Gå til innhold

Pappa er i pappapermisjon og jeg er arbeidssøker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om jeg da kan motta dagpenger til jeg får meg jobb?

Og til dere som tenker at jeg snylter på staten osv så har jeg følgende å si: Jeg var i 100% jobb frem til jeg gikk ut i permisjon og i mellomtiden har vi flyttet såpass langt unna at det blir umulig for meg å fortsette i denne jobben. Jeg har vært aktiv jobbsøker siden før jul og vil virkelig finne meg en jobb!

Noen som kan noe om dette regelverket?

Anonym poster: f9404b68640879e6915f6edc694ee38c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må melde deg arb.ledig på NAV sine nettsider å så sende inn noen søknadsskjema og så kan du motta dagpenger vil jeg tro. Har ingenting med permisjonen til far å gjøre. Alle som har jobbet minst 6 mnd har rett på dagpenger trodde jeg.

Anonym poster: 38961fd22e8fb9c2cdac3037a8035431

Skrevet

Jeg står allerede oppført som arbeidssøker hos nav og har lagt ut CV der, på finn.no og tatt kontakt med ett par bemanningsbyråer som har kontor i nærheten.

Permisjonen min er ganske snart over og jeg blir bare mer og mer stresset med tanke på at vi da bare har en inntekt.

Har per dags dato 6 søknader ute så håper jeg får napp snart, men det hadde vært greit med litt penger/hjelp frem til da.

HI

Anonym poster: 55ae541e40249c22047b15afcd0eb4e6

Skrevet

Kommer an på om du sa opp eller hadde en kontrakt som gikk ut. I siste fall har du rett på dagpenger fra første dag etter permisjonen. Hvis ikke har du en karenetid på 8 uker. Uansett - jeg ville ha utsatt pappapermen! Denne permisjonen kan tas ut inne barnets tre første leveår. Det betyr at siden du er hjemme uansett kan du passe på nurket, og trenger ikke tidlig barnehagestart. NÅR du får deg jobb, kan pappaen ta ut permen, enten i de planlagte ukene eller et par uker med innkjøring i bhg og så f.eks en fridag i uka, sånn at det blir myk start for alle. Det kjenner jeg noen som har gjort, og det var fantastisk.

Du får jobb, vet du. Ordner seg til slutt. Prøv heller å nyte en rolig tid mens du søker. :-)

Skrevet

Du har fucka opp ved å si opp jobben din!!

Få sendt inn søknad IDAG, da har du bare 8 uker fra d.d. til du mottar penger.

Dvs dere har 2 mnd med bare 1 inntekt...

Anonym poster: 95bd13ee7ce073ecd6352899cc04e052

Skrevet

Karantenetiden starter ikke før permisjonen din er over. Ikke rett det anonym over skriver.

8 uker om du sa opp selv og 3 ventedager om du ikke gjorde det.

Du kan få dagpenger mens faren tar ut fedrekvoten. Ikke om han tar ut av fellesdelen.

Du må være reell arbeidssøker for å få dagpenger.

Anonym poster: e6237c0ea207d2f28116c7c18af933aa

Skrevet

Takk for svar dere som svarer ordentlig.

Til deg som sier jeg har fucka opp alt: Jeg har ikke fucka opp en jævla dritt siden jeg var i ett engasjement frem til jeg gikk ut i permisjon.

HI

Anonym poster: 55ae541e40249c22047b15afcd0eb4e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...