Gå til innhold

Ble helt sjokkert på lekeplassen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle hente sønnen min på lekeplassen og mens jeg står der og venter på han kommer nabojenta gående med lillesøsteren sin da 2 jenter som var på lekplassen går bort til nabojenta,dytter til henne og sier : neste gang jeg ser deg skal jeg hente en stor kniv,stikke deg ned og drepe deg.... Både nabojenta og de to andre jentene er ca 9 år. Jeg ble helt sjokkert og sa høyt og strengt til jentene at sånn sier man ikke,og om jeg hørte sånn prat på lekeplassen igjen kom jeg til å gå til foreldrene dems. Hvordan hadde dere reagert på noe sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg faktisk hadde gjort, men jeg håper jeg hadde gått direkte til foreldrene nå.

Anonym poster: 79304d66734e7313b5b63f8e1aea0179

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hadde jeg visst hvem foreldrene var hadde jeg snakket med de med en gang. litt verre hvis du ikke vet det kanskje?

Skrevet

Jeg ville tatt det med foreldrene med en gang.

Skrevet

Vet ikke hvem foreldrene er dessverre.

Skrevet

Vet ikke hvem foreldrene er dessverre.

Da forteller du om hendelsen til naboen. Ungene kjenner nok hverandre.

Anonym poster: 79304d66734e7313b5b63f8e1aea0179

Skrevet

Hvis du ikkje vet hvem foreldrene er syns jeg du skal gå til foreldrene til nabojenta og si fra. De vet sikkert hvem det er og kan da bestemme selv om de vil gå videre med det.

Godt du sa fra.

Anonym poster: d19757158d32bfc3e12151122a2183b8

Skrevet

men nabojenta vet helt sikkert hvem disse to jentene er. Dette hadde jeg godt videre med.

Hadde det vært mitt barn som hadde opplevd dette, så hadde jeg vært veldig takknemlig for at noen tok tak i det. Snakk med mora til nabojenta og fortell hva som hendte, kansje hun også vil ta en prat med foreldrenen til de to andre.

De må lære seg at slik oppførsel ikke tolereres.

Anonym poster: 746e14f909c1fb16d2de96e9b6d11127

Skrevet

Kanskje nabojenta kjenner foreldrene til disse to?

Hvis ikke ville jeg også pratet med foreldrene til nabojenta, altså dinenaboer;) Regner med at disse også vil vite dette, og kanskje nabojenta er redd for å fortelle sine foreldre det som skjedde.

Kanskje jentene går på samme skole og de kan sette foreldrene i kontakt?

Skrevet

Jeg observerte noe lignende en gang. Jeg snakket strengt og hardt til de som du gjorde. Jeg var så rasende at stemmen min skalv! Jeg ble med offeret hjem og fortalte moren hva jeg hadde observert. Hun ble veldig glad for dette.

Dette var allerede et problem både på skolen og hjemme, men hun visste ikke hvordan hun skulle ta fatt i det (utenlandsk mor, dårlig i norsk). Deretter tok jeg med meg moren til offeret og dro til foreldrene til mobberne og fortalte dem hva som hadde skjedd. Det ene foreldreparet tok det svært alvorlig, det andre foreldreparet gikk i forsvar...

Jeg hjalp moren med å ringe skolen å fortelle om hvor alvorlig mobbingen var og tiltak ble straks satt i gang.

Har blitt kjent med denne familien i ettertid og det går mye bedre for jenta nå :) :)

Skrevet

Nabo familien er pakistanske, de holder seg veldig for seg selv,hilser aldri og er aldri ute med ungene. Jeg tror ikke moren snakker norsk en gang. Har lyst til å si i fra men vet ikke helt hvordan reaksjon jeg får. Jeg vet garantert at naboen ikke vet hvem foreldrene er.

Gjest Julia1984
Skrevet

Ta kontakt med skolen. Ville faktisk ringt rektor i morgen tidlig, fortell det du opplevde. Kanskje de kan snakke om dette på skolen og foreldremøtet ikke minst. Informere foreldre hva slags oppførsel er mellom jentene i fritiden.

Skrevet

Huff. Du bor ikke i Hordaland vel? Min 9-åring var ute ned to andre venninner!

Anonym poster: 5747e02f3c712d0e79c401e782a0e38a

Skrevet

Du vil garantert angre mer om du ikke prøver å gjøre noe. Ring på hos dem og hør, selv om de ikke er norske. Kanskje jenta sier noe om hvem de var.

Uff, barn er så slemme med hverandre! Vel, det er jo voksne også.

Anonym poster: 311e5f4b6251b7627c7d1e3a551b4f5c

Skrevet

Dette kan godt være mobbing, og at du har observert en av mange episoder. Mitt råd r å ta kontakt med nabojentas foreldre/skole.

Anonym poster: 6ad380f2b455daea09be1e774978ed83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...