Gå til innhold

Om ditt barn (under 2 år) ikke hadde sovet en natt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

pga magevondt eller småubehag som du ikke visste hva var, slik at barnet og du har sovet max to timer hele natta,men barnet virket i bra form og (gråt ikke) når dere sto opp av senga grytidlig neste dag...

Hadde du da sendt barnet ditt i barnehagen?

Anonym poster: 20a05e799221676644e7cbe244f53cca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei selvsagt ikke. Regner med at den stakkars ungen er utslitt pga søvnmangel og dermed ville fått en svært slitsom og tung dag i barnehagen.

Jeg har heldigvis mulighet for hjemmekontor, så da hadde jeg lagt ungen til å sove og jobbet hjemmefra.

Anonym poster: ab2d20763432b013960f77950f4c56df

Skrevet

Nei, ikke så lenge han ikke hadde sovet nok.

Anonym poster: b016db3c2ecca320f46d4b989f8eff4b

Skrevet

Da hadde jeg nok hatt han hjemme!

Anonym poster: 152d5729d0d6d4f61c860305695d31c0

Skrevet

Det skjedde med sønnen min nå nylig, og da var jeg hjemme med han, hvor han fikk sove ut på formiddagen :)

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Det er jo et tegn på at barnet ikke er i form, og da har det ikke noe i barnehagen å gjøre. Vet jo bare med meg selv hvordan jeg er hvis jeg har knapt sovet en natt.

Da hadde vi heller hatt en kosedag hjemme:)

Skrevet

Nei, da hadde vi blitt hjemme.

Gjest MaJo0812
Skrevet

Hadde nok helst blitt hjemme, men MÅ du på jobben kan du jo gi beskjed i barnehagen slik at han får ekstra mye kos og oppmerksomhet og de kan kanskje legge han ekstra tidlig for dagslur så han tar igjen det tapte? Så henter du så tidlig du kan? De ringer deg jo om han blir værre. Lykke til :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Tror jeg hadde blitt hjemme. Feberen kan stige utover formiddagen hvis han/hun brygga på noe den natta. Man er aldri så kjølig og pigg som når man nettopp har stått opp.

Se om det har kommet nye jeksler, kanskje?

Skrevet

Ja, selvsagt. Da kunne han bare ha det så godt som sannsynligvis holdt meg våken hele natta.

Skrevet

Det har jo skjedd noen ganger med tre barn. Og da har jeg vært hjemme med de.

Skrevet

Ja, selvsagt. Da kunne han bare ha det så godt som sannsynligvis holdt meg våken hele natta.

ironi eller mener du det?

Skrevet

Vel, når barnet ikke sover natta over på tre år, så har det hendt at vi har sendt barn i barnehagen,- selvsagt. Hvis ikke hadde vi ikke kunnet jobbe på 3 år vi da........

Så lenge det ikke er snakke om egentlig sykdom, hadde jeg levert, og sagt fra om at barnet hadde sovet dårlig, slik at de bare måtte la ham/henne få sove ut over det "Normale" den dagen.

Anonym poster: c68a2ad1f69c3015cd7bee6c7843284d

Skrevet

ironi eller mener du det?

Helt klart og uten snev av tvil og ramme alvor ;)

Skrevet

Vel, når barnet ikke sover natta over på tre år, så har det hendt at vi har sendt barn i barnehagen,- selvsagt. Hvis ikke hadde vi ikke kunnet jobbe på 3 år vi da........

Så lenge det ikke er snakke om egentlig sykdom, hadde jeg levert, og sagt fra om at barnet hadde sovet dårlig, slik at de bare måtte la ham/henne få sove ut over det "Normale" den dagen.

Dette er ikke å "ikke sove natta over",dette er snakk om å være under 2 år og sove max 2 timer ei natt for så å bli lempa i barnehagen...

Skrevet

Dette er ikke å "ikke sove natta over",dette er snakk om å være under 2 år og sove max 2 timer ei natt for så å bli lempa i barnehagen...

Vel, det hendete flere gang at det var snakk om maks 30minsammenhengende søvn ja....Og totalt kanskje 3.4 timer MAKS; mellom 1900 0g 0530....Nok om det, jeg skjønte det var litt annet dette,- og ikke noe normalt for dere men;

Om man er i tvil på om barnet er sykt, eller om det bare var i trass, så avhenger mye av jobbsituasjon og -sted til mamma/pappa. Jeg jobber så jeg har null problem med og hente på 5min om jeg må det. Derfor så hadde jeg levert til barnehagen, med beskjed om og la barnet sove om det viste tegn til det.

Da tenker jeg at barnet spiser og oppførere seg som at det er helt friskt på morgenen når vi skal dra. Viser det tegn til og ikke være helt i form, hadde jeg ikke sendt det i vei. Men igjen, jeg jobber slik at jeg raskt kan forlate jobben (ingen tar og gjør den for meg, den står der like ugjort dagen etter også...), det er 500 meter unna barnehagen og vi har 2min biltur hjem. Terskelen min for og sende på skole/barnehager er kanskje derfor litt lav. Men setter samme krav til emg selv. Prøver og dra på jobb om jeg føler meg uvel, og drar hjem om det viser seg og være noe mer......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...