Gå til innhold

Gruer meg til besøk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av svigermor. Hun kommer i kveld og blir til i morgen. Samboer kommer faktisk hjem i dag :) han kjører lastebil og drar som regel enten søndagskvelden eller mandagsmorgen og kommer hjem seint fredag. Vi har 3 barn, i alder 4 mnd til 4 år. I dag kommer jeg garantert til og få hør: stakkars ..... Ser jo så sliten ut han. Du steller vel pent med han? Får han nok fri i helgene fra dere? Han må ikke gjøre noe hjemme når han har helg vel? Og han slipper vel og reise rundt med det og barna da? Får han jobber jo i uka, så da må han få gjøre som han vil når han er hjemme! Huff, jeg blir så frustrert når henne setter igang. Føler meg som en ræva samboer. Men hun tenker ikke på at når jeg var i full jobb, da jobbet jeg 100% og tok meg av barn og hus alene utenom lørdag og søndag. Aldri har henne passet eller hjelpet oss med noen av barna! Gruer meg :(

Anonym poster: 39870f285306e3561cdfbd64ae5d06ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrev med tlf, så fikk ikke laget noe avsnitt.

Anonym poster: 20c19d479820a1340885cfa30e21da9e

Skrevet

Javel? Hvorfor gidder du høre på dette, og hvorfor ber ikke mannen din mora si klappe igjen? Eller synes han og han skal slippe å gjøre annet enn å jobbe? Han har selv valgt jobben, og når man har familie får man faktisk få ræva si opp om morgenen enten det er helg eller ikke.

Gjest Antarctica
Skrevet

Prøv å bare si ja til alt hun sier. "Jada, han hviler hver helg. Trenger ikke reise seg fra senga. Jada, jeg steller med ungene, jeg savner ikke avlastning i det hele tatt selv om jeg er aleine med dem hele uka." Når du har forsikret henne om at det går bra med gullgutten, kanskje hun får overskudd til å snakke litt om barnebarna også?

Skrevet

Lurer også på hvorfor du ikke bare ber ho klappe igjen, og evt legger til at det er vel for pokker hans barn også. Min svigermor sa noe ala "han må jo få sove han som skal på jobb" Jeg var gravid og hormonell og utbruddet mitt deretter, men aldri hørt om saken igjen :P

Skrevet

Om hun fortsatte ville jeg sagt det til henne, at hun kan bare forlate om hun ikke skal gjøre annet enn å klage. Si at du har nok å stelle med, og at hun får flytte inn å ta ansvaret for mannen om han ikke klarer være far!

makan, slike har jeg ikke mye til overs for. Her er jeg så stor i kjeften at jeg kan finne på å si slike ting til svigermor om jeg får nok, og hun har sannelig skjerpa seg :P

Anonym poster: be42ade02370a82a7b7644e668bed702

Skrevet

Hun blir i 24 timer, du må velge om du vil la henne oppføre seg slik/snakke slik, eller om du vil sette henne på plass.

Jeg ville irritert meg grønn om min svigermor holdt på slik, men siden hun blir så kort, og tydeligvis ikke er så involvert i deres liv, vet jeg faktisk ikke om jeg hadde gått til kamp denne gangen :)

Ønsker deg masser av lykke til :)

Skrevet

Prøv å bare si ja til alt hun sier. "Jada, han hviler hver helg. Trenger ikke reise seg fra senga. Jada, jeg steller med ungene, jeg savner ikke avlastning i det hele tatt selv om jeg er aleine med dem hele uka." Når du har forsikret henne om at det går bra med gullgutten, kanskje hun får overskudd til å snakke litt om barnebarna også?

Hun snakker 5 min om barnebarn, resten går på hvordan sønnen føler seg. Han blir fly forbanna når hu setter igang. Han har kastet henne ut 3 ganger pga det. Så nå har hu begynnt med dette så fort samboer går på do, er i dusjen eller er borte fra der vi er. Eneste gangene hun er veldig positiv til barnebarna er på fb.

Skrevet

Be henne holde kjeft og si at han har valgt det selv. Og spør svigermor om hvorfor hun tror manne nskal slippe lettere unna enn kvinnen når kvinnen er den som jobber 100% på jobb OG 100% hjemme??

Hvorfor skal menn slippe unna??

Jeg hadde jammen meg snakka ordentlig med henne en gang for alle, sånn at hun skulle fra nå av holde kjeft ang dette...

Anonym poster: 73264c28922152427d341a8847fed294

Gjest Antarctica
Skrevet

Stakkars kvinne, hun har åpenbart et problem med at morsrollen hennes har tatt slutt i og med at sønnen ble voksen!

Skrevet

Så be henne klappe igjen eller gå hjem vel..

Anonym poster: ef81a042768bbf3d62b73eec731cf152

Gjest Antarctica
Skrevet

Hun snakker 5 min om barnebarn, resten går på hvordan sønnen føler seg. Han blir fly forbanna når hu setter igang. Han har kastet henne ut 3 ganger pga det. Så nå har hu begynnt med dette så fort samboer går på do, er i dusjen eller er borte fra der vi er. Eneste gangene hun er veldig positiv til barnebarna er på fb.

Da foreslår jeg en annen taktikk. Når han går på do eller ut på trappa for å ta en røyk og hun begynner med hvor stusslig det er for ham og om han får tilstrekkelig med hvile, hva om du bare svarer: "Du vet, han er en voksen mann. Han liker ikke at du snakker sånn, husker du, fordi det reduserer ham til en baby. Og han er ingen baby."

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å ha et slikt menneske på besøk. Har en svigermor som er litt som din og det skal svært få timer til sammen med henne før jeg har lyst å klappe til henne. Du kan jo si til henne at sønnen hennes er vel for fanken ikke noe unge lenger og at han kan passe på seg selv!

Anonym poster: 3952b90e679773beb5bd0acb5f0d6901

Skrevet

Av svigermor. Hun kommer i kveld og blir til i morgen. Samboer kommer faktisk hjem i dag smile.png han kjører lastebil og drar som regel enten søndagskvelden eller mandagsmorgen og kommer hjem seint fredag. Vi har 3 barn, i alder 4 mnd til 4 år. I dag kommer jeg garantert til og få hør: stakkars ..... Ser jo så sliten ut han. Du steller vel pent med han? Får han nok fri i helgene fra dere? Han må ikke gjøre noe hjemme når han har helg vel? Og han slipper vel og reise rundt med det og barna da? Får han jobber jo i uka, så da må han få gjøre som han vil når han er hjemme! Huff, jeg blir så frustrert når henne setter igang. Føler meg som en ræva samboer. Men hun tenker ikke på at når jeg var i full jobb, da jobbet jeg 100% og tok meg av barn og hus alene utenom lørdag og søndag. Aldri har henne passet eller hjelpet oss med noen av barna! Gruer meg sad.png

Anonym poster: 39870f285306e3561cdfbd64ae5d06ed

Hæ? Sier hun sånt?? Da må du bare svare at tidene er nok heldigvis litt anderledes nå enn da hun hadde små barn, for nå liker faktisk fedre å være mer delaktig i barnas liv ;-) Du kan jo også fortelle at det ikke er synd på sønnen hennes en plass. Han er en voksen mann med familie, og ikke en liten gutt lenger.

Det er jo sånt man har lyst til å si, men som ofte stopper i halsen helt til man en dag får nok :-)

Uansett, du kan iallefall si at han ikke lider noe nød, han er en voksen mann og at hun må gi ham mer kred enn det hun gjør. Såpass burde hun tåle.

Skrevet

Har så lyst til og gi henne en skikkelig glose tilbake, men får meg ikke til og gjøre det. Men hun burde egentlig bare se hvor godt forhold vi har til svigerfar. Han ber vi hit gjerne en dag i uka, og samboer ringer han annenhver dag ca. Svigermor tar aldri kontakt med oss, så blir mer pliktbesøk. Svigermor var hjemme med barn når samboer vokste opp, men svigerfar var den som tok med barna og fant på ting. Han var den som gjorde så søsknene fikk litt opplevelser utenfor hjemmet. Hun ville ikke dra noe ut, heller sitte hjemme med en bok eller sånne ting. Så hun burde jo bare se på seg selv, min samboer er lik sin far og forguder barna våres :) får vel bare bite tenna sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...