Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Vi har en leil på 115 kvm som består av kun fiskebeins strier. Og jeg er så møkk lei, så nå tenker jeg å glatte ut veggene med slik "nyans cover".Vi må male evt tapetsere oppå der igjen. Det er to etg. Vi skal også bytte gulv, ta vekk en halv vegg på kjøkkenet- og kjøpe nytt kjøkken. Ehem.. er dette noe som kan la seg gjøre av 2 stk som ikke finnes handy, og har 2 små barn på 8 mnd og 2 år? Såfall hvordan? Noen tips eller råd? la være å pusse opp kansje..hehe Anonym poster: 9f67ce130d77b2bd9e97c0a01a2d93eb
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Ett og ett rom. Og bruk langhelg/ferie. Og å pusse opp sammen med unger er slitsomt. Særlig kjøkken er vanskelig når ungene er hjemme. Når dere heller ikke er handy tror jeg at jeg ville betalt noen for det og sluppet kranglinga.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Tipper det lar seg gjøre, men husk at det kommer til å ta en del lengre tid enn dere tror. Godt tips fra Lektor Doppler over her om å ta ett og ett rom. Spørs litt på hva slags kjøkken (skal dere flytte vask og komfyr?) og hva slags gulv dere skal ha også. Klikkparkett er for eksempel akkurat så lett å legge som det ser ut som i oppussingsprogrammene, mens andre typer kan være noe skikkelig herk å få pent. Sørg for å ha ordentlig verktøy, om nødvendig så lei inn en ordentlig sag! Tror jeg ville fått inn proffer til å ta seg av listingen uansett, blir det ikke så pent som du vil kommer du til å ergre deg over det hver gang du ser det. Forøvrig ville jeg revet ned stria på en vegg og sett hvordan det ser ut bak før jeg evt gikk løs med nyans cover - det er sånn "utjevningstapet" er det ikke? Viktig at dere er nøye med å få lagt det kant-i-kant og at den første remsa er helt beint satt opp. Jeg syntes det var like lett (om ikke lettere) å få det pent med rehabgips og sparkling. Går jo an å prøve på et av de mindre rommene først og se hvordan dere synes det går. Hvis det viser seg at oppussing ikke er noe for dere så kan dere jo heller leie inn folk til å ta resten. Anonym poster: c0484d7142b51c43cbe5f1bddd9e69bd
TPK Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Det er pyton å pusse opp mens ungene kravler rundt. Enten pusser en av dere opp mens den andre passer barna (kan bytte på selvsagt), eller så får dere noen andre til å se til barna i blant. Sånne prosjekter tar alltid mye lenger tid enn man tror. Det er som nevnt best å ta ett rom ferdig før dere begynner på noe nytt, så går det an å bo der samtidig også uten at det er en byggeplass. Hvis dere LIKER å pusse opp er det mindre viktig om dere er handy tror jeg. Motivasjon er en viktig faktor her. Hvis dere bare har sånn passe lyst tror jeg det kan være greit å leie noen... Evt. ringe Sinnasnekkern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå