Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Gjest Totoaa

Ånei, så kjipt junimage!! Her er det litt som har forsvunet i skilsmissen til mamma og pappa slik som jeg har forstått det, så det ligger litt forskjellig her og der. Men vi hadde ikke så mye fra jeg var veldig liten, for mormor synes det var upraktisk å strikke ting som ikke kunne brukes så lenge :P Så det jeg plutselig snublet over i går trodde mamma var borte for alltid!

 

I dag skal jeg avgårde til en tante, og da skal jeg sanke inn haugesvis med små barnebunader også. De også sydd av mormor. Mamma er enebarn, så vi er bare tre barnebarn, og jeg er eneste jenta på den siden, så de bunadene har kusinene mine på pappas side lånt litt. Kjempeskjønne, og nesten en for hvert år fra hun er 2 til 12 år! Gleder meg nesten allerede til neste års 17 mai og konfirmasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med små bunader!! :)

 

Jeg gleder meg til neste 17. mai jeg også, er såå mange søte plagg i butikkene nå. Sånne festdrakter. Og så sånne herlige, hvite knyteluer med blonder på :) !

 

Men babyen min er nok i magen denne 17. mai om ikke hun føler seg klar til å komme ut da ;) Er 37+6 på 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig dere som har ting fra dere var små selv! Det er stas! :) Jeg hadde tatt vare på mye; hjemmestrikkede klær, leker osv, men når jeg var tenåring så brant barndomshjemmet mitt ned, så da ble alt borte :( Men, heldigvis så har samboeren min noen ting fra sin barndom da, som skal føres videre. Syns sånt er koselig jeg! :)

 

Jeg gleder meg også til neste 17 mai! :) Lurer litt på hvordan denne 17 mai blir, ser for meg at jeg plasserer meg i en stol, og sitter der å spiser is ;) Blir det dårlig vær tror jeg rett og slett jeg kommer til å holde meg inne, begynner jo tross alt å bli ganske sliten og stor da sikkert :P Blir spennende å se om det blir noen maibabyer av junimagene, det gjør det helt sikkert! Kanskje vi alle sammen slår til og føder på 17 mai, så får de det morro på fødeavdelingene rundt omkring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Gleder meg også til 17 mai neste år, for da får jeg (forhåpentligvis...) på meg min egen bunad igjen også :) Jeg har jo ikke termin før 24 juni igjen, så for min del er det vel mer sannsynlig at det blir en tidlig juli-baby enn mai-baby. Men man vet jo aldri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom jammen hentelappen på Libero/kiwipakken i posten å, så da blir det litt mer baby-stæsj å se på i ettermiddag. Små gleder! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom jammen hentelappen på Libero/kiwipakken i posten å, så da blir det litt mer baby-stæsj å se på i ettermiddag. Små gleder! ;)

 

Den kom her også for et par dager siden. Blir nok ikke hentet før neste uke - tidligst, men er nysgjerrig så del gjerne om det er noen spennende ting oppi der. Jeg regner med å få hentet ut apotek 1 pakken i dag. Men jeg virkelig HATER å hente ut sånne pakker jeg. Er det bare meg? Synes det er litt guffent på en måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldig dere som har ting fra dere var små selv! Det er stas! :) Jeg hadde tatt vare på mye; hjemmestrikkede klær, leker osv, men når jeg var tenåring så brant barndomshjemmet mitt ned, så da ble alt borte :( Men, heldigvis så har samboeren min noen ting fra sin barndom da, som skal føres videre. Syns sånt er koselig jeg! :)

 

Jeg gleder meg også til neste 17 mai! :) Lurer litt på hvordan denne 17 mai blir, ser for meg at jeg plasserer meg i en stol, og sitter der å spiser is ;) Blir det dårlig vær tror jeg rett og slett jeg kommer til å holde meg inne, begynner jo tross alt å bli ganske sliten og stor da sikkert :P Blir spennende å se om det blir noen maibabyer av junimagene, det gjør det helt sikkert! Kanskje vi alle sammen slår til og føder på 17 mai, så får de det morro på fødeavdelingene rundt omkring ;)

Hahaha.. ja, da skulle de fått litt å gjøre på fødeavdelingene rundt om ja:) "her er gjengen fra BIM liksom".. noen her og noen der:D

17.mai blir det tog som alltid på vesla. Hun er førskolebarn, så hun er rosa-russ i år og går forrerst i sin barnehage. Det gleder hun seg veldig til, bortsett fra at jeg måtte forklare henne at det ikke var helt riktig da hun trodde at når hun skulle gå forrerst, så var det HELT forrerst i toget sammen med lensmannen og leie ham liksom:D Hihi.

Jeg kan nok ikke holde meg hjemme selv om det regner jeg da. Alle fire barna skal gå tog og på skolen med is-og pølsekø og akitiviteter etterpå så. Selv skal jeg ha med meg en god campingstol å sitte i og en til for å ha beina høyt:D hehe, neida, jeg skal sitte som det sømmer seg altså. Jeg har ikke bunad, men fyller 40 år denne sommeren og har ønsket meg bunad i 10 år nå.. og håper jeg får noen pengebidrag fra familien til det så jeg får sydd meg en så jeg har neste års 17.mai:)

Her har jentene i familien bunader fra str. .. tja.. ivertfall fra 4 år og opp til 12/ 13 år tenker jeg.. så der har vi nok å ta av til frøkna i magen også. Før det har mine jenter stort sett gått i matroskjoler og blondeskaut, blå lakksko og hvit strømpebukse. Så det gjør nok denne frøkna også tenker jeg.

 

Så utrolig koselig å finne strikketøy fra da man selv var liten! Det blir nok kjempekos å kle på din lille Totoaa tenker jeg!Skal du bruke hentsettet du ble fraktet hjem i fra sykehuset til samme anledning til din lille også kanskje?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig dere som har ting fra dere var små selv! Det er stas! :) Jeg hadde tatt vare på mye; hjemmestrikkede klær, leker osv, men når jeg var tenåring så brant barndomshjemmet mitt ned, så da ble alt borte :( Men, heldigvis så har samboeren min noen ting fra sin barndom da, som skal føres videre. Syns sånt er koselig jeg! :)

 

Jeg gleder meg også til neste 17 mai! :) Lurer litt på hvordan denne 17 mai blir, ser for meg at jeg plasserer meg i en stol, og sitter der å spiser is ;) Blir det dårlig vær tror jeg rett og slett jeg kommer til å holde meg inne, begynner jo tross alt å bli ganske sliten og stor da sikkert :P Blir spennende å se om det blir noen maibabyer av junimagene, det gjør det helt sikkert! Kanskje vi alle sammen slår til og føder på 17 mai, så får de det morro på fødeavdelingene rundt omkring ;)

 

For 3 år siden hadde jeg termin 17. mai og da gjorde jeg som du beskriver. Satt i en stol og spiste is og kake ;) Hehe. Vi holdt oss inne, hadde gjester på grillmat og kake og fikk med oss feiringen på NRK. En veldig koselig 17. mai! Husker det var noen timer på morgenen jeg lurte på om det var på gang, men det ga seg så gjestene fikk både mat og jordbærkake.

 

Denne gangen har vi tenkt oss ut faktisk, så babyen kan gjerne vente til etter storebrors bursdag med å komme. Skal ikke være en av dem som opptar jordmødrene på nasjonaldagen (ikke en grei dag å ha bursdag på heller synes jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom jammen hentelappen på Libero/kiwipakken i posten å, så da blir det litt mer baby-stæsj å se på i ettermiddag. Små gleder! ;)

Så morsomt, når sendte du inn? :)

Jeg har sendt inn og registrert meg for en stund tilbake, ikke hørt noe.. Men gleder meg til Rimipakka som skal bli mulig å hente om ca 3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totoaa vi har termin samme dag :)

 

Så koselig med det babytøyet du fant! Alltid kos å ha slike ting som familie har laget.

 

Ingen spesielle planer for 17. mai her, regner med vi skal gå eller se på toget i hvertfall for minsta sin del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 17 mai er ikke akkurat den morsomste dagen å ha bursdag, blir jo nesten som julaften det! Tror ikke akkurat det er noen fare for at babyen kommer 17 mai her.. førstegangs med termin 12 juni.. :P Blir nok heller 17 JUNI i tilfelle tenker jeg ;)

 

I år har jeg skikkelig "17 mai stemning", og det allerede :P Må ha noe med babyen i magen å gjøre tror jeg.. gravidhormoner kan vel gjøre mye rart ;)

 

Blomsterogbier: Registrerte meg for leeenge siden. De fleste jeg har lest om på nettet mottok pakken i uke 34, så jeg var positiv overrasket som fikk den allerede, før uke 33 til og med. Din dukker sikkert opp straks! :)

Endret av Makuahines
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Så koselig å ha slike barnebunader! Her har jeg stort sett kjøpt dresser til junior; jeg kjøpte en mørkeblå med hvit skjorte og blåstripet slips som muligens han kan bruke på 17.mai.

 

Men den er egentlig kjøpt inn til lillebrors navnfest; når jeg så den på Zara så var det intet å vente på :)

Jeg har sansen for de mer klassiske klærne, så Zara og Benetton passer godt. Litt mer pyntede klær å få der. Så blir det et lite kompromiss; junior får velge undertøy, sokker, belte og t-skjorte til under skjorta - da får han tilfredsstilt sin trang til enten superhelter eller angry birds :)

 

Jeg kjøpte barnedrakten til NameIt når vi hadde første navnfesten og den er like fin nå- har små sko til og hvit skjortebody. Eneste jeg ikke fant var lua og gav opp å finne den i butikk, så jeg bestilte på nett.

 

17 mai ser jeg veldig an - er det guffent vær, så kan vi kose oss inne og blir det fint, så klarer jeg vel å rusle bort på skolen! Spørs litt mer på antrekket; jeg bor jo for tiden i enten kosebukser eller mammajeansene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Heldig dere som har ting fra dere var små selv! Det er stas! :) Jeg hadde tatt vare på mye; hjemmestrikkede klær, leker osv, men når jeg var tenåring så brant barndomshjemmet mitt ned, så da ble alt borte :( Men, heldigvis så har samboeren min noen ting fra sin barndom da, som skal føres videre. Syns sånt er koselig jeg! :)

 

Jeg gleder meg også til neste 17 mai! :) Lurer litt på hvordan denne 17 mai blir, ser for meg at jeg plasserer meg i en stol, og sitter der å spiser is ;) Blir det dårlig vær tror jeg rett og slett jeg kommer til å holde meg inne, begynner jo tross alt å bli ganske sliten og stor da sikkert :P Blir spennende å se om det blir noen maibabyer av junimagene, det gjør det helt sikkert! Kanskje vi alle sammen slår til og føder på 17 mai, så får de det morro på fødeavdelingene rundt omkring ;)

Hahaha.. ja, da skulle de fått litt å gjøre på fødeavdelingene rundt om ja:) "her er gjengen fra BIM liksom".. noen her og noen der:D

17.mai blir det tog som alltid på vesla. Hun er førskolebarn, så hun er rosa-russ i år og går forrerst i sin barnehage. Det gleder hun seg veldig til, bortsett fra at jeg måtte forklare henne at det ikke var helt riktig da hun trodde at når hun skulle gå forrerst, så var det HELT forrerst i toget sammen med lensmannen og leie ham liksom:D Hihi.

Jeg kan nok ikke holde meg hjemme selv om det regner jeg da. Alle fire barna skal gå tog og på skolen med is-og pølsekø og akitiviteter etterpå så. Selv skal jeg ha med meg en god campingstol å sitte i og en til for å ha beina høyt:D hehe, neida, jeg skal sitte som det sømmer seg altså. Jeg har ikke bunad, men fyller 40 år denne sommeren og har ønsket meg bunad i 10 år nå.. og håper jeg får noen pengebidrag fra familien til det så jeg får sydd meg en så jeg har neste års 17.mai:)

Her har jentene i familien bunader fra str. .. tja.. ivertfall fra 4 år og opp til 12/ 13 år tenker jeg.. så der har vi nok å ta av til frøkna i magen også. Før det har mine jenter stort sett gått i matroskjoler og blondeskaut, blå lakksko og hvit strømpebukse. Så det gjør nok denne frøkna også tenker jeg.

 

Så utrolig koselig å finne strikketøy fra da man selv var liten! Det blir nok kjempekos å kle på din lille Totoaa tenker jeg!Skal du bruke hentsettet du ble fraktet hjem i fra sykehuset til samme anledning til din lille også kanskje? :)

 

Det kan godt hende jeg gjør ja :) Jeg er jo juni barn selv (7 juni) så det meste skal passe seg både vær og størrelses messig :) Noe av det hvite jeg fant hadde fått litt flekker, ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med det.... Men akkurat det grønne hentesettet var utrolig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apotek 1 pakken var helt standard. Det var de obligatoriske små tubene med noen kremer, en håndkrem, samt to små flasker med badesåpe/skum, en smokk fra Avent og et par ammeinnlegg fra Avent. Ellers en pakke våtservietter, 2x2 bleier i str 1 og 2 (pampers). 1 pakke always truseinnlegg, samt siste nummer av foreldre og barn - og jo et par sokker fra Lindex. Helt grei pakke, for all del, men Vitus sin pakke hadde nok høyere totalverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apotek 1 pakken var helt standard. Det var de obligatoriske små tubene med noen kremer, en håndkrem, samt to små flasker med badesåpe/skum, en smokk fra Avent og et par ammeinnlegg fra Avent. Ellers en pakke våtservietter, 2x2 bleier i str 1 og 2 (pampers). 1 pakke always truseinnlegg, samt siste nummer av foreldre og barn - og jo et par sokker fra Lindex. Helt grei pakke, for all del, men Vitus sin pakke hadde nok høyere totalverdi.

 

Inni lindex reklamebladet, bakerst, ligger det en kupong. Når du levere den på lindex, så får du en gratis newborn body.

De er faktisk veldig fine.

 

Men jeg er enig, Vitus pakken var bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,, den har jeg ikke sett. Da må jeg se om alt "papiret" er kastet eller om jeg har det. Trodde det bare var reklame ;) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er liberopakken pakket ut :) I den var det en bleiepakke, våtservietter, bind, leke, våtservietter til ansikt/hender, prøvepakke truseinnlegg, babyolje, ammeinnlegg, tørre servietter. Kjekt å ta med seg :)

 

Får håpe du ikke har kastet det gavekortet da 2010 mammaen, jeg var å hentet en Body for en liten stund siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom formen min ikke er så god for tiden tenkte jeg å se om jeg fant noe babyklær som jeg kan bestille over nett, er det noen som har gode tips til sider med fine klær? :) Kjenner jeg begynner å få "bygge rede syndromet" nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Name it har endel fint;

http://no.nameit.com/sale/ni-sale,no_NO,sc.html?__utma=1.871059427.1356951435.1365354834.1366396025.12&__utmb=1.1.10.1366396025&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1363449391.4.2.utmcsr=Newsletter_VM%7Cutmccn=Newsletter_VM_NO_w11_colorama%7Cutmcmd=email%7Cutmcct=NO&__utmv=-&__utmk=205154448&forcecountry=NO

 

Guttelus.no har også mye bra og lilleprinsen.no har tilbud på lillelam klær nå (fikk hentelapp idag!). Mothercare.co.uk sender til Norge- de har mye fint og god kvalitet.

Mortil3.no har også mye bra og lillemartine.no samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

zassy: Jeg visste det var en her inne med samme dag, men husket ikke hvem :) Men tror vi er så å si de siste her inne!

 

Sånn som kappahl har vel også nettbutikk? Jeg er veldig glad i newbie klærne ivertfall :)

Endret av Totoaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vitus pakken inneholder litt forskjellig ting, for het var det nok apotek1 pakken som hadde høyest verdi. Synes vitus sin var litt kjip, det eneste av verdi var termometeret og de engangs papirklutene. I apotek1 sin var det tåteflaske, gratis body og sokker, våtservietter og truseinnlegg i vanlig pakke ikke bare små prøvepakker. Og et blad til verdi av 70kr. Er spent på den fra rimi jeg, hører mange er fornøyd.

Har ingen problem med å hente ut gratis pakker, men kjøpte noe småtterier på lindex når jeg hentet body'n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Totoaa - kappahl har ikke nettbutikk dessverre. Newbie klærne er veldig fine- tror det var det aller første jeg kjøpte etter ul:)

 

Tror det er meg som ligger an til å være sist i juni; har 27 juni som dato, men håper jo på litt overtid:)

 

Her har lilleputt vekket meg 2 netter på rad fordi jeg lå på venstre side. Vill sparing eller boksing der inne, nesten så jeg får følelsen av at han sleit med noe fordi jeg lå sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det oxo vill herjing når jeg ligger i enkelte stillinger, men så fort jeg roper på mannen eller sønnen så de skal få se, så er det helt stille.

Mannen har kun kjent sånne små dunk ol, men noen ganger er det helt sykt det som skjer med magen. Syns at han ikke får oppleve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totoaa - kappahl har ikke nettbutikk dessverre. Newbie klærne er veldig fine- tror det var det aller første jeg kjøpte etter ul:)

 

Tror det er meg som ligger an til å være sist i juni; har 27 juni som dato, men håper jo på litt overtid:)

 

Her har lilleputt vekket meg 2 netter på rad fordi jeg lå på venstre side. Vill sparing eller boksing der inne, nesten så jeg får følelsen av at han sleit med noe fordi jeg lå sånn..

 

Hehe jeg får KUN lov til å ligge på venstre side ;) Godt de små vet hva de vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, må smile når jeg leser at dere kun få ligge på en side hehe...jeg har tvilling 1 på venstre side og tvilling 2 på høyre. Her er det full krig om jeg ligger på noen av dem. Så her er det slit. Ikke kan jeg ligge på sidene, ikke på magen og ikke på rygg. Så da må jeg tåle at dem kriger med meg inni der. De og jeg må tåle det noen uker til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...