Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Hvordan skal man få det til uten stress? Har tidligere trent etter jobb. MEN da må jeg hente jr. på SFO først, stresse til treningssenteret for å få parkeringsplass, så må jeg vente til barnepassen åpner, så stresstrener jeg, hjem, begynne på middagen, lekser med jr., i verste fall må jeg ut med bikkja med en gang jeg kommer hjem (om ikke tenåring eller mannen har dukket opp) og klevask og annet husarbeid i tillegg. Føler det er så lettvint for mannen som bare sier at jeg trener etter jobben i morgen, samme er det med tenåringen. De bare gjør det uten å tenke på at det er andre ting som skal gjøres også. Er så sliiiiiitne når dem kommer hjem må kuuuuuln. Jr. sliter i noen av fagene på skolen så det går med mye tid til lekser. Pga operasjon har jeg ikke trent siden midten av desember 2012. Tenkte jeg skulle prøvd nå igjen, i alle fall ergometersykkel og overkropp. Benet som er operert er jeg usikker på om er klart. Hvordan får dere andre tid? Hva gjør dere for å få det til? Er desperat. Har lagt på meg en del igjen nå og vil og MÅ ned i vekt + at jeg vil bli i bedre form. Anonym poster: 1a13b8056d820bdce6f31d5213684624
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 Har kjøpt en elipsemaskin, rokkering og noen treningsstrikker som jeg har satt i kjelleren. Varierer mellom å trene grytidlig om morgenen før barna vekkes, mens de ser barne-Tv eller etter de har lagt seg. Anonym poster: d3a73397512b7eb755b79016b75a691b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 For det første prioriterer jeg trening forran strøkent hus og gjør som mannen, bare gir beskjed om at jeg drar og trener litt. Ellers har jeg sluttet å trene på studio. Det tar alt for mye tid. Jeg har en tredemølle hjemme som jeg bruker en del. I tillegg trener jeg mens ungene trener og spiller. Jeg tar på treningstøy før jeg jører dem til trening/spilletime og så rekker jeg en 50 min løpe/ski eller sykkeltur før jeg henter dem. Styrke trener jeg hjemme på velden før jeg likevell skal i dusjen om velden. Følger et opplegg jeg fant på nettet fra Yngvar i Puls på NRK. Det siste jeg gjør er at jeg har gjort en fast avtale med en venninne om at vi trener sammen hver søndag morgen. Da starter vi ca 07.30 og er ferdige til resten av familien er ferdige med froosten. Anonym poster: 08303756bfa7ad4005711d63496a909c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 Har dessverre ikke muligheten til trening hjemme. Det funker bare ikke. Til sommeren skal jeg sykle på jobb. Er bare 8 min. å kjøre uten kø, men hjem er det bare oppoverbakker. Så må bli helsestudio, har også medlemskap der. Anonym poster: 1a13b8056d820bdce6f31d5213684624
Jojo x3 Skrevet 10. mars 2013 #5 Skrevet 10. mars 2013 Jeg trener på kveldstid i uka, enten rett før eller rett etter legging. Ikke alltid lett å få til, men har laget fast avtale med mannen om to faste tidspunkt for meg, den tredje gangen(som er ute og ikke på senter) er ikke fast, flexer litt med den for å passe inn med resten av gjengen.
LuksusLiv Skrevet 10. mars 2013 #6 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Jeg leste akkurat en oppskrift på hvordan man skal få tid til å trene og bli i god form! Det handlet om prioritering: 1. Jobb 2. Familie 3. Trening. Litt ekstremt kanskje, men man må nok prioritere noe bort for å få tid til å trene. Jeg trener alltid på søndager, noen ganger også på lørdager og ellers ca kl 20 i hverdagen de dagene jeg orker. Står valget mellom å vaske hus og trene så velger jeg trening. Klesvask kan man jo sette på før man drar på trening, så vasker klærne seg selv i maskinen mens man trimmer. Dessuten trenger du ikke gå på studio, kjøp deg noen manualer og tren hjemme med de og egen kroppsvekt. I tillegg kan du kjøpe f.eks en Zumba-dvd, den får opp pulsen din i hvertfall, og svetten hagler. Rockering med vekter er fin å bruke forran tvn, og den funker veldig bra også, så fremst du samtidig er påpasselig med kostholdet. Te funker bra for meg mot søtsug. Anbefaler en blogg jeg leser mye, fitnessbloggen.no. Lykke til! Endret 10. mars 2013 av LuksusLiv
TPK Skrevet 10. mars 2013 #7 Skrevet 10. mars 2013 Lag avtale med mannen om faste dager. Kan ikke han hente på SFO, eller ungen gå hjem selv? Ta buss en dag i uka? De dagene du skal trene lager mannen middag.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #8 Skrevet 10. mars 2013 Hva med å fordele dagene med mannen? De dagene du trener, henter han på SFO og lager middag. De dagene han trener, henter du og lager middag. Den av dere som har tid til overs hjelper til med lekser, setter på klesvask osv. Tenåringen kan vel også få i oppgave å lage middag en dag eller to i uken? Anonym poster: 137c7378455e2fe104eab892428a7a36
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #9 Skrevet 10. mars 2013 Kan ikke mannen din hente gutten når du trener da?? Ellers får du gjøre det etter at du har spist middag/lagt barnet ditt.Hvorfor MÅ du gjøre det rett etter jobb? Da jeg trente på treningsstudio, hadde jeg to faste dager i uka da mannen min visste at jeg skulle trene, ergo han måtte være hjemme med barn... Anonym poster: 400e0a8a81b1f4649199bb7fe1a581a2
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #10 Skrevet 10. mars 2013 Noen av problemene er at mannen jobber til kl 17 og rekker dermed ikke SFO. Er som regel ikke hjemme før kl 18 Dersom jeg skal trene etter middag blir det for sent. Trener jeg sent får jeg problemer med å sove til natta. Blir liggende våken. Blir helt gira. Så det beste er om morran, men ingen treningssentere rundt her åpner tidlig nok til at jeg rekker det før jobb, eller rett etter jobben. Logistikken i familien er ikke alltid lett og få til dessverre. Anonym poster: 1a13b8056d820bdce6f31d5213684624
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2013 #11 Skrevet 10. mars 2013 Noen av problemene er at mannen jobber til kl 17 og rekker dermed ikke SFO. Er som regel ikke hjemme før kl 18 Dersom jeg skal trene etter middag blir det for sent. Trener jeg sent får jeg problemer med å sove til natta. Blir liggende våken. Blir helt gira. Så det beste er om morran, men ingen treningssentere rundt her åpner tidlig nok til at jeg rekker det før jobb, eller rett etter jobben. Logistikken i familien er ikke alltid lett og få til dessverre. Anonym poster: 1a13b8056d820bdce6f31d5213684624 Da får du jogge en tur før frokost da.. Anonym poster: d3a73397512b7eb755b79016b75a691b
TPK Skrevet 10. mars 2013 #12 Skrevet 10. mars 2013 Noen av problemene er at mannen jobber til kl 17 og rekker dermed ikke SFO. Er som regel ikke hjemme før kl 18 Dersom jeg skal trene etter middag blir det for sent. Trener jeg sent får jeg problemer med å sove til natta. Blir liggende våken. Blir helt gira. Så det beste er om morran, men ingen treningssentere rundt her åpner tidlig nok til at jeg rekker det før jobb, eller rett etter jobben. Logistikken i familien er ikke alltid lett og få til dessverre. Anonym poster: 1a13b8056d820bdce6f31d5213684624 Hvorfor kan ikke barnet gå hjem alene? Kan tenåringen hente barnet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå