Gå til innhold

Svigermor ønsker seg kirkebryllup - langt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg venter barn. Vi gleder oss veldig og svigers er helt i skyene. Samboers søsken er 40++, veldig single og det ser ikke ut som det blir barn eller bryllup der. Svigermor har nå begynt å hinte, det vil si hun sier det rett ut mange ganger, at hun ønsker oss gift. Ikke av religiøse grunner, men fordi hun vil se ett av barna sine gift med "en vakker kvinne" :)

Problemet er at jeg har vært gift før. Jeg elsker kjæresten min og jeg er veldig glad i svigermor. Jeg skulle gjerne gitt henne den gleden, men jeg har et ekteskap bak meg som gikk til helvete. Jeg opplever det som et stort kompliment at hun vil se oss gift. I forholdet til min samboer er alt annerledes enn i ekteskapet mitt. Jeg er 100% sikker på at vi kommer til å få et lykkelig ekteskap. Svigermor og svigerfar vet heller ikke at jeg er skilt. De er miderne folk og jeg tror ikke at de vil se på meg som en fallen kvinne. Burde jo ha sagt noe for lenge siden, men når skal man ta opp noe slikt?? Over søndagsmiddagen? "By the way ... jeg har vært gift med en utro kødd av et mannfolk i ti år og er skilt og kjempeglad for det" ??

Trenger gode råd fra dere DiB-damene!!

Bill.mrk. "Ikke fullt så hvit brud"

Anonym poster: ef8218fc17707fda1f10a160976d71d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

who cares

Anonym poster: 186d57cc988ada47894cb989c0c39e8b

Skrevet

Svigermor kan jo ikke bestemme dette!!

Dere må finne ut selv hva dere ønsker, hva ønsker du?.

Men jeg ville nok uansett fortalt at jeg hadde vært gift før, det er da ikke uvanlig i dag.

Anonym poster: 119c7cade2f3a504eb9269dc30267589

Skrevet

Saken er at jeg har gjort hele kirkebryllup-greia før. Synes det blir litt kleint å gå opp kirkegulvet for andre gang: "Hun greide ikke holde på første mannen sin, vi får se hvor lenge denne varer?"

Om jeg skal gifte meg igjen vil jeg ha en borgelig vielse på tinghuset og en mottagelse i etterkant e.l.

Et kirkebryllup er vakkert og romantisk. Kunne absolutt tenkt meg å gjøre det igjen, men er det passende?

Skrevet

Jeg ville tatt det opp med svigermor en gang det ikke er mange andre der og fortalt det som det er. Du har vært gift før, et mislykket ekteskap du ikke har mange gode minner om (du har sikkert mange gode minner også, men det gjør ikke noe å overdrive litt) og at dere da hadde et stort kirkebryllup. Fordi du allerede har hatt et sånn bryllup, så føler du at det er feil å gjøre det igjen.

Hvis dere ønsker å gifte dere, så kan du jo også legge til at dere har en plan om å gjøre det etterhvert, men at det da vil bli en borgerlig vielse med en mindre markering etterpå. Kanskje syns svigermor det er like hyggelig også :)

Anonym poster: 78628720f26114e319426d8a9425d1ce

Skrevet

Saken er at jeg har gjort hele kirkebryllup-greia før. Synes det blir litt kleint å gå opp kirkegulvet for andre gang: "Hun greide ikke holde på første mannen sin, vi får se hvor lenge denne varer?"

Om jeg skal gifte meg igjen vil jeg ha en borgelig vielse på tinghuset og en mottagelse i etterkant e.l.

Et kirkebryllup er vakkert og romantisk. Kunne absolutt tenkt meg å gjøre det igjen, men er det passende?

Hvorfor kan dere ikke ha en borgerlig vielse på linje med et kirkebryllup? Human-etisk forbund arrangerer slike. Eller dere kan leie en dommer til å vigsle dere. De aller færreste bryr seg vel om du har vært gift før, og så lenge eksen din var utro, kan jo ingen klandre deg for at det ekteskapet tok slutt.

Anonym poster: d23f3f89b6bb85e58e9fca65d5496521

Skrevet

Det er da ingen ting i veien for å gifte seg i kirken en gang til, om dere ønsker det! Det er ikke noe "upassende" ved det, bare fordi du har gjort det en gang før. Du har jo aldri gjort det med denne mannen :)

I forhold til det at du har vært gift før, så ville jeg bare ha nevnt det over en kaffekopp. Litt sånn: "Jeg vet ikke om dere er klar over det, men jeg har et ekteskap og en skilsmisse bak meg." Så får det være opp til dem og deg, hvor mye mer det skal sies om det. Det er jo ikke uvanlig i dag at folk har vært gift før.

Gjest yrild
Skrevet

Jeg ville først og fremst funnet ut av hva jeg og mannen vil.

Hvis dere ønsker å gifte dere og du kan tenke deg et stort bryllup igjen så ville jeg snakket med min svigermor over hvor glad du blir når hun snakker om bryllup, men at du vil snakke med henne om noe... Og så ville jeg fortalt om et veldig ulykkelig ekteskap der du ble bedratt over en høy sko. Og så kunne dere invitert til akkurat et slik bryllup som dere vil ha.

Personlig ville jeg syntes det var rart å gifte seg i kirken en gang til, men hvis det føles naturlig så kjør på :-) deres bryllup, er deres bryllup og ikke mindre viktig fordi du har vært gift før!

Skrevet

Det er ikke upassende, etter min mening.

Mannen din har jo ikke vært gift før. Skal det at du er skilt ta fra han "muligheten" til kirkebryllup?

Hva vil du selv? Du nevner at du vil begge deler her.

Jeg er gift for 2. gang, og vi giftet oss i kirken. Dvs 2 ganger i kirken for min del da. Mannen min hadde heller ikke vært gift før. Jeg hadde champagnefarget, enkel kjole, og vi hadde nærmeste familie og venner til bryllupsfesten. Altså ikke så stort, men veldig koselig!

I år har vi 10-årsjubileum, og vi har det fortsatt veldig bra :)

Skrevet

Jeg kjenner mange som har giftet seg to ganger i kirken, med hvit brudekjole og hele pakka :) jeg synes det er flott og koselig å se at to mennesker har funnet hverandre og vil feire det "stort" :)

Hvis det er dette du vil, gjør du det :)

Gjest yrild
Skrevet

Og skit i hva andre mener er passende :-)

Kanskje svigermor gjerne vil være med til en storby på drømmebryllup ved en av sjømannskirkene. Med vind i håret og brune kinn? Bare sammen med de dere er aller mest glad i :-)

Skrevet

Og skit i hva andre mener er passende :-)

Kanskje svigermor gjerne vil være med til en storby på drømmebryllup ved en av sjømannskirkene. Med vind i håret og brune kinn? Bare sammen med de dere er aller mest glad i :-)

Det er jo også en god idè! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...