Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Jeg er på AAP. Minstesatsen som gjør at jeg har utbetalt 5100 kr hver 14. dag. NAV vil at jeg skal gå i terapi, og jeg gjør det. Men fordi jeg ofte ikke får møtt og må avbestille samme dag må jeg betale for disse timene, og det gjør at økonomien min har fått en stooor ekstra belastning. Jeg har barn i bhg., og har begynt å jobbe noe som skribent - selvstendig næringsdrivende. Var på møte med min veileder, og hun hadde skevet ut skjema for stønad til barnetilsyn og ba meg søke på det. Sendte søknaden samme dag, men synes det var rart at det ikke var NOE spørsmål om arbeid. Fikk avslag uken etter med begrunnelse for at jeg ikke var i jobb. Lastet ned nytt skjema selv, og ser at det er helt annerledes enn det jeg fikk av veileder. ?? Jeg skal dokumenter inntekt fra arb.giver eller altså inntekten jeg har som selvstendig. Hvordan skal jeg gjøre det? Jeg har ingenting å vise til annet enn at mitt firma er registrert og en næringskonto på denne. Jeg har ikke begynt å tjene penger ennå... Noen som har vært borti dette? Anonym poster: d2cb3d5ea382450f6a3981db40658196
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 Da jeg ikke var i jobb, så fikk jeg dekket samme beløp fra kommunen istedet. Ta kontakt med kommunen din eller ring Nav (jeg har god erfaring med deres hovedkundekontor!) Anonym poster: 2f5e669ff8fbd4ce79ec948ab4d0ed2f
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #3 Skrevet 11. mars 2013 Er det ikke bedre å unngå å måtte avlyse timene i siste liten hele tiden? Anonym poster: 8d3294893d651cbec98ebbdd56589711
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #4 Skrevet 11. mars 2013 #2: Kanskje du gikk under inntektsgrensen? Vet man kan få støtte da, men jeger over den siden jeg har samboer. Grunnen til at jeg kan få stønad til bhg. er fordi arbeidet er et tiltak i aktivitetsplanen min.... Men takk for tips #3: Du vet kanskje ikke hva AAP er? Det er noe man får når man er for syk til å jobbe. Jeg er i terapi de dagene formen min tillater det, men med kronisk betennelse på tarmen og diare så er det vanskelig å forutse hvilke dager man er i form og ikke! Anonym poster: d2cb3d5ea382450f6a3981db40658196
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå