Gå til innhold

Har noen tips til meg?? *dårlig immunforsvar*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sliten og lei av å bli syk sånn ca annenhver måned..

Jeg går nå på penicillin kur nr 4 siden desember..

Jeg føler selv at jeg lever ett greit sunt liv, med trening ca 2 ganger i uken pluss noen gåturer. Jeg spiser grove korntyper, variasjon av pålegg og får i meg noe frukt eller grønt i løpet av dagen.

Tar også ekstra d-vitamin i tillegg til tran...

Jeg er så lei av å gå tungpustete og snørrete!!!

Selv etter så mange år som jeg har gått inn og ut av legekontoret, kommer ikke legen min med andre råd enn å komme tilbake til han for mer penicillin dersom jeg ikke blir frisk...

Anonym poster: 2e9cbaaa4029e32cd0b6c1db2534d0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, dette høres superslitsomt ut!!!! Jeg ville utstyrt meg selv med en spritflaske, antibac, og spritet hendene så ofte som mulig, da slipper du muligens unna endel bakterier :) Ville også vært meget påpasselig i forhold til kontakt med andre. Du aner ikke hvor laber håndhygiene mange har :( Har du mulighet til å isolere deg på jobb, eget kontor o.l?

Dessuten, det høres egentlig ut som om du har forskjølelsesvirus, og da hjelper penicillin ingenting! Har du mulighet til å få en ukes sykemelding så du får restituert deg skikkelig?

Ønsker deg masser av god bedring :)

Anonym poster: a5bcb8f665372f7e0cb1834a228395ee

Skrevet

Høres ut som du trenger en ferie for å komme deg igjen!

Stress kan jo påvirke immunforsvaret (sies det). Trenger du å stresse ned? Begynne med yoga/meditasjon kanskje?

Skrevet

Jeg er så sliten og lei av å bli syk sånn ca annenhver måned..

Jeg går nå på penicillin kur nr 4 siden desember..

Jeg føler selv at jeg lever ett greit sunt liv, med trening ca 2 ganger i uken pluss noen gåturer. Jeg spiser grove korntyper, variasjon av pålegg og får i meg noe frukt eller grønt i løpet av dagen.

Tar også ekstra d-vitamin i tillegg til tran...

Jeg er så lei av å gå tungpustete og snørrete!!!

Selv etter så mange år som jeg har gått inn og ut av legekontoret, kommer ikke legen min med andre råd enn å komme tilbake til han for mer penicillin dersom jeg ikke blir frisk...

Nok søvn

"Noe frukt og grønt" høres lite ut

Sjekk huset for sopp

Anonym poster: 22aefe5deea9cfbd3c6697d36286926b

Skrevet

Jeg lest en gang at 90% av immunforsvaret vårt sitter i magen og tarmsystemet. Er det ubalanse der, kanskje candida eller bare ikke nok av de snille bakteriene vi skal ha der så blir immunforsvaret dårlig. Derfor er det kjempeviktig å spise de sunne tarmbakteriene når immunforsvaret er dårlig.

Jeg har dårlig immunforsvar fordi jeg er revmatiker, dårlig immunforsvar er en del av diagnosen når man har revmatisme (det er grunnen til at vi anbefales å ta influensavaksine). Men jeg holder meg stort sett frisk ved å sørge for nok antioksidanter og kapsler med melkesyrebakterier for magen. Jeg drikker juice (sjekk helsekosten) for å få i meg nok antioksidanter, det er mest i aqai, blåbær, bringebær, druer, tranebær o.l.

Ellers kan du google litt, mange gode tips å finne på nettet, her f.eks:

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_ekspertene/4406300.html

Anonym poster: 891749d5981fc4743239e66d7eb57446

Skrevet

Ei svigerinne sier det har hjulpet deres familie å drikke aloeverajuice.

Anonym poster: 22ed883a59fb83627099550b85f94cc0

Skrevet

Tusen takk for alle svar.

Ferie blir litt vanskelig, selvom det hadde vært urolig deilig!

Aloevera juice skal jeg se om jeg får tak i. En time for å få undersøkt magen også kanskje... Tarmskylling kunne nok vært noe.

Også har jeg blitt anbefalt akupunktur, så det skal prøves

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...