TPK Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Nå skal jeg tilbake i jobb om en måned, og må trappe ned på ammingen. Jeg tenkte å amme 4 ganger for dagen nå den siste mnd, og 3 ganger når jeg begynner på jobb. Baby er 9 mnd nå, 10 mnd når jeg begynner i jobb. Er det nok med 3 amminger for dagen da, eller må vi gi flaske med MM eller MME i tillegg? Han spiser MYE fast føde. 2x grøt av rundt 2 dl vann, 2-3 skiver uten skorpe, en frukt og tilsvarende ett middagsglass. Drikker litt vann til maten. Hva tror dere?
Pixy Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Jeg tror barnet klarer seg fint uten MME sånn du beskriver Og om du vil være sikker så kan du jo pumpe deg den første mnd. Etter barnet er 11-12 mnd så er det bare å amme når du har tid/mulighet og du trenger ikke styre med MME. Er du i tvil så kan du høre med helsestasjonen.
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Ville ha fortsatt med fast føde som du gjør og heller økt på med vann. De trenger ikke MME ved 10 mnds alder hvis de får samme næring gjennom annen mat.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Vi har fått beskjed fra ernæringsfysiolog at de bør få mm/mme frem til de drikker godt med kumelk. Med andre ord bør de ikke slutte med mm/mme ved 10 mnd. For de trenger melk. Anonym poster: 8513d2457cd693fc99ce9feb1a2374d6
Elina Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 Mine drikker ikke melk, så det ville jeg ikke gitt uansett. Men når første var rundt 10mnd så fikk hun mm fra 2-4 ganger dagen. Om jeg ikke husker helt feil. Så vann til maten og for tørste er bra
Pixy Skrevet 13. mars 2013 #6 Skrevet 13. mars 2013 Norge er vel så si det eneste landet der de mener at vi MÅ ha i oss melk...nesten hele verden er jo laktiseinntolerante og slutter med melk når mor slutter å amme barnet.
TPK Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2013 Takk for svar. Jeg skal jo fortsatt amme da, det er ikke sånn at vi slutter helt. Men jeg skal dobbeltsjekke med hs, og så prøver vi uten mme.
hol(L)y COW Skrevet 13. mars 2013 #8 Skrevet 13. mars 2013 Jeg ville gitt vann til brødmåltid - og fra 10 måneder kan man gi litt yoghurt og andre syrnede melkeprodukt i tillegg. Så da kan dere heller introdusere litt kefir el. skummet kulturmelk når du er på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå