Gå til innhold

Kiropraktor mot bekkenlåsning - erfaring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 22, og har siden uke 13-14 vært plaget av bekkenløsning, eller låsning. Smertene sitter i nedre del av korsrygg samt haleben, og det stråler ofte ut i høyre ben når jeg bøyer meg, reiser meg, eller har sittet lenge. I halebenet får jeg en pulserende smerte bare etter 10-15 min sitting på kontorstol, og er derfor 50% sykmeldt. Er i tillegg veldig vondt i snu seg i sengen, spesielt vondt på høyre siden; får da også skytende smerter ut i benet.

Har de 2 siste mnd gått til fysioterapeut, men synes ikke dette har hjulpet. Har derfor bestilt time hos kiropraktor, i håp om at det kanskje kan hjelpe. Men er litt skeptisk - for har så sinnsykt vondt, og er redd for at kiropraktor skal knekke så vondt blir verre....

Noen med erfaring de vil dele med meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått til kiropraktor med låsning og synes det har hjulpet, men bekkenløsning har jeg ikke erfaring med. Det kan gjøre skikkelig vondt hos kiropraktor, men det er jo ikke så lenge og det er jo for noe godt. Det er imidlertid viktig å være i bevegelse om det er en låsning. Jeg hadde også mest vondt på kontorstol og i sengen. Etter 2-3 behandlinger og litt rolige turer, samt litt sykling var jeg MYE bedre. Absolutt verdt forsøket!

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med kiro på bekkenlåsning,forrige svangerskap gikk jeg og knakk opp regelmessig. Nå har jeg desverre bekkenløsning og det var ikke noe å knekke opp:-/

Håper du blir bedre,lykke til:-)

Skrevet (endret)

Høres ut som meg dette. Har hatt intense ryggsmerter i begge svangerskap, kan heller ikke holde samme stilling særlig lenge av gangen. Får vondt av å sitte, gå, stå, ligge lenge osv. Har hatt endel hjelp av kiropraktoren ift låsningene, men har fortsatt mye vondt. Må porsjonene hver eneste dag, og det sliter jeg med. Har en 2 åring fra før. Trener også hos fysio med noe effekt. Blir ikke noe særlig stor når jeg er gravid heller, men kroppen min liker tydeligvis ikke å være gravid. Dette er siste gang for min del, hehe. Jeg ville prøvd kiropraktor hvis jeg var deg, det kan nok hjelpe på noe av smertene dine. Lykke til :)

Endret av Pus med støvler venter # 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...