Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Jeg har nettopp vært på et en-ukes opphold for familier med barn med et bestemt problem (fysisk). dte var både foreldre og barn med, så det var et alkoholfritt opplegg. Ett av disse barna, en gutt i 10-årsalderen ( søskentil ett av barna med dette problemet) var ekstremt kontaktsøkende overfor meg. Han virket ørlite grann tilbakestående (psykisk), men ikke så veldig. Kom stadig bort, ville snakke, sitte med oss ved måltider osv. En kveld banket han på døren til rommet vårt. Han ville være hos oss for han hadde ingen steder å være. Da jeg spurte om det ikke var best at han gikk på sin egen families rom (min yngste skulle akkurat legges, så det passet ikke at han var hos oss), svarte han at han ikke fikk lov av moren sin til å være der, for hun skulle ha gjester på rommet, og de skulle drikke vin. Jeg reagerte både på at de hadde alkohol, siden hele stedet var alkoholfritt pga familieopplegget, men mest på at gutten ikke fikk lov til å være der, men ble sendt ut i fellesarealet alene om kvelden fordi moren skulle ha fest på rommet. Hva tenker dere om det? Anonym poster: 8c63fca199a99abbe8d67ec4930a9d9c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Om det gutten sa var sant og ikke noe han sa for at du skulle syntes synd på han og la han få lov å bli hadde jeg tatt kontakt med de som drev dette opplegget slik at de kunne se etter gutten, ta kontakt med moren og se til at hun fulgte han opp eller noe slikt. Jeg kan ikke skjønne at noen skal føle så trang til å drikke i et et uker opphold at de gjør dette. Tenkte først du hadde vært på frambu men når jeg var der og jobbet i praksis i skoletiden (mange år siden) var det opplegg for barna både syke og friske hver eneste kveld så de hadde et sted å gå. Anonym poster: de55582f27bfd457ab13353fad2adbe8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Jeg har nettopp vært på et en-ukes opphold for familier med barn med et bestemt problem (fysisk). dte var både foreldre og barn med, så det var et alkoholfritt opplegg. Ett av disse barna, en gutt i 10-årsalderen ( søskentil ett av barna med dette problemet) var ekstremt kontaktsøkende overfor meg. Han virket ørlite grann tilbakestående (psykisk), men ikke så veldig. Kom stadig bort, ville snakke, sitte med oss ved måltider osv. En kveld banket han på døren til rommet vårt. Han kville være hos oss for han hadde ingen steder å være. Da jeg spurte om det ikke var best at han gikk på sin egen families rom (min yngste skulle akkurat legges, så det passet ikke at han var hos oss), svarte han at han ikke fikk lov av moren sin til å være der, for hun skulle ha gjester på rommet, og de skulle drikke vin. Jeg reagerte både på at de hadde alkohol, siden hele stedet var alkoholfritt pga familieopplegget, men mest på at gutten ikke fikk lov til å være der, men ble sendt ut i fellesarealet alene om kvelden fordi moren skulle ha fest på rommet. Hva tenker dere om det? Anonym poster: 8c63fca199a99abbe8d67ec4930a9d9c jeg tenker at det er en Bv sak og jeg håper du tok vare på gutten og sa i fra både til de som holdt opplegget og barnevernet! Anonym poster: 236331cb8e6a0838144130e68a135aaa
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Jeg tenker at problemet overhodet ikke er at mor ville ta et glass vin, men at hun kaster ut sitt eget barn, det er jo forferdelig Anonym poster: b8a9ab8634545e65ecedaf44ff029e17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå