Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Kjetil sykler langs en rett vei. Svein måler farten til Kjetil og finner ut at farten er 5 m/s. 5 s senere måler Svein farten til Kjetil på nytt. Nå er farten til Kjetil 3 m/s. a ) Regn ut akselerasjonen til Kjetil. b ) Forklar svaret du fikk i oppgave a. c ) Senere på dagen vil Kjetil og Svein måle akselerasjonen Kjetil har når han sykler gjennom en sving. Når Svein måler farten til Kjetil før og etter svingen finner han ut at farten er 4m/s begge stedene. Har Kjetil akselerert? Forklar. Sorry for at jeg spør om hjelp med det er super viktig at jeg blir ferdig og jeg er ikke akkurat et stort kjeni. Anonym poster: ac8406f40282d29e4ec89b43a34d3a89
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Har du spurt om hjelp til alle oppgavene nå? Anonym poster: 3fb4844c2a43df5ff25b3cbce693ccc2
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Kjeni? Det er det mulig du er, men noe geni er du ikke Anonym poster: 25a7bc7c82418ef522379bafb039dbbb
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Er ikke poenget at du skal lære noe, eventuelt bruke din kunnskap på dette? Da blir det jo bare tull at andre skal gjøre oppgavene for deg,.selv om du har dårlig tid. Hvis du ikke forstår oppgavene må du snakke med læreren, slik at du får muligheten til å lære det som mangler. Det er jo du selv som taper på dette, du lærer ingenting, og går videre i et studie der du enten får enda vanskeligere oppgaver underveis som du i hvertfall ikke skjønner noe av, ettersom du mangler grunnlaget, eller du blir ferdigutdannet på falskt grunnlag, og sitter ikke med den kompetansen du burde.
Audix78 Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 Helt ærlig, er det ikke bedre at du faktisk prøver selv og eventuelt feiler... på den måten kan du kanskje lære noe? Hvis du får svarene av andre så er du jo like langt neste gang.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #6 Skrevet 12. mars 2013 Har ei som deg i klassen som gjør alt i siste sekund og som kommer til meg, spør om hjelp men hun ender alltid opp med å skrive av meg. På prøvene får jeg 4-5 mens hun får 2, pga hun ikke gidder å prøve engang. Snakk med læreren din, si at du ikke forstår og at du trenger hjelp for å forstå oppgaven. Hvis noen av oss løser den for deg så kommer ikke prøvene dine til å se så bra ut. Anonym poster: e560ee11caae68089a5cd10de4997e38
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #7 Skrevet 12. mars 2013 Minus to femtedelssekunder per sekund? Anonym poster: 3a1d4c3837722fde0daff1ef76ee3c8b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #8 Skrevet 12. mars 2013 http://no.wikipedia.org/wiki/Akselerasjon Her er alt du trenger for å løse oppgaven! Forstår du ikke dette, da må du seriøst ta en samtale med læreren din om dette. Var ikke noe problem å finne svaret, så tror du må legge mere tid i matten. Dette sier jeg ikke for å være slem på noen som helst måte, men for din egen del er det på tide at du tar i et tak. Du MÅ jobbe med det, slik som alle oss andre, og noen trenger mere tid på å forstå. Tenk logisk, evt pakk bort oppgaven mens du gjør noe annet i noen minutter. Ofte ser man seg grønn på oppgavene slik at alt låser seg, men når man kommer tilbake og ser på den skjønner man ofte litt mer enn man gjorde før pausen. Regner med at du også har eksempler i ei bok om dette er en skoleoppgave, så ta deg tid. Det kan jo kanskje være lurt for deg å gå litt tilbake, evt lån bøker fra de tidligere årene (enklere grad matte). Dette kan være til stor hjelp for å bygge opp mer kunnskap. Lykke til! Du klarer dette om du bare jobber hardt nok, men det krever en innsats fra deg. Vi gjør deg bare en bjørnetjeneste om vi gir deg svaret, for du vil nok ikke skjønne så mye av å bare sitte med tallet. Du må lære hvordan utregningen er, og hvordan du skal gå frem ffor å finne svaret. Hjelpa nå kommer ikke til å hjelpe dge på eksamener eller prøver. Anonym poster: 78d41a53630bdd9b0b225f67bb9b1865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå