Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som enten har født i badekar, eller har planer om det.

Jeg bekymrer meg sikkert for mye rart nå som jeg er gravid. En av dem er hygienen på sykehuset...planen er å føde i badekar. Tror dere at badekaret er vasket bra nok etter forrige fødsel?

Ser for meg at jeg tar med meg jif-skurekrem og svamp i fødebaggen for å vaske før de tapper vannet. Mannen min sa at det kunne jeg bare glemme :P

Skjønner jo at det er en smule hysterisk, men det er noe jeg har tenkt litt på i det siste da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber på ei fødeavdeling, og badekarene hos oss blir hvertfall grundig vasket med et middel jeg ikke helt husker hva heter. Det er helt rent på alle måter, og det er hygienisk å bruke det :)

Er vel andre ting jeg ville gruet meg mere til og bekymret meg for enn akkurat det.

Anonym poster: 206b9c90cb8b83f28bb58c401fbf0878

Skrevet

De spriter jo ned det meste der, så jeg tipper det går fint. :)

Anonym poster: f014c827192c2d8c4aa26b33e9f13fb2

Skrevet

Vil tro de vasker med virkon, et middel som brukes mot smitte ol

Skrevet

Ville ikke hatt ungen min ned i et vann med Jif-rester. Så du må nok stole på de som vasker på sykehuset.

Jeg har forøvrig ligget i badekar i åpningsfasen, men gått opp i senga når ungen skal ut. Vil at jordmor skal ha best mulig arbeidsmulighet for å unngå revning og rifter.

Anonym poster: 2b3cd9ea4e372df7a2ad0ded3022d39c

Skrevet

Ville ikke hatt ungen min ned i et vann med Jif-rester. Så du må nok stole på de som vasker på sykehuset.

Jeg har forøvrig ligget i badekar i åpningsfasen, men gått opp i senga når ungen skal ut. Vil at jordmor skal ha best mulig arbeidsmulighet for å unngå revning og rifter.

Anonym poster: 2b3cd9ea4e372df7a2ad0ded3022d39c

Ja, fødsel i badekar er ikke optimalt ift å hindre revning. Da er stillinger der jordmor har god oversikt og "tilgang" til underlivet essensielt.

Anonym poster: f014c827192c2d8c4aa26b33e9f13fb2

Skrevet

Skal gå til samtaler mot fødselsangst på sykehuset når det nærmer seg, så kommer til å ta det opp selvfølgelig. Mye rart man skal bekymre seg for også da :-P Jeg vet jo at det er strenge regler på sånne ting. Men likevel så leser man jo ofte om sykehusbakterier pga dårlig hygiene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...