Gå til innhold

Må man ha pass for å dra til Danmark med båten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle må ha legitimasjon vel, og mine barn har ihvertfall ikke annen legitimasjon enn pass.

Når barn reiser med foreldre innen norden trenger de ikke det.

Anonym poster: 59a87347702dd97688c49a7102405269

Men hvordan kan de som eventuelt sjekker legitimasjon vite at det er mine barn da? Litt skummelt viss hvem som helst kan ta med et barn og reise...

Nettopp. Jeg har alltid barnepass og kopi av fødselsattest med på reise. Hvis noe skjer er det lurt. Hva er grunnen til å ikke ha pass til barna? Spare noen få hundrelapper? Barnepass er billig.

Anonym poster: adc9ff3200d57bbd619a47fc6914d613

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle må ha legitimasjon vel, og mine barn har ihvertfall ikke annen legitimasjon enn pass.

Når barn reiser med foreldre innen norden trenger de ikke det.

Men hvordan kan de som eventuelt sjekker legitimasjon vite at det er mine barn da? Litt skummelt viss hvem som helst kan ta med et barn og reise...

Nettopp. Jeg har alltid barnepass og kopi av fødselsattest med på reise. Hvis noe skjer er det lurt. Hva er grunnen til å ikke ha pass til barna? Spare noen få hundrelapper? Barnepass er billig.

Anonym poster: adc9ff3200d57bbd619a47fc6914d613

Hvorfor? Det vet jeg ikke. Men sånn er det, også på flyreiser. Ikke noe poeng å kjøpe pass til barna om man bare skal reise i norden.

Sakset fra sidene til norwegian:

Barn (kun nordiske borgere) som reiser mellom de nordiske landene

Vi anbefaler at passasjerene viser fødselsattest for spedbarn yngre enn 2 år.

Barn (under 18 år) som reiser med foreldre eller sammen med annen voksen, behøver ikke vise legitimasjon i mellom de Nordiske landene. Bagasjen skal sjekkes inn på den voksne personen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...