Gå til innhold

Hvor lite kan jeg amme uten å gi MME?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg tilbake i jobb om en måned, og må trappe ned på ammingen. Jeg tenkte å amme 4 ganger for dagen nå den siste mnd, og 3 ganger når jeg begynner på jobb.

Baby er 9 mnd nå, 10 mnd når jeg begynner i jobb. Er det nok med 3 amminger for dagen da, eller må vi gi flaske med MM eller MME i tillegg? Han spiser MYE fast føde. 2x grøt av rundt 2 dl vann, 2-3 skiver uten skorpe, en frukt og tilsvarende ett middagsglass. Drikker litt vann til maten.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror barnet klarer seg fint uten MME sånn du beskriver :)

Og om du vil være sikker så kan du jo pumpe deg den første mnd. Etter barnet er 11-12 mnd så er det bare å amme når du har tid/mulighet og du trenger ikke styre med MME.

Er du i tvil så kan du høre med helsestasjonen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ville ha fortsatt med fast føde som du gjør og heller økt på med vann. De trenger ikke MME ved 10 mnds alder hvis de får samme næring gjennom annen mat.

Skrevet

Vi har fått beskjed fra ernæringsfysiolog at de bør få mm/mme frem til de drikker godt med kumelk.

Med andre ord bør de ikke slutte med mm/mme ved 10 mnd. For de trenger melk.

Anonym poster: 8513d2457cd693fc99ce9feb1a2374d6

Skrevet

Mine drikker ikke melk, så det ville jeg ikke gitt uansett. Men når første var rundt 10mnd så fikk hun mm fra 2-4 ganger dagen. Om jeg ikke husker helt feil. Så vann til maten og for tørste er bra :)

Skrevet

Norge er vel så si det eneste landet der de mener at vi MÅ ha i oss melk...nesten hele verden er jo laktiseinntolerante og slutter med melk når mor slutter å amme barnet.

Skrevet

Takk for svar. Jeg skal jo fortsatt amme da, det er ikke sånn at vi slutter helt. Men jeg skal dobbeltsjekke med hs, og så prøver vi uten mme.

Skrevet

Jeg ville gitt vann til brødmåltid - og fra 10 måneder kan man gi litt yoghurt og andre syrnede melkeprodukt i tillegg. Så da kan dere heller introdusere litt kefir el. skummet kulturmelk når du er på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...