Gå til innhold

hjelp! jeg er avhengig av sukker!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hver dag, tenker jeg: i morgen skal jeg ikke spise sukker -

hver dag tenker jeg: det blir bare denne her i dag

hver dag tenker jeg: en liten bit kan da ikke skade

hver dag har jeg dårlig samvittighet for at jeg har spist sukker (les- godis)

Jeg er avhengig!

må ha større og større dose hver dag for å nå sukkerkikket

Hvordan skal jeg klare å slutte?

Jeg vil så gjerne, men avhengigheten gjør det vanskelig!

Jeg synes faktisk det var lettere å slutte å røyke, enn det er å kutte ut sukker! det sier noe om avhengigheten skukker kan skape....

Er det noen i samme båt?

Har dere noen tips/triks til å kutte ut sukker?

Til dere som sier det bare er å holde seg unna, dere vet da virkelig ikke hvordan det er å være avhengig!

Anonym poster: 1142aa8d578ebd3cd48b217a87eb6e23

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er i samme situasjon som deg... Men det eneste som funker for meg er å rett og slett kvitte seg med søtt, for så å bite tenna sammen og holde ut søtsuget som kommer og torturerer meg i noen dager.

Funket sist, men så var jeg tilbake i samme fella igjen pga ting og tang...

På mandag er det stopp *i alle fall skal jeg prøve*

Endret av Idril Vardamir
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg... Men det eneste som funker for meg er å rett og slett kvitte seg med søtt, for så å bite tenna sammen og holde ut søtsuget som kommer og torturerer meg i noen dager.

ja, har kuttet ut så mange ganger... en gang var jeg sukkerfri i 6 mndr faktisk.... men så plutselig så har jeg "tilbakefall"...

spise regelmessig er jo også lurt, og kutte karbohydrater.. altså brød, poteter ris.

hver mandag skal jeg slutte og :P hehe... men i morra er det på alvor!!

Takk for svar!

HI

Skrevet

Du har jo kjent at lavkarbo virker. Jeg må også passe på at jeg får i meg nok riktig fett for å ikke få sukkerkick igjen.

Ellers kan det være lurt å få sjekket om du har noen mangler i vitamin-mineralbalansen din.

Vet dr Hexeberg har skrevet noe om sukkeravhengighet i boken sin "Frisk med lavkarbo". Og så er det en del jeg har hørt om som har fått avslørt ganske store mineralubalanser vha hårmineralanalyser, og som har fjernet sukkerkicket når de har tatt riktige mineraltilskudd.

Noen har effekt av å ta tilskudd med krom, men når man er så avhengig som deg så må man ofte 3-4 doble dagsdosen for å ha effekt. Verdt et forsøk.

Anonym poster: b7aaa04a462e90c6dd3d00d2ad4870b7

Skrevet

da skal jeg kjøre på med vitaminer igjen! - har jo candida også.. så vet jo hvor sukkersuget kommer fra... nå skal jeg slutte å mate den stygge soppen!

Skrevet

Hvis du har candida så må du jo også gjøre noe med soppen, i tillegg til selvfølgelig å kutte bort sukkeret.

Du må ta gode tarmbakterier og ta en lengre kur med f.eks. olivenbladekstrakt for å bli kvitt soppen. Det beste er om du får hjelp fra en erfaren terapeut for å bli kvitt soppen. Hvis du går på det for tøft selv risikerer du å få for mye bivirkninger.

Lykke til!

Anonym poster: b7aaa04a462e90c6dd3d00d2ad4870b7

Skrevet

Så en gang på tv om en som var avhengig av sjokolade, og hun hadde reist opp på en hytte og vært der i to uker, med lang vei til nærmeste butikk.... Ikke lett å gjennomføre for de fleste!

Jeg har greid det noen ganger ved å bytte ut det søte med noe annet sunnere (nøtter, rosiner, frukt etc.) For så å kutte ut dette også. Men nå er jeg på kjøret igjen.... ;-(

Skrevet

jeg er sukkeravhengig og får abstinenser som kvalme hodepine og ekstremt rastløshet om jeg ikke får sukker...

nå har jeg begynt å lage meg en fruktsalat om jeg får lyst på godteri, med litt mager vaniljekesam.. er LITT sukker i den men det er en begynelse..

Anonym poster: cecb3059ac9145d127d02206556acf72

Skrevet

Jeg har også vært avhengig av sukker og har rett og slett følt meg helt gal på kveldene om ikke jeg har hatt noe søtt å spise. Men så begynte jeg på lavkarbo (etter en pause) for 4 dager siden og har ikke hatt lyst på godteri eller snacks én eneste gang. Går rett forbi godtehyllene i butikken osv. Har ikke hatt abstinenser i det hele tatt.

Anonym poster: 1445df8bcb2abfaf458969a1d5347fa1

Skrevet

ja, har kuttet ut så mange ganger... en gang var jeg sukkerfri i 6 mndr faktisk.... men så plutselig så har jeg "tilbakefall"...

spise regelmessig er jo også lurt, og kutte karbohydrater.. altså brød, poteter ris.

hver mandag skal jeg slutte og :P hehe... men i morra er det på alvor!!

Takk for svar!

HI

*slurper i meg kakao og knasker kvikklunsj* Her er det også helt stopp på mandagen, ikke er det bare usunt og være så godte gal. Men det er dyrt i lengden og, ha greid og kuttet ut brusen helt for en tid siden og har ikke hatt tilbake fall :D Nå kan jeg kjøpe ei brus uten og gå helt bananas i antall og mengde jeg drikker :D (jeg drakk opp til 4 store cola for dag på det verste)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...