Vera prøver Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Lillegutten min er veldig stor for alderen. Nesten 7 kg ved 6 ukers kontrollen. Han får brystmelk og en flaske nan for flaskeøvningens skyld. Han har blitt så urolig på dagtid og vil ha pupp hele tiden. Har nå blitt 2 mndr, så han er jo ikke så gammel. Følger sin egen kurve, så han får jo i seg nok mat. Sover max en økt på 3 timer i løpet av natta, ellers økter på 1 til 2 timer. På dagtid kan han være utsultet (i følge han selv) i løpet av en time. Er det noen som har blitt anbefalt å gi grøt før de blir 4 måneder, eller gjort det uansett? Vil ihverfall ikke vente en dag over 4 mndr.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Tarmene er ikke klare for fast føde så tidlig og når de er fire måneder er det kun snakk om smaksprøver, ikke hele måltider. Jeg forstår frustrasjonen din svært godt, men det er lurt å vente. Evnt få tips fra helsestasjonen. Vår jente vår på samme måte, vi prøvde grøt dagen hun ble fire måneder, men hun likte den ikke. Fruktmos der imot, den gikk ned på et blunk! Lykke til! Anonym poster: b7bd38ff6238eac76aa19a1a962b6ff6
Elina Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Min er også stor 6,6kg på 6 ukers, 7,4kg på to mnd og 8,5kg på tre mnd. Han får bare mm da. Det er dager de er urolig og spiser mer, det kalles økedøgn. De kan ha hyppige økedøgn uten at det gjør noe som helst. Min er glad og fornøyd og legger på seg godt så jeg vil fullamme han til 6mnd Han våkner på natta , spiser og sovner når han er mett. At han spiser om natten er det beste for å øke produksjonen. Så om jeg var deg så hadde jeg venta så lenge jeg hadde klart. God tid til grøt etter det. Men dette er noe du kjenner på selv for det er jo kun du som kjenner din sønn
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Vi ble tett fulgt opp av sykehuset, og fikk ikke starte med grøt før 4 mnd! Anonym poster: 65f0860fd98206de45b6aec407ad87c0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 Helt normalt at babyer på 6-7-8 uker vil ha pupp annenhver time på natta. Og bare 50% av babyer sover bedre etter innføring av fast føde når de er 4 mnd gamle. Resten våkner oftere og sover mer urolig pga ubehag i umodne tarmer. Jeg skjønner at du kan tenke deg mer fri fra babyen men de første 3 mnd er det unntakstilstand for svært mange. Og morsmelk er det aller beste han kan få, så når du får til amming så problemfritt så syns jeg det er altfor tidlig å kjøre på med mme. Om du lar ham amme i 2-3 døgn så øker produksjonen din (det kalles økedøgn) og dermed kan det gå lenger tid mellom måltidene. Har du prøvd med smokk forresten, ofte klarer ikke babyen å skille mellom sult og andre behov. Anonym poster: 4a5f1e729ac7de3b55ce647a08b73728
Vera prøver Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2013 Smokk vil han ikke ha. Får satse på at det kun er økedøgn, men han har vært slik fra dag en egentlig. Skal nok holde ut. Han får mme rett og slett slik at hans far og søsken også kan kose seg med den lille gutten og slik at jeg kan ha mulighet til å dra ut i butikken uten å ha med lillegullet. Ennå har jeg ikke hatt behov for det, men skal på konsert i mai og da veit jeg at far og søsken kan klare seg uten puppen i noen timer. Har tidligere erfart at det kan være greit at babyen kan ta flaske før man reiser bort noen timer. Å pumpe seg er ikke aktuelt rett og slett fordi det har jeg ikke mulighet til når jeg heller ikke har mulighet til å få hengt opp en maskin med tøy.
Elina Skrevet 12. mars 2013 #7 Skrevet 12. mars 2013 Det er lenge til Mai, er ikke ungen 6mnd i mai da? Da har du jo sikkert begynt med både grøt og det ene eller andre.
Vera prøver Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2013 Lillegullet er 5 mndr i mai, men fram til da så tar jeg meg "fri" ved å feks å kjøre en av de store til sine avtaler mens pappa'n er hjemme og kan hvis behovet melder seg gi en flaske. Guttungen er nå 10 uker og veier 8 kg, så at han trenger mere mat enn hver 3 time er sikkert og visst. Men jeg skal holde ut til han blir 4 måneder. Helsesøster sa at hun anbefalte meg å begynne med grøt så fort han blir 4 måneder pga størrelsen hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå