Gå til innhold

Temperaturoveråking av barn i vogn og pulk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle småbarnsforeldre der ute!

Vi er et team av studenter ved NTNU i Trondheim som skal hjelpe en gründer med å utvikle idèen sin om et termometer som trådløst og kontinuerlig overfører temperatur i barnevogn/pulk (inne i varmeposen) til iPhone.

Hva syns folk om dette? Hvordan kan vi best mulig nyttiggjøre et slikt produkt?

Ville dere mødre (og fedre) der ute satt pris på å ha tilgang til denne informasjonen når dere sitter på kafè e.l. og barnet sover utenfor i frisk luft? Eller nå som det nærmer seg påske og barnet kanskje skal ligge mye i pulk?

hva tror dere om dette? Er det liv laga? Alle innspill og idèer mottas med stor takk!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør heller på anonymforum. Litt mere trafikk der. Personlig synes jeg det høres ut som en god ide!

Skrevet

Ja, det har de, og det har de egentlig alltid hatt ;)

Tenåringen henger masse med gutta, de renner ned døra her og jentene fniser og styrer ;)

Gutta på 4 og 6 år har i hele dag lekt med nabojenta .

De leker på kryss og tvers av kjønnene, både hjemme og i brhg/skolen :)

Nei, takk! Jeg kjenner på ungen selv innimellom når han/hun ligger i pulken. Tenker det blir en falsk trygghet!

Skrevet

Hæ, den siteringen skjønte ikke jeg...hva skjedde? Jaja, riktig svar til innlegg, men feil sitat...

Skrevet

Som hun over sier, jeg sjekker jevnlig barnet i vognen selv. Og dessuten viser de fleste babycaller temperaturen, trenger ingen ekstra måler.. :o)

Gjest FinogFjong
Skrevet

Typisk "student-ide", påfunnet av folk som ikke har særlig erfaring med hverken barn, eller påkledning av disse. Sikkert et fint skole-prosjekt, men har liten nytte for den tenkte målgruppen.

Gjest AnneS
Skrevet

Vi har babycall med temperaturmåler, så hadde nok ikke kommet til å brukt det :)

Skrevet (endret)

Tja, høres ut som noe jeg kunne brukt om det ikke kostet så mye og er enkel i bruk ;)

Endret av Påske Fryd ♥
Skrevet

jeg sjekker heller barnet jevnlig, har ikke behov for et slikt produkt...

Skrevet

Ser ikke for meg at det er særlig nødvendig, ungen må hele tiden sjekkes likevel. Temperaturen nedi posen er alltid grei den, men man må stadig sjekke at ungen har det bra, at det ligger som det skal, at luen ikke er vridd av, hendene kommet på oppsiden av posen og blitt kalde osv.

Så det er ikke noe jeg ville brukt penger på nei.

Skrevet

Ville ikke falt meg inn å bruke noe slikt. Sjekk av barnet regelmessig er en mye bedre greie. Selv om tempen i pulken er grei, er det ikke sikkert at barnet er greit. Kjenner til folk som har mistet barn ved pulkbruk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...