Gå til innhold

Forba............. Møkk :((((((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver og være flink til og spise sundt, drikker Pepsi om dagen ( men drikker mye vann og ingen kaffe)

Spiser bare knekkebrød, middager er sunde for det meste.

Ammer også men allikavel legger jeg på meg :(((((((

Vet at jeg kommer til og gå mer turer nå som isen er snart vekk på veien ( bor på bygda og her har det vært farlig og gå)

Hva mer kan jeg holde meg unna annet en snop selvfølgelig.

Anonym poster: 0dd32e0d940561689fa03d21b38ee888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det klarer jeg ikke, det er liksom min kaffe, ( røyker ikke eller drikker ikke kaffe så noe må jeg ha)

Hi

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Det klarer jeg ikke, det er liksom min kaffe, ( røyker ikke eller drikker ikke kaffe så noe må jeg ha)

Hi

Så drikk Max da, ikke vanlig....

Skrevet

Pepsi Max ?

Er den bedre?

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Pepsi Max ?

Er den bedre?

Sukkerfri og nesten ikke kcal. I fht vanlig brus er det er hav i forskjell om du vil ned i vekt. Dropp vanlig Pepsi, gjør du ikke det så vil du ikke nok ;) Bedre? Neeei..:P

Skrevet

Hvor mye Pepsi drikker du da? Hvis det er et lite glass har det nok lite å si, men hvis det er litervis blir det jo noen kalorier... Er vel ca 50 pr dl mener jeg.

Skrevet

Det er ingen som MÅ ha hverken kaffe, røyk eller Pepsi. Hva med te eller noe annet som er sunnere enn brus? Ellers er det ganske enkelt at du må bruke mer energi enn du putter i deg for å gå ned...

Hvor gammelt er barnet? Husk at om du fullammer trenger barnet mye næring av deg. Ikke sikkert det er nok med knekkebrød...?

Anonym poster: ceca334e7385d0add9e7cd42e47b8132

Skrevet

H#n er 8 mnd, nei vet man ikke må drikke brus, men det er liksom min last da, kan fint drikke en stor flaske om dagen ( ikke bra så det jobber jeg med)

Skal prøve og gå mere :) og mindre snop i helga :)

E så dårlig på og telle kalorier osv osv

Men hva av mat er liksom fy fy ( utenom gatekjøkken mat osv selvf. Det etter vi sjelden så det er ikke noe problem.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Du kan sjekke det på flaska og feks på Grete Roede. I stor flaske er alt for mye, tenk på ungen.

Skrevet

Jeg har heller aldri telt en kalori. Har høy forbrenning, men tenker jo likevel litt over hva jeg spiser i løpet av en uke.

Hvordan ser en typisk meny ut for deg da?

Her er det typisk to dager i uken med fisk, grønnsaker til de fleste middager, pizza/taco lørdag eller fredag, ellers er det store variasjoner fra pannekaker, bolognese, kjøttkaker, Toro-gryter og alt mulig annet;)

Anonym poster: ceca334e7385d0add9e7cd42e47b8132

Skrevet

En stor flaske Pepsi er ca 600 kcal. Skal du ned i vekt bør du sansynlig vis ikke ligge særlig over 1600 kcal om dagen. Da sier det seg selv at Brusen betyr mye.

Drikker du en stpr flaske Pepsi om dagen utgjør det i seg selv ca 2,5 kg pr mnd, eller ca 30 kg på et år!

Anonym poster: 193532a6b54e5600c2685b3a695bc916

Skrevet

Spiser kjøtt, mye kyllingfilet, salat hver dag til middagen ( bortsett fra når det pizza osv) men det er ikke ukentlig.

Poteter, pasta( prøver og kjøpe den grove) ris, kjøttdeig( karbonadedeig,)

Vet at brus ikke er Sundt men drakk cola før og slutta med det og drakk Pepsi Max istedenfor. Slutter jeg med alt usunt så går jeg på en smell, vil bare ned 7 kg ikke bare bare men ;p

Skrevet

Spiser kjøtt, mye kyllingfilet, salat hver dag til middagen ( bortsett fra når det pizza osv) men det er ikke ukentlig.

Poteter, pasta( prøver og kjøpe den grove) ris, kjøttdeig( karbonadedeig,)

Vet at brus ikke er Sundt men drakk cola før og slutta med det og drakk Pepsi Max istedenfor. Slutter jeg med alt usunt så går jeg på en smell, vil bare ned 7 kg ikke bare bare men ;p

I forhold til å gå ned i vekt er det jo et hav av forskjell mellom Cola eller Pepsi og Pepsi Max. I Pepsi Max er det jo nesten ikke kcal.

Anonym poster: 193532a6b54e5600c2685b3a695bc916

Skrevet

Men drikker du Pepsi eller Pepsi max? Om du drikker en stor flaske Pepsi om dagen er det absolutt ikke rart at du går opp i vekt! Du kan ikke sammenligne brus med kaffe eller røyk. Ingen av de inneholder spesielt med kalorier så det er ikke en last man legger på seg av.

Men man MÅ ikke ha en last vet du ;)

Anonym poster: a3b85eb3201c1e200019a324fcfda884

Skrevet

Drikker Pepsi Max.

Nei vet at jeg ikke trenger den lasten,

Men det er det eneste usunne jeg har( som sakt så verken røyker, jeg eller drikker alkohol eller drikker kaffe ) så sånn er det bare, vil ikke nekte meg det om dagen, blir jeg for hysterisk så går det galt som sakt.

Men prøver nå og drikke mye vann og fun light saft om dagen så er på vei med små skritt, hva av mat bør jeg holde meg VEKK fra?

Skrevet

Pepsi max er ikke bra for kroppen uansett. Ville startet med å kutte den. Det er ikke hysterisk å kutte ut en stor flaske brus om dagen. Kunstig søtning er ikke særlig sunt i det hele tatt,mindre gjenkjennelig for kroppen,og vanskeligere å bearbeide. Når det gjelder mat,forsyn deg med mer grønnsaker enn kjøtt/pasta feks. Ost er veldig rikt på kcal,bruk mindre av det. Prøv å bruk mest mulig rene produkter,unngå kvernet kjøtt, evnt kjøp hele kjøttstykker og kvern selv. Spis fisk,fullkornprodukter. Byggryn feks,er kjempegodt til laks.

Skrevet

Ok, ost har jeg spist mye av :/ elsker knekkebrød og brunost ;)

Da får jeg spise mer av det andre, og mindre kjøtt .

Spiser mye magert pålegg.

( jeg sier ikke at jeg drikker en stor flaske hver dag, men jeg kan av og til , opp til hvordan dagen er)

Men jeg prøver og kutte ut mer av den og mere av vann :)

Min mann mener jeg overdriver og ikje trenger og slanke meg men jeg har 7 kg for mye iallefal så jeg skal :) så får vi se om jeg klarer det hihi

Skrevet

Så lenge du trykker i deg brus så kan du nesten ikke vente annet.

Anonym poster: 070ee84fbd7c1a34e35bf994f6bef3fe

Skrevet

Kutt ut sukker, Pepsi har en del av det, Max er bedre der, men er ikke sunt :) Ellers vil jeg si at man kan nytte ting iblant, er ikke galt det. Jeg raste ned i vekt naar jeg kuttet ut sukker og spesielt sukkerholdige drikker ala Pepsi/Cola!

Anonym poster: d0926c6f5c9c49336dbec1ea5e5cb6cd

Skrevet

Det handler om å ha et normalt forhold til mat og drikke. Ikke for mye,og ikke for lite..

Tror kanskje alle disse ligthproduktene vi fører i oss ikke er så bra men..kos deg med tia som er nå du!

Ikke tenk så mye på vekta! ;)

Skrevet

Gikk selv ned 32 kg med Grete Roede. Deres måte å tenke på fungerer sikkert ikke for alle, men for meg var det avgjørende for å bli i stand til å gjennomføre de livsstilsendringene jeg ønsket.

Her kommer noe av det jeg lever etter:

Bytt ut kjøttdeig med karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig. Spis mye grønnsaker til middagen, slik at det metter heller enn poteter, ris eller pasta. Litt karbohydrater er jo greit, men en grei kjøreregel kan være å dele tallerken inn i 3. Den største delen bør bestå av grønnsaker, deretter kjøtt eller fisk, og den minste delen av poteter/ris/pasta. Lag sauser på lettmelk heller enn helmelk eller fløte.

Ha en bolle med oppkutta gulrøtter, kålrot og lignende stående (med vann i). Da har du alltid noe knask tilgjengelig.

Det er lov å kose seg, men ikke hver dag. Bytt ut hverdagskosen med sunne alternativer som oppkuttet frukt, bær og cottage cheese ol.

Pepsi Max inneholder så og si ingen kalorier, men dersom man drikker det daglig vil det i stor grad bidra til å øke søtsuget. Så jo mer Pepsi Max man drikker, jo vanskeligere kan det være å kutte ned på søtsaker og brusen i seg selv.

Anonym poster: 97db9df09d8adfcebceab02a5b39545e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...