Gå til innhold

Ta med barnet når jeg har time hos advokat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg endelig fått time hos advokat! Jeg har en sønn på nesten 1 år, og prøver nå å få fulle foreldreansvaret, siden pappaen bor på Sørlandet, han har har sett sønnen sin kun 3 ganger på nesten ett helt år, og pappen plager meg og maser på meg konstant! jeg har nå oppsøkt en advokat på dette og har time neste uken, det jeg nå lurer på, tror dere advokaten synes det er greit at jeg tar barnet med meg? advokaten er ikke i samme kommune som der jeg bor så jeg må reise med båt og blir borte fra 8 på morgenen til 7 på kvelden, derfor tenkte jeg at jeg bare tar sønnen min med meg istedfor at han skal bli passet i 12 timer.. hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baenet er jo så lite at det ikke skjønner hva som blir snakket om, så ser ikke på det som noe problem.

Skrevet

nei, det er jo sant! Men jeg tenkte mer på om advokaten synes det er greit, i og med at han kan bli litt sutrette av og til :P

Skrevet

dette har jo ingenting med hvem som betaler for advokaten eller ei! Er det "normalt" å ta med seg baby inn til møte hos advokat eller ei!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Ta med deg barnet du :)

Å ta med seg større barn som skjønne hva det snakkes om, som kan oppleve å bli lei seg eller som kan oppleve at mor (eller far) blir lei seg er ikke å anbefale. Det er voksenting som barn ikke skal delta i, men et så lite barn vil ikke skjønne så mye av dette. Ta med noen leker, juice, frukt el. og det går sikkert bare godt det der.

Gjest Frisk bris
Skrevet

Kan du ikke prøve å få lagt møtet til barnets sovetid på dagtid, slik at barnet sover under møtet?

Skrevet

Hadde med min tl gyn da han var så liten jeg.

Tenker også at dersom det gjelder å få foreldreansvaret alene, så er det freit at advokaten ser at du kan ta med barnet / passe det alene også? ;)

Skrevet

Ring advokaten og spør hva han/hun synes. Det er ikke alltid så enkelt å skaffe barnevakt når man er alene, og spesielt ikke i 12 timer. En hel dag... Saken gjelder barnet og er viktig, og barnet er så lite at det ikke skjønner noe, så der ligger ikke problemet. Spørsmålet blir vel heller om barnet blir forstyrrende slik at du ikke får konsentrert deg om møtet.

Skrevet

Hvis barnet ikke kommer til å forstyrre alt for mye, så er det helt sikkert greit.

Skrevet

Jeg hadde med meg sønnen min på 11 mnd til advokat, og han merket stemningen så fort da jeg ble litt mer "krass" i uttalelsen når vi snakket om situasjonen med barnefaren. Så jeg ville aldri dratt med barnet mitt til advokat en gang til. Det ble med den ene gangen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...