Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Vi er i ferd med å etablere oss. Hus, barn og full pakke. Jeg er pissredd! Jeg vet ikke om jeg klarer dette, men det er for sent å angre nå. Det er ingen vei tilbake. Jeg blir plutselig dårlig av tanken på å vinke farvel til alenetid og det gå inn i mammarollen. Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å fikse det. Jeg er voksen, pen og utdannet, jeg har en kjekk og vellykket mann og vi har flyttet inn i drømmehuset og første barnet er rett rundt hjørnet. Jeg burde være overlykkelig, men jeg er livredd. Hva er det som feiler meg? Jeg hater meg selv for å tenke slik. Jeg fantaserer om å tømme sparekontoen min og rømme så fort barnet er født og starte på nytt utenlands. Er jeg i ferd meg å bli gal? Anonym poster: 7555af5d0b3e517fa210678ddb0d79d4
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Det er normalt å bli oppmerksom på alt det gode ved det man er i ferd med å "forlate". Da husker man alt det som er kjent ved det og det som har vært positivt - og så glemmer man det negative fordi man er litt skremt over det nye man er i ferd med å gå inn i. Det nye har man ikke erfaring med og da er det naturlig å ville flykte unna i redsel for å "feile" i det nye som du i øyeblikket ikke har oversikt og kontroll over. Så du er helt normal Husk på alt du ikke likte ved singeltilværelsen. Tenk på alle de gode grunnene til at du valgte akkurat din mann. Tenk på alle fremtidsplanene dere i fellesskap har gledet dere til og skal oppleve sammen. Prøv å akseptere at det er naturlig å ha kalde føtter akkurat i den situasjonen du er i nå. Det betyr ikke at du er unormal. Og det betyr ikke at det valget du har tatt er feil. Det betyr bare at du bryr deg så mye om det du har valgt at du er redd for å ikke få det til. Men du kommer til å få det til Lykke til Anonym poster: 833e151c4bbdce8a30a23c6ace7086f8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Takk det hjalp. Har følt meg så ond og utakknemlig. Vet om mange som ville byttet med meg og hatt så dårlig samvittighet! Anonym poster: 7555af5d0b3e517fa210678ddb0d79d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå