Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe

Hei hei folkens! Har vært lite aktiv på trimestersidene, jeg herjer mest på anonymforumet (men er ganske snill for det håper jeg :P ).

Men nå er det bare tre uker til termin rundt regnet (30/6) så nå er det vel på tide å joine her litt. Hadde utrolig god nytte av det i forrige svangerskap, men da var jeg mer aktiv og ble kjent med flere som hadde termin omtrent samtidig. Det er skikkelig morro å følge hverandre slik!

Skal i hvertfall prøve å være mer her inne nå, håper å bli litt kjent med dere her inne! :)

Micka: her er det hawaii skjorter i alke varianter, og han bruker de! Nekter å kvitte seg med de ja... Jeg holder på å bli gaaal, han fyller et helt hus alene med alt han vil spare på, og hvert øyeblikk skal vi være 3 mennesker til her. Føler jeg dytter tingene mine innimellom kaoset, for han nekter å gi slipp på noe.

Vi må faktisk bygge et anneks i hagen før jeg selger leiligheten min, for når jeg kommer med litt mer enn klærne mine, er det ikke plass i huset. Det må oppbevares i annekset.

Trodde han hadde skjønt at han oxo må kvitte seg med ting, jeg har jo tatt en skikkelig ryddesjau hos meg, men hver gang jeg presser litt på ang ting som ligger å slenger, så blir han irritert.

Slenger meg også på tråden :) Har 19 dager igjen til termin, og storebror kom 14 dager før så er utålmodig allerede!

Gratulerer til alle dere som har født!! Herlig å ha de små på utsiden :) Virker som om det er raske fødsler som er tingen for tiden, bestiller det jeg også ;)

Jeg har termin 26. Juni.. Noen som har seinere?

Slenger meg på jeg også:-) skrev litt i junimage tråden i 2 trimester, men ingenting i 3 så nå er det på tide synes jeg:-) termin 29 juni! Kanskje sistemann jeg da?

Ikke lett med disse mannene ;) Hehe, det blir vel litt sånn når de har styrt alt selv leeeenge og ikke hatt en samboer å ta hensyn til.

Velkommen inn hit da undrendeullteppe og skinflash1. Jeg tror nesten jeg blir sistemann her :( termin 18 juni, men er mer enn klar for å bli ferdi :) nå har jeg faktisk fått pakket baggen og vasket huset så alt er klart. Litt rart for med de to andre fødslene mine var jeg ikke så godt forberedt, ble liksom bare rasket med noe på vei til sykehuset. Og jeg kom hjem til rot og støv, Hehe:)

Takk for gratulasjoner!

Velkommen ti l dere nye!

Huff, er glad jeg har mann som ikke sparer på alt av klær ihvertfall, da tror jeg det hadde blitt fult hjemme! Men han/vi er ikke så flinke til å kaste heller, har blitt flinkere i løpet av de siste årene da..

For en liten måned siden hadde jeg en skikkelig rassia i mitt klesskap og i babytøyet og leverte sikkert 20 poser med tøy til Frelsesarmeen. I tillegg til at mannen kjørte en tur med et hengerlass på dynga. Anbefales før den lille kommer! Føltes veldig godt! :)

Annonse

Vi har også fått tatt ett skikkelig røsk i kleskapene våre, utrolig deilig! Man lagrer jo på alt mulig... Man kan jo male med det.... Eh :)

Hvordan sover dere på natten?

Her har jeg hatt noen uker nå med noen få timers søvn hver natt, pga urolige bein og andre gravidplager, utrolig slitsomt! Tenkte i natt at jeg aldri hadde orket å føde nå.. Sukk, dagens klageinnlegg!! :)

for en shity natt jeg har hatt. Hadde skikkelig mensmurringer i korsryggen i går, men thats is. La meg og fikk ikke sove. Hadde mageknib fra her til månen, gikk ikke over heller, så rier kunne det ikke være. Etter et par timer med vridning for å finne stillig må jeg ha duppet av. Men har sovet og våknet frem til nå, og da våknet med hodepine...håper virkelig denne dagen blir bedre.

16 dager igjen, and still counting ^_^

Gratulerer, MBSS! Kos dere masse :)

Så bra at du slapp lettere unna denne gangen, i forhold til første gang.

Ingen fødsel å melde om her, to dager på overtid...

Litt endringer er det, i dag har det kommet noe slim, og i går føltes det som at det kom fostervann et par ganger. Det var mer tyntflytende enn utflod, og tiss var det ikke (herlige detaljer).

Hvis man tror man lekker fostervann, bør man ringe føden da? Og evt når - når man lekker mye, eller uansett?

Det kom bare litt et par-tre ganger hos meg.

Ville ringt føden og bedt om en sjekk hvis jeg var deg.

Jeg lakk fostervann sist svangerskap. Kom litt, men det føltes ut som om det kom mye!

Dro inn kl 24, første natten det lakk, for å sjekke. Det var 15 dager før termin. Ble sendt hjem, for de mente det ikke var gått hull på posen iallefall..

Fikk beskjed om å ha sex for evt å sette i gang noe mer..;) Gjorde som vi fikk beskjed om, og kl 24 neste natt lakk det enda mer. Fikk da beskjed om å komme inn for sjekk.

De sa at den nok var bare et hull øverst i fostersekken, og at de ville sette igang dagen etter pga infeksjonsfare.

De tok prøver, og det viste seg at jeg hadde GBS infeksjon i skjeden (det fikk jeg vite lenge etter fødsel da) Men måtte behandles med antibiotika under fødsel pga langvarig vannavgang.

Jenta kom den dagen jeg ble satt igang, helt frisk og fin ;)

Det skader ikke å ringe å høre iallfall ;-) Greit å være på den sikre siden!

Termin i dag!! :D Håper lillegutt kommer i helga;) Han er i allefall helt klar. Ligger laaanggt ned i bekkenet, og presser veldig med hodet nedover.

Vi hadde barnebursdag for minste jenta som ble 6 år i går. 16 unger! Puh.. var rimelig sliten etter det, så jeg er glad jeg fikk en god natts søvn i natt.

Men NÅ håper vi han kommer altså! Alt er klappet og klart her hjemme;-) Sitter å hekler på et par bittesmå sokker for å få tiden til å gå.

Vi har også rydda i klesskapene våre; Det ble sendt MYE til Fretex!

Her er nettene egentlig nokså bra. Bruker å gå på do hver 2,5 time.. men inatt sov jeg faktisk fra 03-07! Det er jeg veldig fornøyd med. Kjenner jeg gleder meg til å ligge på magen igjen.. og ryggen, for det er ubehagelig nå!

Idag skal vi på sommerfest hos et vennepar og samboeren skal drikke litt. Satser på at ting ikke starter når han ikke er kjørbar da :P 10 dager til termin! WEEE :D Ønsker dere en fin lørdag!!

Føler at jeg bor sammen med en ekstrem samler, men hele familien er sånn.

Skikkelig dritt humør idag, jeg er sliten av alt som må gjøres, skulle ønske jeg bare kunne legge meg med beina høyt og nyte å være gravid, at det er 11 dager til termin.

Men nå er huset vasket, ihvertfall de romma det er noen vits å vaske. Storebror har blitt spyla for gress, og fått på tørre klær etter herjing med vann ute på nyklippet plen.

Nå skal jeg sitte helt stille i ca 1 time før jeg må igang med grillen.

Kullgrillen krever litt planlegging før det blir mat :)

Så kommer mamma og stefaren min, kanskje humøret blir litt bedre da, når jeg slipper stillheten fra mannen (som fortsatt furter over å måtte kvitte seg med gamle klær og div)

Håper resten av dere får en bedre lørdag :)

Gjest UndrendeUllteppe

Nattesøvnen er det sånn passe kvalitet over...våkner hver gang jeg snur meg, og noen ganger glemmer jeg å snu meg i flere etapper, så da smeller det til i symfysen og det er helt for j...

Ødemer, vondter, fordøyelse som enten er alt for treg eller aktiv, lunger som er flatklemte, blodårer som klemmes av når man lener seg bak, for lavt blodtrykk og Hb, jernmangel og jah...har vi glemt noe? Det er så SJARMERENDE å gå høygravid :P men likevel vil jeg gjerne at hun holder seg der til vi kommer litt nærmere termin! ;)

Har en del støvtørk og rydding som gjenstår, men formen er så elendig at jeg får ikke gjort mer enn absolutt det nødvendigste hver dag, og så tenker jeg hver kveld at jeg får prøve igjen i morgen...og sånn går no dagan ;)

Annonse

Undrendeullteppe: sånn er det her oxo, lavt blodtrykk, lav blodprosent, treg mage, verkene ben, peser bare jeg går lengre enn 50 m. :) åhhh så flott man føler seg.

Etter å ha vasket litt istad, så jeg stjerner, og måtte sitte å slappe av.

Hormonell så det holder idag oxo, men tror jeg bare trenger å roe ned litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...