Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Har vært på kontroll hos ei annen jordmor enn jeg bruker å gå til. Og ble skuffet og litt overrasket over henne egentlig. Jeg fortalte henne om at jeg har litt kommunikasjonsproblemer med samboer, antagligvis fordi han synes ansvaret for barn er overveldende og gruer seg til fødsel/omveltning for familien. Derfor har han vært avvisende, irritert osv overfor meg i halve svangerskapet. Mens han følger opp mine barn fra før, er verken slem, kontrollerende eller psykisk/fysisk mishandler. Jordmora hengte seg oppi det jeg fortalte og spurte om han var slem med barna, om det var så lurt å bli gravid med ham i tilfelle vi kjente hverandre i for kort tid, om vi flyttet sammen for tidlig bla bla bla. Hørtes nesten ut som om hun prøvde å sy sammen en sak for barnevernet. Er det virkelig så vanlig at man gjør det når mor forteller om kommunikasjonsproblemer med partner under svangerskapet, noe VELDIG mange par opplever??? Anonym poster: 7cc1785106b78a82916d86ac24043f7d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Litt sent å foreslå å ikke bli gravid med ham, da... Synes ellers ikke du trenger å reagere så mye. Du delte nok i overkant mye hvis du ikke selv anser oppførselen hans som et problem, og hun prøvde nok å grave for å høre om du egentlig hadde mer å fortelle. Jeg synes for øvrig det kvalifiserer til bekymringsfull oppførsel. Anonym poster: 7d042ceb37c6c2d2a584d14ada579c17
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Hvis du ikke mente din samboers oppførsel var et problem, så hadde du vel ikke tatt det opp med jordmoren? DU tok opp at samboer var avvisende, irritert og at dere kar kommunikasjonsproblemer. I tillegg nevner du at alt dette henger sammen med den forestående familieforøkelsen. Er det noe rart at jordmor da stiller spørsmål tilbake?? Hvis du ikke vil ha synspunkter tilbake, bør du heller ikke nevne slike ting i samtale med jordmor Anonym poster: 60fafb46e278a5b6a2666e9f989804a7
Smyril Line Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 De har mye fokus på å fange opp mishandling for tiden. Det var på nyhetene her om dagen, regjeringen innfører at jordmødre _skal_ spørre alle gravide om de opplever vold i forholdet. Ikke at det var dette som var tilfellet med deg, men de er de første som kan oppdage potensielt voldelige hjem for barna, og at jordmødre er oppmerksomme er vel egentlig bare positivt, så lenge de lytter til det svaret de får.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 Mitt inntrykk er at det er en del som "lager" ekstra problemer der det faktisk ikke er store problemer i utgangspunktet. Så hev deg over det og be om å få din vanlige jordmor neste gang. Det er jo flott at de prøver å ta tak i ting som kan være eller bli store problemer. Men det er liksom litt dumt å gjøre en fjær til ti høns.... og i hvert fall påpeke at det var dumt å bli gravid med ham når du allerede er så langt på vei at du har vært flere ganger hos jordmor. Det mener jeg er uprofft av henne. Noen menn reagerer slik din gjør, at det virker overveldende å få sitt eget barn - selv om han følger opp dine fra tidligere på en fin måte. Blir enda mer forpliktende med egne, og det er vel det som gjør at de ikke blir helt "tilregnelige". Når det er sagt mener jeg at du må ta en alvorsprat med mannen. Det er greit om han føler det er overveldende å skulle bli pappa - men det gir ham ingen rett til å oppføre seg på en avvisende og irritert måte overfor deg. Dere har tross alt vært sammen om å lage dette barnet, og han må ta seg sammen. Still krav til ham - minn ham på at han må begynne å oppføre seg modent nå når han skal bli pappa. Jeg har forresten hørt flere par som har hatt god nytte av de kursene som helsestasjonene (?) holder ift å ta vare på parforholdet når man er blitt foreldre, hvordan kommunisere med hverandre, bli bevisst hvordan man kommuniserer osv. Husker ikke hva disse kursene heter, men du kan jo høre om de finnes der du bor. Lykke til videre i svangerskapet Anonym poster: 3409c39be15332ba2f3f22898ea3ebcb
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #6 Skrevet 12. mars 2013 Hvis du ikke mente din samboers oppførsel var et problem, så hadde du vel ikke tatt det opp med jordmoren? DU tok opp at samboer var avvisende, irritert og at dere kar kommunikasjonsproblemer. I tillegg nevner du at alt dette henger sammen med den forestående familieforøkelsen. Er det noe rart at jordmor da stiller spørsmål tilbake?? Hvis du ikke vil ha synspunkter tilbake, bør du heller ikke nevne slike ting i samtale med jordmor Anonym poster: 60fafb46e278a5b6a2666e9f989804a7 Eh, joda, jeg ville ha synspunkter, altså KONSTRUKTIVE tilbakemeldinger. Å fortelle at det kanskje ikke var så lurt å bli gravid med ham når jeg har noen dager igjen til termin er ikke så konstruktivt akkurat... HI Anonym poster: 7cc1785106b78a82916d86ac24043f7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå