Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Hva bruker dere dagene på? Dere som da ikke er sengeliggende selvfølgelig Føler du at du må gjøre noe fornuftig hver dag? Jeg får litt dårlig samvittighet når jeg bare sover og slapper av, men så er jeg jo sykemeldt grunnet begynnende bekkenløsning, mye kynnere og dårlig form grunnet søvnmangel... Dagen blir liksom mye bedre om jeg gjør noe fornuftig syns jeg. Er 25 uker på vei. Hva tenker du? Anonym poster: f44aab93137f1fa2ffcf5afdb35cb34d
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 Jeg KAN gjøre noe, men da blir jeg sengeliggende i flere dager. Er sykemeldt kun to dager i uka (burde vært flere) og da er jeg som regel til behandling, hos lege eller i bassenget for å trene/vedlikeholde bekkenet. gjør overhodet ingen ting i huset.
Naturell Skrevet 11. mars 2013 #3 Skrevet 11. mars 2013 I en lang periode jobbet jeg 50% = halv dag hver dag. Da sov jeg litt lenger og jobbet som regel fra 10-14. Ble sliten, men hadde som regel ork til å lage middag før jeg flatet ut på sofaen hjemme. Noe mer ble ikke gjort de dagene. To ganger i uka var jeg hos fysio etter jobb, de dagene ble det Fjordland til middag og absolutt ikke mere gjort! Ble helt mot slutten fullt sykmeldt og fikk da gjort noe av forberedelsene jeg ikke tidligere hadde hatt ork til. En dag satte jeg av til å kjøpe stellebord. En dag til å vaske litt klær. En dag i uka i svømmehallen var deilig for bekkenet osv. Endelig hadde jeg også litt overskudd til å være litt med familie og venner. Det ble mye tid på sofaen/i senga, sånn er det når man har vondt. Uten iPad'n min hadde jeg blitt gal!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #4 Skrevet 11. mars 2013 I begynnelsen orket jeg ikke en gang å lese avisa, så da lå jeg bare, men når jeg begynte å orke litt mer begynte jeg og å jobbe litt. Da orka jeg ikke lenger noe hjemme og jeg sliter med å finne en balanse. Synes ikke jeg kan gå hjemme hvis jeg er frisk nok til å gjøre husarbeid og passe unger, men litt dårlig gjort mot mannen hvis jeg jobber så mye at han fremdeles må gjøre alt hjemme. Nå prøver jeg å finne en løsning der jeg orker litt av hvert. Da blir det mest hviling og kanskje middagslaging før de andre kommer hjem, og så kan jeg delta i husarbeid og andre ting på ettermiddagen de dagene jeg er hjemme. Men jeg har ikke bekkenløsning eller slikt. 22 uker Anonym poster: fbedb750645e49a867a4c7667616f9ef
123pannekake Skrevet 11. mars 2013 #5 Skrevet 11. mars 2013 Jeg er 40% sykmeldt for bekkenløsning, og bruker tiden til å hvile (ligge på sofaen med varmepute og strikketøy), gjøre øvelsene som fysioterapeuten har vist meg (stabiliserende muskulatur, tøyning, styrketrening - tar ca 20-30 min hver runde og jeg gjør det to ganger om dagen). Ellers går dagen med til jobb og "alt det vanlige". Forskjellen på nå og før jeg ble sykmeldt er vel helst at jeg føler at det er ok å prioritere hvile og øvelser - dessuten fungerer bekkenet mye bedre nå :-D
MammantilNurket Skrevet 11. mars 2013 #6 Skrevet 11. mars 2013 (endret) Jobber 40% De dagene jeg er hjemme går jeg til behandling/lege/jm, hviler/ sover eller prøver å gjøre litt lett husarbeide (Kjæresten tar det tyngste), gjør innkjøp av de letteste varene også. Heldigvis ikke langt til butikken. Endret 11. mars 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #7 Skrevet 11. mars 2013 Jeg er i uke 30 og er 20% sykemeldt, har en hjemmedag i uka. Da sover jeg litt lengre hvis jeg ikke må levere eldste i bhg. Så slapper jeg litt av og tar livet med ro. Vasker kanskje litt klær. Prøver å legge avtaler med lege eller jordmor til den dagen jeg er hjemme. Og prøver å ha middag klar til mann og barn kommer hjem. Er sykemeldt pga begynnende bekkenløsning, mye kynnere og stress. Greier å gjøre en del, og hjelper å ta livet litt rolig. Håper da å stå i jobb til permisjonen begynner Anonym poster: 0e452984fbb46aaf4567613862ba733d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #8 Skrevet 11. mars 2013 De aller fleste dagene er jeg så dårlig at jeg ikke gjør annet enn å ligge i sengen/sofaen. Så om jeg har litt overskudd gjør jeg det viktigste av småting slik som vasking av toalett, vann planter, sette på vaskemaskin. Har jeg klart alt dette på en dag er jeg heeeeelt ferdig resten av dagen og gjerne neste dag også. Men jeg tror du vet selv hva som er best. Jeg har ikke problemer med bekken, så kan ikke råde deg til det ene eller andre. Men om du kan være litt i aktivitet, er nok det bra og du skal ikke ha dårlig samvittighet for det. Anonym poster: 4fe91ed9c4a8848b427605cbdd2f09b1
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 11. mars 2013 #9 Skrevet 11. mars 2013 Jeg gjør fint lite, vasker de klærne som må vaskes, og tar en sveip her og der. Og det er ganske deprimerende, både fordi jeg blir sur og irritert av å se husarbeid som kunne/burde blitt gjort, og fordi jeg føler jeg kaster bort dagene til ingenting, de bare flyter avgårde. Noen dager prøver jeg meg på en liten bytur, men kjenner det godt i bekkenet på kvelden da. Er i utgangspunktet sykemeldt pga en betennelse i skulderen, og den herjer godt enkelte dager. Så har jeg hatt forferdelig svangerskapskvalme, var så og si uten mat i seks uker, og nå har jeg bekkenløsning. For to uker siden fikk jeg omgangssyken, forrige uke hadde jeg halsbetennelse og nå har det visst gått over i bihulebetennelse. Så akkurat nå føler jeg meg ganske sliten hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå