Gå til innhold

Lus! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant lus på jenta mi på lørdag (det florerer på skolen, satte i gang med lusmiddelbehandling, lusekam flere ganger daglig, ting ble frøset og vasket, føler jeg gjorde det som stod i min makt for å bli kvitt dritten. Har siden da sjekket hver dag i håret hennes, og i dag finner jeg 3 nye ekle lus! På an igjen med lusbehandling. Er lus virkelig så vanskelig å bli kvitt??

*klør over hele kroppen*

Anonym poster: 5d7359e21af1619cc183495fcd33f837

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste du bruksanvisningen på lusemiddelet? Der står det at lusemiddelet ikke fjerner eggene, kun lusene som allerede har klekket, derfor skal man ta en ny kur etter noen dager. Det er lenge siden jeg har hatt lus, så jeg husker ikke hvor mange dager det er, men i løpet at den tiden skal alle eggene ha klekket, samtidig som lusene ikke har blitt gamle nok til å legge nye egg. Da blir man (i prinsippet) kvitt lusene hvis man har gjort alt annet riktig også.

Lusene du fant i dag er helt sikkert "babylus" som har klekket siden lørdag. Finn frem bruksanvisningen og les hvor mange dager du bør vente frem til du tar en siste kur på henne og vær forsiktig i forhold til "smitte" frem til den kuren.

Anonym poster: 69672dda795b33aad95c0e26eeec15aa

Skrevet

Det så ikke ut som babylus nei, de var ganske store. Og ja, jeg leste bruksanvisningen, man skulle ta ny kun etter 8-10 dager, det er altså fortsatt ganske mange dager til. Måtte jo ta ny kur i dag allerede! *gråter* Kan jo være at hun er smittet på nytt igjen på skolen, siden de har et skikkelig luseproblem der. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...