Lola2016 Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Har fått tilbud om å bli med familien på sydentur til Kanari øyene. Flyet går når baby er 2 mnd. Noen som ville vært skeptiske med å reise? Er ikke et land som trenger vaksine ol. Har en baby som er veldig rolig og snill:)
Luffy Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Vi har reist når ungane har vore ca 6 mnd, Spania og Frankrike. Det har iallefall gått veldi bra. Så lenge man tar sine forhåndsreglar så er det vel ikkje nåke problem.
Peispå! Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Jeg reiste med lillegutt når han var 7 uker. gikk så bra at! Ammet, så det var enkelt med mat. Var på Gran Canaria i 2 uker, og det var enkelt og greit. iok med meg en enkel vippestol som jeg kunne legge relativt flatt og få med i kofferten, det var en lifesaver synes jeg til en som var såpass liten. Ellers blir det mye bæring, eller ligge i vogn. Ingen vaksiner e.l legen synes det var bare fint med en slik tur, bakteriefloraen er ikke så ulik vår.
Februar 11 & juli 13 Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Vi skal dra midt i september når babyen er ca 10 uker, absolutt ikke bekymret. Dette er nr to, nr 1 var på Kreta når hun var 5 mnd.
Av med silkehanskene Skrevet 15. mars 2013 #6 Skrevet 15. mars 2013 Hvor mye utstyr tok dere med? Er så redd for at vogna skal bli ødelagt, pakket dere den i prampack? Hva med bilstol, tok dere ned det også? Mye å tenke på nå...
DotM Skrevet 15. mars 2013 #7 Skrevet 15. mars 2013 Har vært i syden med familien som hadde med seg en liten en (5mnd). De hadde med seg eget bilsete, er litt begrenset utvalg og sikkerheten er ofte ikke like bra alle steder. Mener å huske at de hadde med seg en litt billigere vogn også, så det ikke skulle være så farlig om den ble litt stygg av reisen. Skal reise med mini når han er ca et havt år og tenker å gjøre det samme, ta med bilstol, reiseseng og en litt mindre og billigere vogn
DaTuMa Skrevet 15. mars 2013 #8 Skrevet 15. mars 2013 Så lenge man ammer er det jo fint. Men hva med oss som bruker mme? Hvordan skal man få renset flasker o.l.?
Staark Skrevet 15. mars 2013 #9 Skrevet 15. mars 2013 Vi reiste til Kanariøyene med baby på 10 uker. Det gikk veldig bra. Hadde med bilstol og vogn (emmaljunga scooter). Reiseseng ordnet hotellet for oss. Hvis man skal sterilisere flasker, så kanskje det er lurt å pakke en vannkoker? (Vaske flaskene nøye med zalo, og hele kokende vann oppi etterpå?)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 16. mars 2013 #10 Skrevet 16. mars 2013 Jeg var på tur med tmnd gammel bebi for et par år siden. Gikk helt utmerket. Vi reiste på våren da temperaturene ikke var så høye. Dette hadde vært min eneste betenkelighet med å reise med en så liten i vest europa. Jeg ville tatt med eget bilsete samt bleier. Har hørt at bleiene man finner på Gran Canaria er svært dyre. Sist vi var på ferie med bleiebarn opplevde vi at bleiene i en vanlig dagligvare foretning kunne nærme seg det dobbelte av norske priser (vi får bare takke konkurransen for bleieprisene her til lands) Om dere skal bo i leilighet kan du jo vaske flaskene og koke dem i en panne med lokk. Bor dere på vanlig hotell får du forhøre deg med resepsjonen, tenker de hjelper deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå