Gå til innhold

Reise til Thailand med 1 åring, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser snart til Krabi I thailand med en 1 åring og en 7 åring. Noen som har noen tips ifht å reise så langt med små barn?

Hva burde jeg pakke med fra Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan anbefale hotellet Khao Lak Seaview Resort & Spa, veldig barnevennlig og ikke langt fra Phuket flyplass.

Ellers er det veldig fint mange steder på Koh Lanta, strendene lengst nord på vestsiden er kanskje mest barnevennlige.

Det kan være kjekt og ha med seg bleier hjemmefra. Barna bør ta hepatitt A-vaksine før dere reiser, snakk med fastlege.

Ellers kommer jeg på i farten:

Myggnetting til vogn

Evt. bilstol til 1-åringen

Solkrem

Solhatter

UV-drakter

Badebleier

Fotokamera :)

God Tur!

Skrevet

Kan anbefale hotellet Khao Lak Seaview Resort & Spa, veldig barnevennlig og ikke langt fra Phuket flyplass.

Ellers er det veldig fint mange steder på Koh Lanta, strendene lengst nord på vestsiden er kanskje mest barnevennlige.

Det kan være kjekt og ha med seg bleier hjemmefra. Barna bør ta hepatitt A-vaksine før dere reiser, snakk med fastlege.

Ellers kommer jeg på i farten:

Myggnetting til vogn

Evt. bilstol til 1-åringen

Solkrem

Solhatter

UV-drakter

Badebleier

Fotokamera :)

God Tur!

Det er det som står på min liste også! Jeg har valgt å droppe hepatitt a vaksine ettersom det ikke er en så alvorlig sykdom, difteri har jeg tatt på barna.

Vi skal til koh lanta ja :) Paradis for barn ettersom jeg leser :))

Skrevet

Hapatitt er ikke veldig alvorlig, men det skal svært lite til for å bli smittet, det er nok at den som lager maten barnet spiser har sykdommen. Og i Thailand har visstnok 40% sykdommen i løpet av livet...

Har hørt om norske barn som har fått hepatitt A på reise i utlandet og det er ikke veldig gøy, kan ta mange uker å blir frisk.

Men jeg er ingen lege altså, har bare lest og blitt fortalt dette.

Riktig god tur! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...