Gå til innhold

Teppe foran vogna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ganske fortvilet inni meg når jeg ser folk spasere rundt med tykke fleecetepper foran vognåpningen. Tenker så på det lille barnet, på hvordan lufta må være inne i der. Jeg har studert noen av de vognene ganske nøye på busstopp, og det er IKKE noen form for ventilasjon bak så vidt jeg kan se, mange har også regntrekket over.

De siste par årene har jeg sett spesielt endel utenlandske foreldre (mødre) med tjukke fleecetepper foran vogna - til og med på varme sommerdager !!

Er det greit å si i fra, på en hyggelig måte? Og hvordan?

Anonym poster: a61de70e2f730ab4fb88a231ba006e94

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Si bare fra du. Husk også å nevne at barnerumper må vaskes i økologisk grønn te, ikke med våtservietter.

Skrevet

Jeg gir ikke beskjed. For jeg har strengt tatt ikke noe med det. Men er enig med deg.

Anonym poster: 9d8ee4f69f8685c0637c20f729cc1ccb

Skrevet

jeg møtte ei venninne som er barneleger her en dag og hun hadde ikke teppe foran vogna på den 4 mnd gamle jenta...men hun hadde en tykk klut hun plasserte over ansiktet...

fikk mildt sagt litt sjokk..

Anonym poster: 7be1c4565c27184ce853e64ca8aba36d

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva skulle være grunnen til å legge klut foran ansiktet??? Merkelig.

Skrevet

Jeg skjønte heller ikke det. Må være mye vanskeligere å puste med en klut foran ansiktet..

Anonym poster: 7be1c4565c27184ce853e64ca8aba36d

Skrevet

En bekjents barn sovnet ikke med mindre det tykke fleeceteppet var foran ansiktet. Tok man det vekk dro hun det bare over ingen. Dersom en klut over ansiktet er det som skal til for å få ungen til å sove, så gjør man det! Er jaggu mye annet rart mødre gjør her inne for å få poden til å sovne uten rabalder!

Gjest Antarctica
Skrevet

Men det er litt forskjell på de ungene som selv drar teppet over nesa, de regulerer det selv. Min eldste trengte også "nesevarmer", men jeg la ikke klut rett foran fjeset. Jeg bandt et luftig silkeskjerf i hanken på smokken hans, og så lå han selv og gnidde den på nesa si.

Gjest Julia1984
Skrevet

Det er ikke noe bedre luft inne i vogna om man dekker vognåpningen med helseteppe.......

Men synes det er færre folk som bruker dette nå enn da jeg fødte første for 5,5 år siden....da var det jo tildekket vogner overalt. Tror kunnskapen om dette har nådd frem til flere....

Skrevet

Huff, jeg er så enig. Tykke fleece- eller ullpledd inne på kjøpesentre etc!!! Skjønner at noen babyer må ha det mørkt for å sove, men ærlig talt, kjøp et svart tynt skjerft iallefall da. Synes det er helt grusomt og skjønner ikke hva folk tenker på. Men jeg tør heller ikke å si ifra...

Anonym poster: d1ccbb0fd51edb4a174b4dd3b9ae88f3

Skrevet

Jeg sier ikke fra til fremmede, men hvis jeg ser venner eller kjente som gjør det spør jeg gjerne om hvorfor, og lufter for dem at det kanskje ikke er så lurt. Vanskelig, det der - vil jo ikke være besserwisser heller, og det blir man fort oppfattet som hvis man blander seg :(

Skrevet

Jeg så en baby ligge i solsteiken med en sort skinnjakke over hodet. Jeg ville ha sagt noe, men det er en gal slektning som hadde lagd helvete uten like. Risikerer ikke mine egne barns trygghet for et av hennes, sjøl om det føltes jævlig å bare gå vekk. Jeg sier fra til alle andre.

Anonym poster: d10ee2db7e4941d0a2519de5ed1638c3

Skrevet

Syns ikke man skal legge seg opp i det hvis ikke det et stekende sol, vognen står uten tilsyn eller du ser at det er over lenger tid. Når jeg triller MÅ han ha noe foran vognen, og da tar jeg det jeg har for hånden. Tar det selvfølgelig bort med en gang han sover. Det handler ikke om uvitenhet, for jeg vet det kan være farlig, men hadde absolutt blitt sint hvis noen skulle finne på å irettesette meg i forbifarten fordi jeg har noe foran vognen i noen minutter. ( når det er sagt så tar jeg selvfølgelig ikke et tett teppe foran hele åpningen, da lar jeg det være en glipe til luft )

Skrevet

Fullstendig uhørt, og du kan nå bare si fra at til og med Helsedirektoratet fraråder dette i de nye barselretningslinjene som har vært ute på høring nå (har selv vært med å lage dem). I den gruppen som har laget retningslinjene sitter det barneleger, fastleger, jordmødre og annet helsepersonell og alle er enige at teppe over vogna bør IKKE skje overhode.

Anonym poster: 7f439aba5f12ab2db7c34f66e5d7150f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...