Desemberprins kom 20des :) Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 hvordan kombinerer dere dette? etter 3 mnd med amming stort sett hver time og oftere hele døgnet gir jeg opp og må innse at melken min ikke er god nok for lille gutt.....ja ja.....så jeg har begynt med mme til han også. Nå spiser han alt fra 20ml-70ml og så er det nok og han vil ha pupp. Det gikk hele 3t mellom to måltider og jeg måtte vekke han for å hente jenta på skolen!!! MEN hvordan kombinerer dere amming og flasken??
peanutts82 Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 jeg pumper. det er ikke alltid jeg har nok melk etter hver pumpe sesjon og da blander jeg mme og pumpet mm. pleier å gi ren mme på kvelden før han sover for det metter lenger og da sover han lenger. men vet ikke åssen det er når du ammer. du ser jo liksom ikke hvor mye han får i seg og det er da ikke lett å beregne hvor mye mme du skal lage. det er vel bare å prøve seg frem. kanskje jeg ikke var til stor hjelp her
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2013 jeg pumper. det er ikke alltid jeg har nok melk etter hver pumpe sesjon og da blander jeg mme og pumpet mm. pleier å gi ren mme på kvelden før han sover for det metter lenger og da sover han lenger. men vet ikke åssen det er når du ammer. du ser jo liksom ikke hvor mye han får i seg og det er da ikke lett å beregne hvor mye mme du skal lage. det er vel bare å prøve seg frem. kanskje jeg ikke var til stor hjelp her Jeg lagde en flaske med bare mm som jeg hadde pumpet og da spiste han 70ml.........men så går det jo 1t og da er han sulten. så da stemmer det vel overens med mme flaskene han har fått, synes bare det er så stress når han ikke spiser seg helt mett på mme. men er jo bare noen dager siden jeg begynte å introdusere han for det er det bedre å bare gi mm og mme på flaske kanskje enn å kombinere pupp og flaske??
katha90 Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 jeg ammer først, bestandig. for så å "etterfylle" med mme etterpå..! Pumping er i mine øyne ikke noe tess, for man får ikke ut like mye med pumpa som babyen får ut.. Har kombinert i 3 mnd nå (hun er 4mnd i morgen), har en å annen gangen hatt litt trøbbel, men med tålmod så går det greit
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2013 jeg ammer først, bestandig. for så å "etterfylle" med mme etterpå..! Pumping er i mine øyne ikke noe tess, for man får ikke ut like mye med pumpa som babyen får ut.. Har kombinert i 3 mnd nå (hun er 4mnd i morgen), har en å annen gangen hatt litt trøbbel, men med tålmod så går det greit Hvor lang tid tar det før hun spiser igjen da? Kanskje jeg skal prøve det også, jeg pleier å gi flasken ca 1t etter pupp for da er han jo normalt sulten igjen om han skulle bare fått pupp
.Lillemy. Skrevet 12. mars 2013 #6 Skrevet 12. mars 2013 Jeg delammet førstemann. Da ammet jeg først, og gav mme etterpå.
katha90 Skrevet 12. mars 2013 #7 Skrevet 12. mars 2013 da tar det 3-4 timer før hun er sulten igjen sover lengre om natta
BellaSuz Skrevet 13. mars 2013 #8 Skrevet 13. mars 2013 Ammet først og supplerte med mme. Da har du fortsatt igang ammingen og puppen blir tømt. Mindre sannsynlig å miste melka da.
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2013 Men han vil ikke ha mme etter pupp......så det er jo kiipt i går og i dag har han hatt skikkelig vondt i magen stakkars, tok på med ren mme i noen dager Jeg ammer enda mye og ammer om natten og pumper for å gi flaske som er blanding av mm og mme så får vi se hvordan det går
2søtesmåh Skrevet 14. mars 2013 #10 Skrevet 14. mars 2013 Jeg gav ALLTID pupp først, så merket man jo om pupp var nok DET måltidet, eller om man måtte gi MME: Jeg hadde nok melk sel vtil de 2 første måltid, kanskej det 3., men etter det måtte jeg gi MME i tillegg. La ned banra med MME rett før sengetid. PÅ natta rakk det da med en eller to omganger med BARE pupp. Så ble det mer og mer amming OG flaske på dagtid, men fortsatte med det, da jeg hadde nok i puppene til nattamming. Men da barna krevde pupp, for så kreve flasek 5min etter på natta også, så sluttet jeg helt med amming, og gav bare flaske.... Kan si at begge ganger bestemte jeg meg for og slutte på dage. Ggav de morgenpuppen, også sluttet jeg tvert av. Og jeg trengte ikke pumpe meg for og unngå spreng, betennelser eller lekkasje. Etter de var tømt den morgenen, så gikk det bare "tomt" i løpet av 3-4 dager..Så jeg hadde en fryktelig dårlig melkeproduksjon i utgangspunktet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå