Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Vi skal snart gifte oss. Og siden vi ikke har råd til å bruke masse penger på bryllup, men ønsker å gifte oss, hadde vi tenkt å gjøre vielsen, og ta en middag sammen med forlovere og foreldre. Men. Etter press fra familie og til dels venner (Dere KAN ikke gifte dere uten fest!!!) Vurderer vi nå å ha en ganske så uformell bryllupsfest. Type vi leier et lokale og kjøper inn enkel mat, og så tenker vi å si til gjestene at de selv kan ta med seg det de ønsker å drikke, dersom de ønsker alkohol. Dette blir da helt uformelt. Og vi forventer absolutt ingen gave. Mer en fest/feiring enn et tradisjonelt bryllup. Men så leser jeg her inne, at mange av dere mener dette er helt på tryne, og at man da heller bør la være å gifte seg. Og jeg er redd våre gjester skal ha de samme tankene. Vi har virkelig ikke råd til å arrangere bryllup. (og har egentlig ikke lyst til å ha noe bryllupbryllup heller) Vi vil bare gifte oss! Og tenkte da at dette kunne være løsningen. Huff, vet ikke hva vi skal gjøre jeg nå. Burde vi bare droppe festen, og bare ta vielsen slik vi hadde tenkt? Anonym poster: be5afb482ade7e630edeaaec1bd2b3f2
Gjest Ziva Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 Jeg kan godt ta med meg mat, men da får maten bli gaven. Jeg stiller ikke med mat og gave, det synes jeg blir for frekt å forvente. Men jeg hadde heller ikke gitt etter for press. Ønsker dere å gifte dere uten stort selskap (eller selskap generelt), så gjør dere det. Hva andre ønsker og mener er da ikke relevant på det som er deres dag.
Fomle84 Skrevet 11. mars 2013 #3 Skrevet 11. mars 2013 Hvis dere holder maten og de kun skal ta med drikke, synes jeg ikke det gjør noe : ) Var selv på "bryllupsfest" eg halvt år etter at et vennepar giftet seg. Var da i et telt i hagen. Fikk mat, hadde me drikke og gave. Ingen problem. Var jo mer en vennefest enn bryllupsfest.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #4 Skrevet 11. mars 2013 Nå ønsker ikke dere både mat og gave, så lenge dere holder maten så kan gjester ta med drikke og gave så kan dere ha en fin feiring på dagen. Anonym poster: 1efeedff2af646b47ae215436d7ac4a2
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #5 Skrevet 11. mars 2013 Vi var i et slikt bryllup i sommer, de giftet seg helgen før og feiret da med sin (meget konservative) familie, også leide de lokale og hadde vennefest med enkel tapas og litt kaker. Det var helt supert! Avslappet stemning, og etter flere "vanlige" bryllup med treretters middag tidligere på sommeren må jeg si det var helt herlig å komme til den typen bryllup Anonym poster: 02f5bbefebb9f2ab1d79148551749196
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå