November-spire-79 Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Ville dere ammet i kirken? Er det lov?
Puppen og lillemor Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 Hadde vel prøvd å sørge for at babyen var mett før jeg skulle i kirken.. Men må man så må man.. G hvis det f.eks var eneste måten å få roet babyen på så hadde jeg nok diskret sneket ut en pupp..
Mamma til 3? Skrevet 11. mars 2013 #3 Skrevet 11. mars 2013 Jeg ville tatt med melk på flaske, så sant barnet tar det. Om jeg ble nødt til å amme (hadde fora ungen godt før jeg gikk inn i håp om å slippe) ville jeg ihvertfall forsøkt å dekke meg sånn noenlunde til. Leste innlegget ditt om begravelse, regner med det er det du tenker på. I en slik setting tror jeg ingen vil reagere på om du ammer altså.
November-spire-79 Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2013 Tror ikke jeg tør det, men ja det ville være for å roe ned vesla;) det sømmer seg vel ikke å dra fram puppen i kirken
Mamma til 3? Skrevet 11. mars 2013 #5 Skrevet 11. mars 2013 Mulig det ikke sømmer seg, men som Puppen og lillemor sier; må man, så må man faktisk. Ha på deg noe som gjør at du kan amme diskret. Det vil nok være mye bedre for folk rundt deg om du gjør det enn om barnet (og du) blir veldig urolig. Kanskje du kan sette deg på kanten av ei rad, eventuelt ganske langt bak, der det ikke sitter særlig med folk?
MammantilNurket Skrevet 11. mars 2013 #6 Skrevet 11. mars 2013 Jeg er, som jeg har nevnt ... eh ... et par ganger før, ateist på min hals. Jeg synes imidlertid at det er viktig å opptre respektfullt i kirken m.t.p. hodeplagg, antrekk, atferd etc. Det står imidlertid i bibelen at Jesus sa: "La de små barn komme til meg" da vennene hans ville vise bort mødre som kom for å få barna sine velsignet. Jeg ville ammet Nurket i kirken uten å blunke, ville vært meget diskret såklart. Dersom (veldig dersom) det finnes en gud, er jeg overbevist om at vår herre ser gjennom fingrene når det gjelder en pupp i "hans hus"
lavendula Skrevet 11. mars 2013 #7 Skrevet 11. mars 2013 Synes det er greit, men man kan dekke seg til med et sjal. Det gjorde jeg overalt på offentlige steder. Ikke noe ammetelt altså, ungen lå med ansiktet nesten udekt og fikk godt med luft.
It's all about me Skrevet 11. mars 2013 #8 Skrevet 11. mars 2013 Jeg har faktisk ikke tenkt over det som noe problem og har ammet i kirken flere ganger. Amming er når det gjøres diskret noe naturlig som jeg gjorde over alt. Også i kirka.
itb Skrevet 12. mars 2013 #9 Skrevet 12. mars 2013 jeg hadde nok sneket meg ut til forrommet eller opp på ett av galleriene, jeg vet ikke hvorfor for jeg har ammet stort sett alle andre tenklige steder...
Gjest sussie77 Skrevet 12. mars 2013 #10 Skrevet 12. mars 2013 (endret) Ammet ikke babyen inne i kirkerommet, men snek meg ut og ammet henne et annet rolig sted. Kirkerommet her er så åpent og følte ikke helt for å amme henne der inne. Men hadde ikke syntes det var rart om andre hadde gjort det. Endret 12. mars 2013 av sussie77
Gjest AnneS Skrevet 12. mars 2013 #11 Skrevet 12. mars 2013 Jeg satt i kirka og ammet mens jeg snakket med presten i helgen jeg Barnet må da ha mat, og presten reagerte ikke på det, de er da folk de også
November-spire-79 Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 12. mars 2013 Jeg ville heller ikke reagert på om andre gjorde det i kirken for det er jo helt naturlig men jeg tenker mest på hva andre vil si. Spesielt den eldre generasjonen som mente babyene ikke måtte få mat mer enn hver 3 time;)
Wopi Skrevet 15. mars 2013 #13 Skrevet 15. mars 2013 Jeg ammet min baby på julegudstjenesten. 15 minus ute.. Jeg var forberedt, hadde satt meg langt bak og innerst mot veggen. Hadde på meg et bredt sjal som jeg la over. Kun broren min på plassen ved siden av meg som fniste litt, tror ingen andre ble irriterte eller noe. Må man, så må man. Bare vær diskret! :-)
me_87 Skrevet 15. mars 2013 #14 Skrevet 15. mars 2013 Jeg syns ikke det passer seg å sitte å amme inne i kirken,men det er bare min mening. Jeg hadde enten tatt med flaske eller gått ut på gangen.
Gjest stårma Skrevet 15. mars 2013 #15 Skrevet 15. mars 2013 Det er ikke alle som tar flaske. Jeg ville ammet diskré eller evt sneket meg ut om det ikke går og amme diskret.
mamman til to gutter Skrevet 15. mars 2013 #16 Skrevet 15. mars 2013 Så lenge man ikke sitter å "vifter" med puppen, så syns jeg man kan amme overalt, også i kirken. Jeg har sittet sammen med mange som ammer uten å egentlig se antydning til pupp, selv når de legger til og klarer man å amme så diskre, så bør ingen ha problemer med at man ammer offentlig. Jeg har ikke ammet i kirken selv, men det er bare fordi babyene mine har vært rolige de gangene jeg har måttet ta dem med i kirken.
fikas Skrevet 15. mars 2013 #17 Skrevet 15. mars 2013 Selvfølgelig kan man amme i kirken! de fleste som ammer i offentligheten pleier da å være diskret som mulig. Har ammet i kirken selv ved flere anledninger. Det er ikke bestandig en kan time det slik at en baby kan 'holde ut' den timen en gudstjeneste varer.
Foccacia Skrevet 15. mars 2013 #18 Skrevet 15. mars 2013 Såklart man skal kunne det, men skader ikke å være litt diskré.
Blt Skrevet 15. mars 2013 #19 Skrevet 15. mars 2013 Jeg ammet også i kirken, flere ganger. Var selvsagt så diskre som mulig og i dåpen ammet jeg ute i 'skifterommet' før gudstjensten ( da hadde jeg på meg bunad, så var litt vanskelig å amme diskre). De fleste kirker har god plass helt bakerst, så som regel lå den lille å sov i vogna gjennom hele gudstjenesten, men hvis han våknet var det ikke noe problem å sitte der å amme.
November-spire-79 Skrevet 16. mars 2013 Forfatter #20 Skrevet 16. mars 2013 Det ble 20 sekunder med amming ingen som så meg bortsett fra pappa og min samboer. Hun var altfor gira til å ligge rolig. Vi gikk til et annet rom 10 minutter før kisten ble bært ut, så jeg synes hun var flink.
Rune Brown Skrevet 22. mars 2013 #21 Skrevet 22. mars 2013 Nei vet du hva! Trenger ungen mat, så trenger ungen mat! Er det EN ting man skal kunne gjøre når som helst og hvor som helst, så er det å amme babyen. Fram med puppen sier nå jeg! Og begynner noen å glane, glan tilbake til de ser vekk
Fire gullunger(">) Skrevet 24. mars 2013 #22 Skrevet 24. mars 2013 Skjønner ikke problemet, puppene er til for å gi mat til babya. Det er no ikke galt å spise?
Marsipanmor Skrevet 24. mars 2013 #23 Skrevet 24. mars 2013 Jeg har ammet i kirken.. ser ikke noe galt i det.. men jeg satte meg jo helt innerst og dekket meg til, så tror ikke mange fikk det med seg.. Vi hadde verdens lengste dåp med høymesse og full pakke, så ungen måtte nesten få mat
Gjest MMJ Skrevet 24. mars 2013 #24 Skrevet 24. mars 2013 Ville dere ammet i kirken? Er det lov? Ja, selvfølgelig ville jeg ammet i kirken! Det er jo slik Gud har skapt oss
Skoobidoo Skrevet 24. mars 2013 #25 Skrevet 24. mars 2013 Jeg må bare si at jeg har opplevd at en prest har nektet dettte, også i siderommet. Rett og slett, det var ikke snakk om å amme i kirka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå