Eucerin Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Det sies at man skal kun ha med seg tannbørste når man reiser ned! Jeg har aldri vært der før, men vi reiser nå ett par uker! Hvordan er prisene der? Hva koster f.eks en sommerkjole til barn/voksne? er det så billig der som det sies? Kjedelig å pakke lite med seg også går hele budsjettet til klær, men samtidig kjedelig å ha full koffert også koster det 20kr for barneplaggene! Alle gode råd taes imot med takk
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 På markedene er det billig,på kjøpesenterne er det dyrere,nesten norske priser. Mat ,transport og drikke er veldig billig. Hvor i Thailand skal dere?
Eucerin Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2013 På markedene er det billig,på kjøpesenterne er det dyrere,nesten norske priser. Mat ,transport og drikke er veldig billig. Hvor i Thailand skal dere? kho lanta, i krabi! Jeg tar med det mest nødvendige, bleier, paracet, temp, solkrem, og endel klær. men hører alle si at man ikke trenger å ha med klær omtrent fordi det er så billig.. Så da lurer jeg litt på hva som er ment som billig. For f.eks strandkjole, sommerklær, t-skjorter osv til bruk der nede
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. mars 2013 #4 Skrevet 11. mars 2013 rundt 40 kr for for strandkjole,barnesett med shorts og tskjorte,kjole. Men de kommer til å prøve å lure deg,så du må prute. ca 50-70 % av prisen de kommer med. gjelder ikke på kjøpesentere.
Eucerin Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2013 rundt 40 kr for for strandkjole,barnesett med shorts og tskjorte,kjole. Men de kommer til å prøve å lure deg,så du må prute. ca 50-70 % av prisen de kommer med. gjelder ikke på kjøpesentere. ok, takk for svar! Ja da er det jo ett billig prisnivå og vi kan handle endel der Skal huske det med pruting, er ikke så glad i det men det må jo bare gjøres Har du vært der før? noen andre tips jeg kan dra nytte av når man reiser med små barn?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. mars 2013 #6 Skrevet 11. mars 2013 Ja, har bodd der og jobbet på barnehjem der. Et par regler man har i Thailand er:Aldri snakk stygt om kongefamilien (da kan du bli kastet i fengsel),aldri ta en thai på hodet og aldri pek på noe med føttene dine. Thaiene er veldig glad i barn så ikke bli overrasket om de kommer bort og tar på babyen,spør om de kan holde den ol.De mener det bare godt. Å gå til skredder og få sydd seg klær er også veldig billig. (hadde jeg hatt baby hadde jeg fått sydd meg en bæresele ala mytai)
Eucerin Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2013 Ja, har bodd der og jobbet på barnehjem der. Et par regler man har i Thailand er:Aldri snakk stygt om kongefamilien (da kan du bli kastet i fengsel),aldri ta en thai på hodet og aldri pek på noe med føttene dine. Thaiene er veldig glad i barn så ikke bli overrasket om de kommer bort og tar på babyen,spør om de kan holde den ol.De mener det bare godt. Å gå til skredder og få sydd seg klær er også veldig billig. (hadde jeg hatt baby hadde jeg fått sydd meg en bæresele ala mytai) Oi så spennende! Det kunne jeg hørt masse om egentlig! Kongefamilien ville jeg aldri snakket stygt om, men peke med føttene kan jeg faktisk sikkert lett gjøre iom at armene stadig er opptatt med barna Jeg har en sånn mei tai, tenkte ta den med å bruke den der selv om lillegutt er 13 mnd. De kan gjerne få kose og holde baby`n min, jeg har ikke noe skilt på vognen hvor det står "ikke rør" Gleder meg veldig! Hjertelig takk for gode tips Hvordan er det iforhold til hepatitt a? jeg har valgt å ikke ta vaksinen ettersom den ikke er en farlig sykdom, og inkubasjonstiden er 10-40 dager. Da er man i værste fall hjemme iigjen om man skulle være så uheldig å bli smittet. Er jeg naiv? Nå er det bare en uke før vi drar, så er vel forsent uansett!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. mars 2013 #8 Skrevet 11. mars 2013 Jeg vaksinerte meg kun 1 gang da jeg var 14 år. Og jeg har vært der 8-9 ganger og jeg bodde der når jeg var 20 i 6 mnd uten vaksine. Tok heller ikke vaksine når jeg var der i høst og da var det 12 år siden jeg var der sist. Tannlege er også veldig billig der nede. Og husk forsikring for det kan bli veldig dyrt om du havner på sykehus uten. Men sykehusene er veldig gode der nede,bedre enn norske sykehus. God tur,kos dere masse (kjenner jeg er litt misunnelig) og spis masse deilig Thaimat. De har veldig gode mangoer og små bananer der.
Eucerin Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2013 Jeg vaksinerte meg kun 1 gang da jeg var 14 år. Og jeg har vært der 8-9 ganger og jeg bodde der når jeg var 20 i 6 mnd uten vaksine. Tok heller ikke vaksine når jeg var der i høst og da var det 12 år siden jeg var der sist. Tannlege er også veldig billig der nede. Og husk forsikring for det kan bli veldig dyrt om du havner på sykehus uten. Men sykehusene er veldig gode der nede,bedre enn norske sykehus. God tur,kos dere masse (kjenner jeg er litt misunnelig) og spis masse deilig Thaimat. De har veldig gode mangoer og små bananer der. ok! Ja da ble jeg litt betrygget. Jeg hadde bestemt meg på forhånd ifht vaksine, men alle har sine meninger som de gjerne kommer med. Følte meg nesten litt uansvarlig som mor som faktisk lot være å vaksinere. Men igjen, kanskje mer ansvarlig å faktisk sette seg ned å lese om de forskjellige sykdommene både de som kan vaksineres mot og de som ikke kan det, og å lese om vaksinene og deretter ta ett valg enn å bare "ta vaksinen" uten noen som helst formening! Barna har jo fulgt vaksinasjoneprogrammet så det er ikke det at jeg er ANTI. Jeg gleder meg veldig, det skal bli utrolig deilig. Masse sol, vann, strand og thaimat. Gleder meg også til å hilse på thaiene! Forsikring har vi Skal ta en mango på stranden, å tenke på alle gode rådene du har gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå