TPK Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Nå når det har vært så kaldt har huden på hendene mine sprukket flere steder. Spesielt rundt knokene. Dette blir sår som bruker en evighet på å gro! Med to bleiebarn vasker jeg hendene mye, og det samme når jeg har permisjon og gjør mye husarbeid. Prøver å smøre meg innimellom, men du kan jo være sikker på at det kommer en bæsjebleie rett etterpå! Orker ikke gå å smøre meg hele tiden. Noen som har tips? Jeg bruker i dag Vaseline Intensive care eller ACO håndkrem fra apoteket.
LuksusLiv Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 Jeg kjøper en hudkrem kjøpt på helsekosten som heter Agrosan. Beste håndkremen jeg noen gang har prøvd, og jeg føler jeg har prøvd alt! Det er egentlig ikke en håndkrem, men en hudkrem som jeg velger å bruke kun på hendene. Hilsen sykepleier som vasker og spriter hendene ca 100 ganger om dagen!
mamman til to gutter Skrevet 11. mars 2013 #3 Skrevet 11. mars 2013 Bruk votter eller hansker ute, alltid, når det er kaldt. I tillegg bør du investere i en god håndkrem. Vaseline intensive care er håpløs, aco håndkrem kjenner jeg ikke til, men spør på apotek eller parfymeri hvilken håndkrem de anbefaler når du er ekstrem tørr på hendene. Kjøp (minst) to av den kremen (evt først en og så en til hvis du er fornøyd) og ha en i veska og en ved siden av vasken. Hver gang du har vasket deg på hendene, så bør du smøre deg og det samme ellers når du kjenner at du begynner å bli tørr på hendene. Jeg vasker hendene mye selv og bruker forskjellige håndkremer, husker ikke havnet på den jeg bruker mest, men jeg bruker også Adermakremen som jeg har kjøpt fordi sønnen min er mye plaget av eksem og den er god.
TPK Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2013 Takk for svar. Skal se om jeg får tak i den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå