Gå til innhold

Takk til VG!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først av alt: jeg er ikke motstander av barnehager og har selv hatt barna i en super bhg og en mindre super.

Jeg har vært her noen år nå, og sett mange debatter knyttet til bhg, personale, misfornøyde foreldre osv. Ikke minst har det vært debatter ang. bruken av barnehage, og at mange har barna der selv når de ikke trenger det.

Felles for disse debattene er reglen: det er mennesker som jobber der og det er menneskelig å feile. Flere har sagt at om barna deres skulle bl alvorlig skadet ville de ikke anklaget personale, da ulykker kan skje i hjemmet også.

Jeg syns denne måten å tenke på er rar. Samme er dette med at en overlevde før i tiden, så da trenger en liksom ikke gjøre forbedringer? Det er bestandig rom for forbedringer. Barnehagene fylles opp av flere og flere barn, voksentettheten minker og logistikkutfordringer fører til at grupper som utegrupper, bussgrupper osv opprettes. Hvordan ting var før i tiden har ingenting med nåtiden å gjøre, vi har ingen sammenligningsgrunnlag. Og ja; det er mennesker som jobber der, men en har lov sette krav til menneskene OG bhg som helhet.

Jeg syns det er flott at fokuset rettes mot barnehagene. Jeg syns det er flott at VG har tatt tak i dette, noe som burde vært gjort av kommunene/fylket. Jeg syns det er flott at tilsyn nå tas ut av kommunene og at flere aspekt ved drift av bhg kommer under lupen.

Det eneste dette kan føre til er at hverdagen for barna vår bedres, og jeg kan ærlig talt ikke skjønne at noen kan være imot dette. Denne granskningen burde vært gjennomført for mange år siden.

Anonym poster: 95cdf1fc0127b036327eb4fa99f5375b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...