Gå til innhold

Jobbintervju

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du gått på jobbintervju som gravid og latt være å fortelle om graviditeten? Jeg vet at vi har lov til å gjøre det. Men jeg personlig hadde ikke hatt samvittighet til det. Og hadde jeg vært sjef og fått vite etter ansettelse at personen var gravid, ville jeg mistet respekten for henne. Ikke fordi hun var gravid, men valgte å ikke fortelle om det.

Anonym poster: 7ee95cb5bb2ba451c81f203f8a68e95a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne absolutt unnlatt å fortelle dette ja. Og som arbeidsgiver hadde jeg hatt full forståelse for at dette ikke ble nevnt. Ville så absolutt ikke mistet respekten for henne, men heller tenkt at hun var strategisk, og sånn sett smart!

Dette har arbeidsgiver uansett ingenting med, akkurat som sykdom! Dessuten, om jeg hadde ansatt noen som kom etter kort tid å fortalt meg at hun var gravid, ville jeg tenkt at personen kun ville være borte en kort stund for så å kunne jobbe etter permisjonen. De fleste som ansetter vil nok helst ansette noen som er perfekt for stilling/arbeidsplass som kan være der i mange år. En ansettelsesprosess er kjempedyr!

Anonym poster: 4f0cc3c47e0616cd0cf2af3e39a840a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...