Gå til innhold

Har dere sjekket deres barnehage i VG sin barnehagebase?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

VG har nå gått igjennom tusenvis av rapporter, og alle disse er publisert i en egen barnehagebase.

Vår barnehage hadde kun en rapport om årlig tilsyn, og de kom godt ut av den.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Gå på forsiden av VG. Du kan ikke unngå å se de små bokstavene :)

Skrevet

Vår barnehage har ikke fått utført tilsyn de siste 3 år, men så er åpnet den i 2010 også.

Skrevet

Ingen tilsyn her..

Sjekket et par av de andre barnehagene i området, og ingen av de hadde utført tilsyn... Lurer på om kommunen er litt slapp.

Anonym poster: 739c72c7730d36a162d0819cd8c0c6b3

Skrevet

Vår barnehage kom også godt ut av det! :-)

Anonym poster: b6245f6e9b65919004f468a6686061c8

Skrevet

Ikke tilsyn.. Og jeg vet at de ville funnet mye rart. Den er ikke særlig bra den barnehagen desverre.

Anonym poster: 138ceae6f9aef50663abb22d52dff51e

Skrevet

Sjekket vår bhg nå. Ingen avvik, og kun 1 merknad som gikk på administrativt i forhold til å utarbeide rutiner for å gi tilbakemelding etter brukerundersøkelser.

Skrevet

Barnas barnehage fulgte loven på alle punkter.

Skrevet

den kan vel ikke være helt fullstendig? Ingen av barnehagene i vår kommune har noen rapport. Ikke i nabokommunen heller..

Skrevet

Hmm, gikk inn på Arendal og alle kommunens barnehager sto oppført, men ingen av dem har hatt tilsyn siste tre år.... Ikke en eneste rapport!

Hvor ofte skal det liksom være slike tilsyn da, er det noe de er pålagt å ha? Er de skikkelig slappe i Arendal kommune tro?

Anonym poster: 095bb93acb6b7252f8ca8e8121e0ebb7

Skrevet

Ingen rapporter de 3 siste år :/ ikke fra noen Bhg i kommunen!

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg vet ikke hvor ofte de skal ha tilsyn, men i vår kommune har de det hvert år. Har selv vært med på to av dem som representant for SU.

Men ser ut som om det varierer veldig fra sted til sted, så usikker på hva loven sier.

Skrevet

Fant min kommune og ut fra listen der så det ut til at det kun var ved private og familiebarnehager det var utført tilsyn i løpet av de siste 3 åra. Ingen rapporter for kommunale barnehager.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

"Det er ikke utført tilsyn med denne barnehagen siste tre år"

Tror ikke de ville funnet så mye rart i vår barnehage :)

Skrevet

Det er vel skjelden de har tilsyn.nabo bhg her har vært i drift i 22 år og hatt tilsyn 1 gang

Skrevet

Barnehagen jeg har jobbet i hadde 7 avvik! Og jeg er ikke overrasket. Bygget er ikke laget for barnehage.

Flere andre barnehager har også mange avvik. Disse også i bygg som ikke er egnet til dette :(

Anonym poster: 3698c5b001beb1188cb10640007213eb

Skrevet

Her manglet det en ped.leder i 50 % stilling.... Tilsynet gjaldt bare dette, men det overrasker ikke..

Anonym poster: e3d7af03dad614c4a3366e84ba773ca9

Skrevet

Ikke en eneste rapport er gjennomført de siste 3 årene i hele Arendal kommune! Er det mulig?? De ligger virkelig på latsiden i denne byen, det har jeg merket meg flere ganger, og dette var jo enda en ting på listen.

Anonym poster: 5c03b84405867fdfb6a2afcf04a51f23

Gjest Skofantomet
Skrevet

8 stk mangler politiattest i vår bhg. Er det grunn til bekymring el er det sånn typisk glemmegreie?

Skrevet

8 stk mangler politiattest i vår bhg. Er det grunn til bekymring el er det sånn typisk glemmegreie?

Hjelpes! Det er absolutt grunn til bekymring, men jeg vet desverre at skoler her jeg bor er slappe med det.

BHg vår fikk også en del feil. Ikke overrasket, er ting jeg bl. a har påpekt.

Hver gang en bhg får kritikk her inne er folk veldig raske med å forsvare, si at det er menneskelig å feile, at de har mange passe på, at de gjør en god jobb og at deres bhg er fantastisk.

Desverre fins det bhg som er dårlige. Det fins ledere som er dårlige, og som ikke følger opp regler og lover. Det fins kommuner som ikke har så stort fokus på sikkerhet, og hvor barna står bakerst i køen når midler skal fordeles.

En kan si mye om vg men rapportene er ikke deres. Det er en skam at bhg har drift i mange år uten at tilsyn er ført. Håper noe godt kan komme ut av denne fantastiske jobben vg har gjort. Den burde faktisk vært gjort av de som styrer landet, og et viss rapporteringssystem burde vært lovpålagt.

Selv om de fleste barnehager er bra er det forferdelig at noen har så grove feil at det kan gå ut over sikkerheten til barna: OG at de fremdeles får lov være i drift. Og selv gode bhg kan forbedres!

Anonym poster: 3f8779906a8bceae830f8826a9edff3f

Skrevet

Se først på datoen for testen. Vår barnehage ble sjekket i november i 2011,som var dato på rapporten, og alt er utbedret. Så det kan godt være at dette er ryddet opp i.

Anonym poster: 28385be585483f5ec796154031a08105

Skrevet

Her er nabobarnehagen vår. Er det rart foreldrene tar ungene ut like fort som de kommer inn? http://www.vg.no/nyh...age.php?id=1001

Anonym poster: 71b26e5781929218f477d79d54c77cf4

Rapportene var fra 2010. Det er over 2 år siden

Anonym poster: 28385be585483f5ec796154031a08105

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...