Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 527.000 kr. Hvor mye ville dere puttet inn på lånet. Mest mulig for å ha minst mulig lån eller beholdt en del for å evt pusset opp badet? Er så usikker. Har ikke den beste økonomien. Så aner ikke når jeg kan pusse opp badet visst jeg ikke benytter sjansen.

Anonym poster: 86a9c1c3e7640f806745a40a757d4bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært i den situasjonen hadde jeg jublet høyt

Anonym poster: 27c50540d5036b56f4a5f343fc71c5d2

Skrevet

Jeg ville holdt igjen 100.000 kroner till oppussing og puttet resten på en bufferkonto i tilfelle noe annet skulle oppstå. Resten ville jeg brukt på lånet for å få det raskere ned, men er greit å ikke kvitte seg med alt om man har dårlig økonomi.

Anonym poster: 317bcef807c60ce2aa0db9525661ca7d

Skrevet

Umulig å svare på hva som er smart når en ikke kjenner økonomien din..

Selv ville jeg ikke betalt ned noe på lånet. Jeg ville pusset opp badet, men holdt det ganske moderat og ikke tatt helt av. Resten ville jeg satt på høyrente/bufferkonto.

Anonym poster: 726df62b21a31e5f9f840ae8b6622486

Skrevet

Jeg ville tatt fri fra jobben og reist verden rundt :-)

Anonym poster: 1314aeb37de368fd8f282571ef198239

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ville pusset opp og satt resten på buffer til trangere tider.

Skrevet

Ville pusset opp badet og betalt resten inn på lånet. Da øker du verdien på huset, pluss at du står bedre stillt i tilfelle renteøkning. Du finner ingen høyrentekonto som gir deg den renta du sparer på å innbetale på boliglånet. Med nytt bad, kan du kanskje få ny verdivurdering og lavere boligrente og dermed spare ennå mer penger.

Skrevet

Ville pusset opp badet og betalt resten inn på lånet. Da øker du verdien på huset, pluss at du står bedre stillt i tilfelle renteøkning. Du finner ingen høyrentekonto som gir deg den renta du sparer på å innbetale på boliglånet. Med nytt bad, kan du kanskje få ny verdivurdering og lavere boligrente og dermed spare ennå mer penger.

Helt enig!!!

Anonym poster: a7fe5141b119c4bc61ecf0f8e2fd34ab

Skrevet

Jeg ville først pusset opp badet og sett hva det kom på. Holdt meg moderat som ei annen skriver og ikke tatt helt av.

Så ville jeg hatt ca. 50 000 kr på bufferkonto og betalt inn resten på lånet.

Anonym poster: 39a7648e4f1e6dc8b18eba8d560b36f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...