Gå til innhold

Beste samværsordningen.


Anbefalte innlegg

Skrevet

For barn på 19mnd,3år og 7år?

 

Anonym poster: c4a274ebcf39ac1e735c04cb8adca769

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på ungene og på foreldrene. Fins ikke noe fasitsvar på det.

 

Anonym poster: 1e7650bbe871129458124e65989f48cb

Skrevet

Var en ekspert på tv som mente at det beste for barna var å ha jevnlig samvær, og å få både hverdag og helg med begge foreldrene.

 

Han mente 50/50 var feil, han mente barna burde ha en fast base og være der dobbelt så mye som hos samværsforelderen. Han foreslo også at begge foreldrene skulle ha en lik kalender hengende i huset hvor dagene var fargelagt med mammafarge og pappafarge. Om man hver dag krysset ut dagen i dag så de hele tiden hvor mange flere mammadager det var før de skulle til pappa osv så de fikk en så forutsigbar hverdag som mulig.

 

Han foreslo f.eks fire netter hos mamma, to netter hos pappa, fire netter hos mamma, to netter hos pappa, fire netter hos mamma, to netter hos pappa osv osv. Da vil dagene man er hos mamma og pappa variere så de får både hverdager og helger hos begge to.

 

Men hva som er best for dere må dere nesten finne ut av selv, er mange ting som spiller inn. Hvor langt unna dere bor hverandre, hvordan dere jobber (om en jobber turnus f.eks må jo det tas hensyn til i samværsavtalen), hvordan dere samarbeider osv.

 

Anonym poster: a997deb98a6445603b02ddfe71440322

Skrevet

Det beste er å være naboer så ungene kan gå fritt som de vil... men at de har en seng, der hvor de vil sove.

 

Anonym poster: 719b0075f4b995b22699ef861f5768c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...