, så er det jo en no brainer (yay!!!!!!) men hva om det ikke lykkes? og hva om (mitt mareritt) hun lykkes i utgangspunktet og så mister?

tenkte jeg skulle sette inn en fin blomsterbukett som venter på henne når de kommer hjem fra sykehuset med ett "gode vibber" kort i første omgang...

Anonym poster: 8d4baa0f86fd16996c50abc2fffe5e1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare vær der for henne... la henne snakke når hun har behov, og ikke still masse spørsmål hvis du merker hun ikke vil snakke om det...

fortell henne at du synes det er vanskelig.

Jeg har vært, og er i din søsters fotspor... Jeg har opplevd flere negative forsøk mens min søster var gravid med både nr 1 og nr 2... da hun ble gravid med nr 2, var jeg og gravid.... men mistet i spontanabort...

det er tøfft, men bare vær en god søster med henne (noe som det høres ut som du er) For oss som sliter, så føles det som en stor sorg å ikke få det til. Og en evig påminnelse om det man ikke har, når man er rundt andre gravide...

Skrevet

takk for gode råd.

jeg prøver å dele graviditeten min med henne så mye som mulig. hun var med på ultralyd, hun får kjenne på magen når det sparker (har skikkelig fobi for folk som vil ta på magen. er bare min søster, barnefar og første barnet som får gjøre det) har hatt henne med på baby shopping. hun er gudmor for eldste barnet og jeg håper hun vil være gudmor for nr 2 også...

og det skal sies at hun er den beste søsteren og tanten noen kan ønske seg ;-) jeg er en utrolig heldig mamma som ofte får telefon der hun ber om å få "låne" nr 1 i ett døgn eller to... nr 1 er totalt bortskjemt av henne og de nyter forholdet de har seg imellom...

håper jeg skal klare å være den søsteren hun trenger for at eventuelle nedturer skal bli lettere å bære.

Anonym poster: 8d4baa0f86fd16996c50abc2fffe5e1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...