Gå til innhold

Kunne du studert realfag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har studert realfag siden vgs. Gøygøygøy :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hva man studerer er det interessant når man fordyper seg.

Njæææ...Jeg er en selverklært læringsjunkie, men jeg hadde antagelig skrumpet inn og tørket ut av kjedsomhet etter 4 forelesninger i teoretisk fysikk. Det eneste som kunne reddet meg var at foreleseren var eksepsjonelt inspirerende, overjordisk barsk og at det ble servert rødvin i alle pausene.

Skrevet

Studerer realfag (fiskehelse) og er veldig fornøyd med valget mitt.

Gjest sug lut
Skrevet

Njæææ...Jeg er en selverklært læringsjunkie, men jeg hadde antagelig skrumpet inn og tørket ut av kjedsomhet etter 4 forelesninger i teoretisk fysikk. Det eneste som kunne reddet meg var at foreleseren var eksepsjonelt inspirerende, overjordisk barsk og at det ble servert rødvin i alle pausene.

Jeg har i alle fall hatt opplevelsen av at det går på egen evne til å faktisk fordype seg. Har hatt noen jævlige pålagte kurs oppgjennom som jeg har hata hvert sekund av og følt at jeg ikke forstod noe som helst, selv om jeg trodde jeg jobba godt, helt fram til hjemmeeksamener hvor jeg virkelig måtte fordype meg på en helt annen måte enn jeg (trodde jeg) hadde hadde gjort så langt, og da har jeg fått de der fantastiske epifaniene som gjør læring så fantastisk.
Skrevet (endret)

Jeg har i alle fall hatt opplevelsen av at det går på egen evne til å faktisk fordype seg. Har hatt noen jævlige pålagte kurs oppgjennom som jeg har hata hvert sekund av og følt at jeg ikke forstod noe som helst, selv om jeg trodde jeg jobba godt, helt fram til hjemmeeksamener hvor jeg virkelig måtte fordype meg på en helt annen måte enn jeg (trodde jeg) hadde hadde gjort så langt, og da har jeg fått de der fantastiske epifaniene som gjør læring så fantastisk.

Joda, du har et poeng, selv om det kan bli litt langt mellom åpenbaringene noen ganger. Det strander nok litt på viljen hos meg til tider, og tid. Nå har jeg en lang rekke med kurs foran meg på jobben, og jeg kjenner at jeg fryder meg over å få lære mye nytt, men at jeg gjerne skulle hatt muligheten til å gå dypere inn i, ihvertfall deler av, stoffet, og at det er godt det ikke er realfag ;)

Endret av "Himmel og hav"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...