Gå til innhold

Noen som har blitt nektet keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved setefødsel?

De vil ikke gi meg keisersnitt når nå babyen ligger i seteleie og på en måte kan jeg jo forstå at de heller vil at jeg skal føde vaginalgt. Men sist gang jeg fødte fikk jeg en styrtblødning og hasteoperert, babyen lå i hodeleie og alt så bra ut frem til hun kom ut.

I tillegg har jeg opplevd seksuelle overgrep i lang til i barndommen. Det gikk fint sist, men jeg vet ikke hvordan jeg vil takle det denne gang, med seteleie og en frykt for å føde vaginalt med sete.

De sier at blødningsfaren er større ved keisersnitt, og det tror jeg virkelig. Men jeg har så hetta for å føde vaginalt med min historie og setefødsel.

Anonym poster: cb5191c668ae8e783bdac3257698104b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fortalt dette til dem?

Anonym poster: 66857bdb01fff08350b730694db41643

Skrevet

Har du fortalt dette til dem?

Anonym poster: 66857bdb01fff08350b730694db41643

Jeg fortalte det sist jeg fødte, men ble så satt ut at jeg ikke klarte å si noe denne gangen. Var redd for at de ville tro at jeg "brukte" overgrepene som unskyldning

Skrevet

Æsj, der glemte jeg anonymknappen :). Litt surr får det jo bli og ikke en hemmelighet akkurat.

Men kan jo kanskje nevne dette for de eller skrive et brev?

Skrevet

Ved setefødsel er det bedre for barnet med keisersnitt, men bedre for mor med vaginal fødsel, hvis det lar seg gjennomføre. Undersøkelser og studier viser dette veldig klart. Google litt på nett så finner du mye fakta om dette! Jeg ville tatt en ny prat med lege/jordmor osv, og vært godt forberedt på alle måter før samtalen... Hvis ikke, hørt med et annet sykehus, hvis det lar seg gjøre, fritt sykehusvalg vettu!!

Anonym poster: f12f6900c42773d50ad07af744cd6320

Skrevet

Jeg hadde veldig sterk fødselsangst før jeg fikk førstemann (men ikke med utgangspunkt i slike vanskelige opplevelser som du har hatt), men fikk ikke innvilget keisersnitt.

Midt under fødselen ble det oppdaget at barnet lå i seteleie. Jeg tror at hvis jeg da hadde insistert på keisersnitt, ville jeg kanskje ha fått det, men fødselen var kommet så langt at jeg valgte å gjennomføre vaginal fødsel, og det var jeg veldig glad for i ettertid. Det ble en helt fin fødsel, og jeg opplevde ikke seteleie som spesielt kompliserende (nå skal det sies at jeg fødte et forholdsvis lite barn, og med epidural).

Anonym poster: 498bfa1ac66568ced7d40c214b4d15fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...