minønskespire Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Ble ringt opp av legen i går (ikke fastlegen) der jeg fikk påvist svineinfluensa! Jeg er nå på dag 5 med feber og en vannvittig vond hoste. Han sa ingenting om at dette skulle følges opp, var bare og drikke vann og spise paracet Bli jo helt fortvilet av dette og ikke minst sliten! Skal jo liksom samle krefter nå, ikke være syk og bekymret. Vet dere om man bør følges opp?
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Huff det høres vondt ut og så rart at du ikke blir fulgt opp mere? Jeg har ingen peiling på dette, men håper du blir fort frisk igjen og at alt går bra med deg og den lille.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Ble ringt opp av legen i går (ikke fastlegen) der jeg fikk påvist svineinfluensa! Jeg er nå på dag 5 med feber og en vannvittig vond hoste. Han sa ingenting om at dette skulle følges opp, var bare og drikke vann og spise paracet Bli jo helt fortvilet av dette og ikke minst sliten! Skal jo liksom samle krefter nå, ikke være syk og bekymret. Vet dere om man bør følges opp? Tror ikke det er så mye å gjøre utenom å håpe det beste og be om hjelp om tilstanden skulle forværre seg slik at du blir akutt kjempedårlig. Anonym poster: 023bf96c1d20ebb3658a3ab050f5c10f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 At en får svineinfluensa er ikke nødvendigvis mer alvorlig enn en annen influensatype, men noen KAN bli veldig syk av det. Om du "bare" har feber og vond hoste høres du ganske heldig ut. Uansett, det er ikke spesielt farlig med influensa i siste trimester, det er verre det første, da kan det påvirke fosteret på en helt annen måte. Håper dette var litt betryggende å høre...! God bedring Anonym poster: f8499a9e925262677746a74ca35092c1
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 Så lenge du puster greit er det ikke farlig, spis paracet så du holder feberen under kontroll, for babyen blir veldig varm inni der når du har feber. Jeg hadde influensa selv når jeg var omtrent lite langt på vei som deg, og jeg endte med innleggelse. Jeg ble dehydrert og pustet veldig dårlig så jeg ble lagt inn med væske intravenøst og en slik okygenslange i neseborene. Det gikk helt fint med både meg og babyen. Bare pass på å få i deg nok drikke, og ligg med hodet høyt så du får puste best mulig. Anonym poster: a61ef6a7f3ba03dec7b4a178f7ee4b4a
Babykilo Skrevet 12. mars 2013 #6 Skrevet 12. mars 2013 Jeg hadde lungebetennelse omtrent på samme tiden med yngstemann. Det var forferdelig, for det var tungt nok å puste fra før, liksom. Jeg tok kontakt med fødeavdelingen, og de sa det beste var å ligge i senga og bli frisk. Hvis det var vanskelig å få fred, så tilbød de meg ei seng et par dager for å få ordentlig ro. Jeg tok det ikke, for ble jo fort frisk med antibiotika. Vanligvis ordner det seg selv. God bedring, men ring føden og hør, du. Og kryss fingrene for at du ikke går i fødsel. Det ville blitt slitsomt, hehe...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #7 Skrevet 12. mars 2013 men, hvorfor har du ikke vaksinert deg? Alle gravide anbefales å vaksineres mot svineinfluensa. Det går helt sikkert bra, men i sjeldne tilfeller kan dette være mindre bra. Følg derfor godt med og ring lege/føde uten unødvendig forsinkelse om det oppstår komplikasjoner. Men, igjen.. For de aller, aller fleste oppleves svineinfluensa kun som en ekstra kjip influensa Riktig god bedring og lykke til med fødsel og barseltid! Anonym poster: 2f1a9df7a2b9185398da4dc6664e768b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå