Gå til innhold

Flere som bikket/bikker 100 kg innen fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Særdeles deprimerende :(

Hvordab opplevde du det? Fikk du negative bemerkninger hos lege/jordmor/på sykehuset?

Hva veide du før svangerskapet, altså hvor mye gikk du opp?

Jeg startet på 92, er 99.5 nå tre uker før termin.. Går bare til lege, han er fantastisk og kommenterer ikke. Håper de ikke gjør det på føden heller..

Anonym poster: 525ddafaac5c45c959d971d3145aa1e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedtyngden av fødene i dag ligger rundt 100 kg.

Anonym poster: 9747b6591845bae40b40512bc41fd3bc

Skrevet

Det er ingen stor vektoppgang, da!

Med mellomste fikk jeg mange komentarer på vekta, begynte på 72, var 115 ved fødsel :( Var helt forferdelig!

Yngste begynte jeg på 99, og veide 103 ved fødsel, da fikk jeg mye skryt for å holdt vekta godt i sjakk hele veien.

Anonym poster: e136ea8b4ac7e853678cce76d94d3313

Skrevet

7 kg i et helt svangerskap er da ikke mye?! 100 kg eller ikke?

Jeg gikk opp 24 logg bikket 100 i første svangerskap. Følte meg ubrukelig, men hverken lege eller jm kommenterte det. Ikke sykehuset heller. Legen min spurte meg seks måneder etter fødsel om jeg hadde gått ned det jeg hadde gått opp, det var det eneste. Heldigvis hadde jeg nesten det :)

Skrevet

Du har jo ikke gått opp mye i det hele tatt, bare 9 kg? Jeg er 26 uker og har allerede gått opp 10. Jeg startet på 70 og håper jeg ikke bikker 90:). Man må jo legge på seg såpass som 9 kg da, babyen, fostervann o.l. veier jo endel. Slapp helt av:)

Anonym poster: 52c9c04f84e07b432bbe884453c5f890

Skrevet

Jeg veide 112 kg da jeg fødte, gikk opp 31 fuckings kilo. 14 kg forsvant med en gang, så jobbet jeg beinhardt for å gå ned 10 til. Resten er fortsatt her :-S

Anonym poster: 580809639ae839de55a13d132b8ae958

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar :)

Neida, jeg har ikke gått opp mye sånn i det store bildet, men ettersom jeg startet med en bmi på 29,5 så føler jeg at jeg burde holdt meg under 100 kg uansett. Det blir fælt å se det tresifrede tallet på vekta før fødsel, og enda verre å måtte føre det opp på skjemaet.

Hadde jeg veid 70 i utgpunktet og gått opp tretti kg hadde det føltes bedre, føler jeg burde klart å ta meg enda bedre sammen siden jeg var tykk i utgangspunktet.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg syns du har vært flink jeg og ikke gått opp mere!

Jeg kommer garantert til å bikke 100 og det er ikke gøy, men slik er det nå.

Har ikke lagt på meg veldig mye og jordmor er fornøyd nok. ;)

Målet er å ta av meg etter fødsel, så får vi se da! ;)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg starta på 92 og er nå på 100, 7 uker igjen.

Det er litt nedtur, men jeg rister det av meg og vet at det er mye vann og baby og morkake og alt det der.

I den store sammenhengen betyr det ikke all verden. Så lenge baby er frisk og rask og mor har det bra i sinnet.

Jeg ville absolutt ikke ha byttet mot de som starter på 70 og går opp 30 kg... Jeg føler tross alt atvkroppen min er noenlunde den samme som jeg starta med :)

Skrevet

Jeg følte det samme. Hadd foresten bmi på 30 begge ganger.. Foresten, hun jordmora på siste graviditet kommenterte at jeg skulle spise sunt osv, og at jeg skulle ta glukosetest. Ellers sa hun ikke noe. Legen min mente jeg ikke hadde trengt glukosetest (tok den første gang). Andre svangerskap gikk jeg opp 15 kg, og gikk ned alt innen tre måneder. Hvis du har vært litt nøye med hva du spiser, så er det sikkert mye vann.

Skrevet

startet på 96.. ved andre kontroll lå jeg på 95,5.. grugleder meg til kontoll imorgen.. håper jo jeg har gått opp litt.. men helst ikke så mye.. men har nok spist meg til 100 nå.. :S håper legen er diskret om det..

Anonym poster: 34dfc103771cfd43a01fdfb4936c305b

Skrevet

jeg skjønner at det er kjipt, men du har jo lagt på deg mindre enn gjennomsnittet, så egentig har du jo vært flink!

Anonym poster: ccca7d7dc9266321f7fb4ac7bba22b16

Skrevet

Synes du har vært kjempeflink! Jeg begynte vel på rundt 85 og endte på 105 eller noe. Sugde big time! Legen gnålet om glukosetest tidlig, tok den og leverte glimrende resultater. Legen ga seg ikke og skulle ha meg til å ta den igjen men det gadd jeg rett og slett ikke. Synes det var superpes å måtte veie seg hele tiden

Skrevet

Ja. Med første startet jeg på 80 og endte på 107! Med andre startet jeg på 85 og endte på 106. Alt er vekke nå heldigvis (yngste er 8 mnd). Fikk ingen kommentarer på vekten, annet enn jm som ville jeg skulle ta glukosebelastningstest pga start-BMI var over 27. Men det er jo bare regler de har satt, det var jo ikke noe personlig fra hennes side.

Skrevet

Jeg begynte på 85 og veier nå 107 tror jeg. Har ikke veid meg den siste uka og håper jeg slipper å veie meg mer nå som babyen kan komme når som helst. Det var kjipt å runde 100 kg, men sånn ble det nå. Jeg har tidligere hatt spiseforstyrrelse så lege og jordmor har vært veldig snille med meg. Det er familien min som har kommentert mest og som virkelig har såret meg.

Håper jeg takler tiden etterpå for jeg har lett for å bli ekstrem når jeg skal gå ned i vekt, jeg har liksom aldri lært den rette måten og blir alt for besatt. Er en fantastisk jojo-slanker :-) Heldigvis har jeg en fantastisk mann som jeg er sikker på vil støtte meg og hjelpe meg.

Anonym poster: 026435eee745df3d11bfb96ef37e2632

Skrevet

Fikk flere kommentarer på vekta. På laben på legekontoret da jeg veide inn der til 85 kg i midten av svangerskapet, hadde gått opp 10 kg. Damen på laben sa at jeg ikke måtte gå mer opp i vekt.

På Sykehuset for å føde: Jeg var 174 cm høy og 92 kg ved fødselen. Jordmora der sa jeg var en "stor dame". Hun så selv ut til å veie 60 kg...

Så jeg har litt vondt for å tro at så veldig mange runder 100 kg.

Anonym poster: e4f7e5d4e9d6fd94c53a70a6b55d926c

Skrevet

Fikk flere kommentarer på vekta. På laben på legekontoret da jeg veide inn der til 85 kg i midten av svangerskapet, hadde gått opp 10 kg. Damen på laben sa at jeg ikke måtte gå mer opp i vekt.

På Sykehuset for å føde: Jeg var 174 cm høy og 92 kg ved fødselen. Jordmora der sa jeg var en "stor dame". Hun så selv ut til å veie 60 kg...

Så jeg har litt vondt for å tro at så veldig mange runder 100 kg.

Anonym poster: e4f7e5d4e9d6fd94c53a70a6b55d926c

Hæ? Du har vondt for å tro at så mange runder 100 kg? Basert på din helt egne, subjektive opplevelse av å få kommentarer på din vektoppgang? Ikke den store logiske tenkeren? ;)

Men i hvert fall, tusen takk for oppmuntrenede svar til dere andre! Jeg har ikke gått opp mange kg, det er mer det at tallet er så høyt. Jeg har spist som normalt, kanskje drukket litt mye jus og spist litt mye frukt, men har slitt med kvalme helt frem til uke 30, så har vært nødt til det for å takle arbeidsdagen.

Får bare håpe de fleste kg forsvinner etter fødsel, og håper virkelig vekta ikek blir kommentert på sykehuset..

Skrevet

Syns du har vært flink som ikke har gått opp mer. Og du sier jo ikke noe om høyden din. Vil tro at helt normalvektige damer på 180 cm kan runde 100 kg om de samler på seg mye vann i svangerskapet. Masse lykke til med forestående fødsel og barseltid :-)

Anonym poster: dd7729fcb3cd620634727854ebdf287d

Skrevet

Du har jo lagt på deg lite i forhold til startvekten din!

Jeg fikk en kommentar av en jormor da jeg hadde lagt på meg 15 kg, undøvendig kommentar med tanke på jeg var helt oppblåst av vann.

Skrevet

Takk, føler meg mye bedre nå :)

Jeg er 1.75, så var jo godt overvektig i utgangspunktet også. Det er bare det tallet altså, 100 kg, det er skrekkelig. Det har nok også litt å gjøre med at jeg var i sånn en god flyt med trening og kosthold før jeg ble gravid, veide 98 kg på det meste og hadde gått ned 6 kg månedene før jeg ble gravid og dårlig, så det er surt å se at alt har kommet tilbake og enda mer atpåtil - selv om en del av vekten er er baby, vann og diverse.

Skrevet

jeg veide 95 ved første kontroll å veide 115 ved termin. aldri fått noen komentarer på vekta. tok sånn svangerskapsdiabetes test i uke 28. men hadde bra resultater.

denne gang vurderer jeg å si jeg ikke ønsker å bli veid... kan jeg det? veier det.samme men orker ikke det vekt greiene..

Anonym poster: 03c1f372e540a8eac8876f56b46fbbd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...