Charlijenta Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Var på 28 ukers kontroll i dag, å har gått opp 15 kilo. Huff! Start vekten var på 57 kilo. Noen flere som har gått opp veldig mye i svangerskapet? Blir vell som en flodhest til slutt:P er første gangs så har ikke så mye peiling på d med vekt.
TPK Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Ja, jeg gikk opp hhv 27 og 21 kg. Var stor fra før også, så det var jo helt unødvendig å gå opp så mye. Etter førstemann gikk jeg ned 22 før jeg ble gravid igjen, så da hadde jeg enda høyere startvekt. Men nå er andremann 9 mnd og alt er borte + noen kg til Så det trenger ikke være et problem. Jeg mener alt fra 12-18 kg eller deromkring er normalt å legge på seg.
miniMe83 Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 har gått opp ca 9 kg, er i uke 28. Var relativt normalvektig med noen trivselskilo for mye da jeg ble gravid. Men er 180 cm høy, så foreløpig er det ikke tungt, men håper jo at jeg ikke går opp så veldig mye mer enn normalen ved endt svangerskap. Er også førstegangs, men tror ikke du skal stresse dette. Det går nok greit å få det av etterpå
Charlotte1988 Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Med førstemann gikk jeg opp 25 itilegg til hva jeg hadde ekstra, alt forsvant:-) hittil har jeg gått opp 4, 5 (36+0)
Fuglemamma <3 Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 Var på 28 ukers kontroll i dag, å har gått opp 15 kilo. Huff! Start vekten var på 57 kilo. Noen flere som har gått opp veldig mye i svangerskapet? Blir vell som en flodhest til slutt:P er første gangs så har ikke så mye peiling på d med vekt. Startvekten min var 58. Jeg er lang og slank.. Men nå er jeg oppe i 81 kg ( er på overtid) skjedde akkurat samme med forrige mann, men to mnd etterpå var alle kiloene borte. Så lenge du spiser sunt og det ikke er all sjokoladen som viser de høye tallene gjør det ingenting! Noen legger på seg mye, andre ikke- sånn er det bare
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 13. mars 2013 #6 Skrevet 13. mars 2013 Jeg la på meg nesten 20 kg i sist svangerskap. Er nå 31+4 og har lagt på meg 12 kg så langt. Så blir nok stor denne gangen også ja. Men men.. så er premien for "utlån" av kroppen til hybelboing den beste premien man kan få. Så det er absolutt verdt det uansett. Kiloene kan man jo bare trene bort siden.
Charlijenta Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2013 D var godt å høre at det ikke er så uvanlig. D er jo så stor fokus på vekt over alt, så man blir jo litt betenkt.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 13. mars 2013 #8 Skrevet 13. mars 2013 Det jeg syns jeg har sett tendenser av inne på disse forumtrådene er at det er bare de som har holdt vekten sin/ gått veldig lite opp, eller gått ned som tørr å svare på trådene... Men nå er det jo helt vanlig å gå opp en del i et svangerskap, og tror JM og leger er mer glad for de som går opp rundt det normale eller for de som holder/ tar av. Nå er det mange grunner til at noen går ned, noen er overvektige i utgangspunktet og kroppen har kanskje ikke behov for å gå opp så mye, og noen er veldig syke med mye oppkast etc og derfor går ned/ holder vekten.. Men vi skal jo kunne ta oss av et barn og fø dette barnet de første 6 månedene, og da er det viktig at kroppen har energilagre å ta av. Både når det gjelder jobben med en del nattevåk og en helt ny og annerledes situasjon, og ikke minst når det gjelder å skulle lage nok og næringsrik melk som babyen skal leve av. Så ta det som det kommer. Jeg prøver å leve sundt, kan dessverre ikke trene pga bekkenløsning, men ellers så prøver jeg å spise sund mat og ikke spise så mye godterier og drikke brus, men jeg spiser snop og unner meg brus på helg. Skal kose seg også.
Tjullebolla Skrevet 13. mars 2013 #9 Skrevet 13. mars 2013 Jeg har gått opp fra 65kg til 80 nå. Er 30 uker på vei, så jeg regner med det blir mer. Må si at det bryr meg svært lite.. Man skal jo opp i vekt når man er gravid :-)
DotM Skrevet 13. mars 2013 #10 Skrevet 13. mars 2013 Gått opp fra 50 til snart 70, 38 uker nå. Satser på å gå ned litt etter fødsel, men stresser ikke noe med det
prøver1gang Skrevet 13. mars 2013 #11 Skrevet 13. mars 2013 Jeg er i uke 25 og har gått opp 10kg!! Er veldig liten fra før, og det synes nesten ikke at jeg er gravid. Men hvor ligger de kg hen da? ser for meg å bli super stor til slutt
Charlijenta Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 14. mars 2013 Synd at det skal være så stort fokus på vekt,spising å trening når man er gravid, vi skal jo ikke gå på noen slanke kur akkurat. Leste at 1 liter vann i kroppen veier 1 kg, så vist man har mye vann i kroppen så veier det også litt. Men er det sånn at vist man går opp mye så blir barnet i magen stor også?
håpefull<3 Skrevet 14. mars 2013 #13 Skrevet 14. mars 2013 Synd at det skal være så stort fokus på vekt,spising å trening når man er gravid, vi skal jo ikke gå på noen slanke kur akkurat. Leste at 1 liter vann i kroppen veier 1 kg, så vist man har mye vann i kroppen så veier det også litt. Men er det sånn at vist man går opp mye så blir barnet i magen stor også? Søsteren min gikk opp over 30 kg og fikk en unge på 2900 ca. Så nei, ikke nødvendigvis hun hadde sikkert 10 kg bare i vann, hun så ikke ut stakkars :/ hele dama var hoven og pløsete. Hun fikk vann i kroppen og en økning på nærmere 10 kg bare de siste ukene, så uten vann i kroppen hadde hun nok fortsatt gått opp 20 kg og fått en liten baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå