Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Dette blir litt negativt, og jeg trenger å få det ut. ting går aldri min vei, og nå ser alt mørkt ut igjen. Jeg angrer så forferdelig mye på at jeg har dritt i skole, og aldri gjort noe. Det biter meg i rompa nå som jeg vet hva jeg vil, men ikke kommer inn på den utdanningen jeg vil. Gikk over karakterene mine fra ungdomskolen og videregående, og jeg skjemmes!! Kunne man bare gått tilbake i tid og endret det så hadde det vært fint. Jeg har ikke engang karakterer fra ungdomskolen. Herregud for en idiot jeg var. Har 3 halvveis fullførte vgsutdanninger. Haha, brukt så mange år på ingenting. I tillegg ramler jeg mellom alle stolene som er. Jeg har ikke generell studiekompetanse, lærlingplass vil ikke lønne seg, jeg får ikke voksenopplæøring på de fagene jeg mangler, og jeg har heller ikke sjanse til å få realkompetanse. Jeg søkte nemlig, og fikk brev med regler og krav, jeg fyller ikke opp kravene pga mammapermisjoner og deltid over lang tid, men ikke lang nok tid til at det blir heltid. Tror jeg legger meg under en sten snart! Anonym poster: 8ab7f79117afb49b494fff9f8d729186
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Huff, jeg har ikke noen gode råd til deg, da jeg ikke kan reglene. Jeg ville tatt en tur på NAV og fått snakket med de om mulighetene mine, tror de kan litt om sånt??? Anonym poster: f5430667f985b1a63695c56c911a9bbc
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Hei, det er trist at du mått bli voksen før du så behovet for skolegang. Jobb knallhardt med å komme deg inn i en bransje der du har mulighet for å få kurs og kompetanse, så kan du bygge derfra. Ikke alle spennende jobber trenger masse skolegang. Det som har vært får du ikke gjort noe med, det er framtida du kan styre Lykke til! Anonym poster: d9c3d30370335e5169380903939070cb
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Har snakket med de, og de kan ikke hjelpe. De kan veilde meg til å finne ut hva jeg trenger, eller hva jeg kan studere. Saken er vel at jeg må nesten begynne på nytt igjen med vgs for å få gode nok karakterer og fullføre, må ta noen fag om igjen og. Det verste er jo at dette er bare ren latskap, for er min egen feil alt sammen. Har heldigvis vokst litt på 15år. Anonym poster: dfb0f73d34585134c3ac01048e5a96b6
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 Men du kan da ikke gi opp! Ett år som privatist tar det deg å få generell studiekompetanse. Meld deg opp i halvparten av fagene til jul også tar du resten til våren igjen. Det er ikke vanskelig altså Detta klarer du! Anonym poster: 833d3911368e587b1eb2bc1722ab6c97
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #6 Skrevet 12. mars 2013 Det har ingenting for seg å angre! Klart det er surt, men en kan aldri gå tilbake i tid å endre, da var da, nå er nå, den du er nå er ikke den du var da, skjønner? Kan du ikke ta generell studiekompetanse? Som privatist? Dette kan du jo gjøre både i klassserom eller på nett. Eller ta almennfaglig påbygg? Du får vel stipend og lån om du vil gjøre det, altså om du ikke får det gratis som voksenopplæring. Du kan jo ikke være så gammel siden du ikke oppfyller kravene til realkompetanse? Anonym poster: 8b717486545fa329b4056076fd180c78
hurra1234 Skrevet 12. mars 2013 #7 Skrevet 12. mars 2013 Du kunne kanskje starte en foredragsturne, der du reiser fra ungdomsskole til ungdomsskole og forteller om hvor dum du var da du var på deres alder;-) At du burde prioritert annerledes osv. Vet du! Det synes jeg faktisk var en veldig bra ide (med fare for å tråkke på deg der du ligger nede). Men det ville ungdomsskoleelever virkelig trengt (det kommer jo narkomane og trafikkofre for å fortelle dem om farene med fyll og spetakkel), men du ville jo gi dem et fint bilde av dem selv om noen år dersom de ikke skjerper seg. OG! du kunne bygge karrieren din på det. Bare å finne frem til powerpointen og begynne.
det er berre mordi Skrevet 12. mars 2013 #8 Skrevet 12. mars 2013 Du kunne kanskje starte en foredragsturne, der du reiser fra ungdomsskole til ungdomsskole og forteller om hvor dum du var da du var på deres alder;-) At du burde prioritert annerledes osv. Vet du! Det synes jeg faktisk var en veldig bra ide (med fare for å tråkke på deg der du ligger nede). Men det ville ungdomsskoleelever virkelig trengt (det kommer jo narkomane og trafikkofre for å fortelle dem om farene med fyll og spetakkel), men du ville jo gi dem et fint bilde av dem selv om noen år dersom de ikke skjerper seg. OG! du kunne bygge karrieren din på det. Bare å finne frem til powerpointen og begynne. Det trengs!
Magia Skrevet 12. mars 2013 #9 Skrevet 12. mars 2013 Ikke for å være stygg altså, for jeg skjønner at det føles fryktelig kjedelig å angre og angre, men det du gjør nå er faktisk akkurat det du alltid har gjort - drite i skolen. Du har akkurat like mye mulighet som alle andre til å studere som voksen. Stå på ett år for å ta ferdig de fagene du trenger fra videregående. Dette kan du enten gjøre som privatist eller på privatskole. Deretter søker du deg inn på det studiet du vil, og vips så har det gått noen år og du sitter med en utdannelse og jobbmuligheter du ikke har nå. Det blir knallhardt økonomisk, men vil antageligvis lønne seg i det lange løp. Så meld deg opp til fag med en gang og sett i gang! Nytter ikke å sitte og deppe over det som har vært. (Ment som peptalk, ikke som drittslenging )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå